AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #21 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): hamstre opp en struts. Ja, i disse tider bør man nok hamstre mat nå når kornlagrene er tømt. Det er mye kjøtt på en struts. Anonymkode: 874cd...9f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #22 Del Skrevet 12. april 2022 Så lenge han ikke forlanger å ha den i et bur i sengen må det vel være greit…. Anonymkode: a5175...c69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #23 Del Skrevet 12. april 2022 Det er faktisk barnemishandling å ikke gi dem en struts hver, minst. Anonymkode: 44805...8dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #24 Del Skrevet 12. april 2022 Lacuna skrev (8 timer siden): Aldri hørt om struts i Norge. Kan ikke en eller to alpakkaer være et alternativ? Det er strutsefarm i Bergen😊 Anonymkode: 5b1b9...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spektralkatt Skrevet 12. april 2022 #25 Del Skrevet 12. april 2022 Det var faktisk en storsatsning på struts i Norge rundt år 2000... gikk bra for fuglenes del for jeg. Problemet var mer at slakterier ikke kunne ta imot dem, og bøndene opplevde at billig importstrutsekjøtt fra arfrika utkonkurrerte på pris. Så ble ikke lønnsomt. Men, nå et jeg ikke om dette er tull 😅 men tenkte uansett jeg skulle hjelpe litt. Det finnes en egen forskrift for strutsehold i Norge... Og en må jo innfri en rekke krav for å ha struts. Blant annet må en ha flere siden de er flokkdyr, og egnet fjøs. Se bilde jeg legger ved. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #26 Del Skrevet 12. april 2022 Jeg er vokst opp i nærheten av en strutsefarm (i Norge). Det er krevende dyr, og overhodet ikke noe man kan "oppdra". Selv om de kan bli vant til mennesker på et vis, er de alltid ville og dermed uforutsigbare. Og livsfarlige. Anonymkode: 7b82e...939 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 12. april 2022 #27 Del Skrevet 12. april 2022 Som ridedyr bør de holde seg til hest. Det er vel noen som har ridd på struts for morro, men ikke som fremkomstmiddel slik jeg forstår det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #28 Del Skrevet 12. april 2022 Ehh lykke til. Det er krav til dyrehold at du holder flere struts sammen, og at de får tilstrekkelig mosjon. I tillegg er det ikke gitt at strutsene blir tamme, de har nemlig utrolig liten hjerne, og kan bli veldig aggressive. I tillegg er det fort gjort at de setter hodet sitt fast i gjerder/innhegninger å regelrett knekker sin egen nakke. De er lunefulle, svære, kraftige og kan være farlige. Er flere på tiktok som viser hverdagsvideoer om at de holder strutser og hvor aggressive de kan være. Altså du bestemmer selv, men jeg ville overhode ikke utsatt mine barn for noe slikt uten å vite hva jeg holder på med., Du vet de kan drepe voksne menn med et spark ? Anonymkode: 7a77d...b1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #29 Del Skrevet 12. april 2022 "Maser om struts"... "strutseforskriften"... ahhh, jeg aner allerede en kg-klassiker her. Så forfriskende sammenlignet med alle trådene om ufrivillig hyttetur med svigermor 😄 Anonymkode: 43c93...eb7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #30 Del Skrevet 12. april 2022 Å ri på en struts er dyreplageri så dropp dette tullet ditt. Struts er også flokkdyr, så har du en, må du skaffe deg flere. Anonymkode: f7315...0d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #31 Del Skrevet 12. april 2022 Lacuna skrev (9 timer siden): Aldri hørt om struts i Norge. Kan ikke en eller to alpakkaer være et alternativ? Alpakkaer skal man heller ikke ri på. Anonymkode: f7315...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #32 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vet han at strutser er, mer eller mindre, dinosaurer og kan drepe løver med klørne sine? De dreper flere mennesker per år enn haier. Anonymkode: a059f...c83 Alle fugler er egentlig dinosaurer. Anonymkode: f7315...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #33 Del Skrevet 12. april 2022 Struts er ikke kjæledyr. Regner med dette er tull, men sånn for sikkerhets skyld så vil jeg si at det høres ut som en ekstremt dårlig ide å skaffe seg struts når man ikke vet hva man driver med. Dårlig ide for både dere og strutsen. Anonymkode: b5ea1...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 12. april 2022 #34 Del Skrevet 12. april 2022 Jeg ser at påsketrollingen er i gang ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 12. april 2022 #35 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Alpakkaer skal man heller ikke ri på. Anonymkode: f7315...0d7 Om hele formålet er å finne seg et dyr for fremkostmiddelets skyld, så kan de skaffe seg en ponni eller et esel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #36 Del Skrevet 12. april 2022 Hamstre opp??? Anonymkode: 0ea97...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #37 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, de snakker om at de kan RI til skolen… 🙈 Anonymkode: 419d8...e7a Herregud. Det går ikke an å ri på struts. Det er bare sånn folk gjør som et stunt, på samme måte som folk rir på okser for å vise hvor tøffe de er. Du trenger ikke gå av, du blir kasta i bakken. Det er ikke mulig for barn å ri på struts til skolen. Hvis de vil ri, dra på et ridesenter. Mannen din har ikke den aller minste peiling, det han sier er feil - struts er ville dyr og egner seg ikke til å oppdras. Anonymkode: f157e...89b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #38 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi bor landlig til, har hund, og til påske fikk vi også kyllinger. Min samboer har siden jul fått en ide om også å hamstre opp en struts. Om den oppdras kan den visstnok ris på. Har aldri sett eller hørt at dette gjøres i Norge. Sønnene mine har blitt smitta av entusiasmen til samboer, det er bare jeg som er skeptisk. Hadde dere kunnet sagt ja? Jeg er på en måte lei av å være den slemme heksa som alltid sier nei! Dessuten er jeg redd for spark. Anonymkode: 419d8...e7a Du må ta en alvorsprat med mannen om at struts ikke er trygt å ha i nærheten av barn, eller å ha som kjæledyr, eller å ri på. Det er veldig farlig, de er ville og kan ikke oppdras. Anonymkode: f157e...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #39 Del Skrevet 12. april 2022 1 hour ago, spektralkatt said: Det var faktisk en storsatsning på struts i Norge rundt år 2000... gikk bra for fuglenes del for jeg. Problemet var mer at slakterier ikke kunne ta imot dem, og bøndene opplevde at billig importstrutsekjøtt fra arfrika utkonkurrerte på pris. Så ble ikke lønnsomt. Men, nå et jeg ikke om dette er tull 😅 men tenkte uansett jeg skulle hjelpe litt. Det finnes en egen forskrift for strutsehold i Norge... Og en må jo innfri en rekke krav for å ha struts. Blant annet må en ha flere siden de er flokkdyr, og egnet fjøs. Se bilde jeg legger ved. Hovedinnlegget og svar fra hi har vært kjedelig trolling, men å lese at Lovdata har egne kapitler om strutsehold! 😆😆😆 Anonymkode: e2868...d6c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #40 Del Skrevet 12. april 2022 Skjønner ikke helt hvordan dette skulle gått for seg. Men jeg tenker jo at man kunne risikert alvorlige skader. Både av hakking og spark. Strutser er jo livsfarlige og det er ikke meningen å oppdra de. De er ville dyr. Anonymkode: 5001a...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå