Gå til innhold

Når sjekket du lysene på bilen din sist?!?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får fnatt av hvor mange som kjører med bare et frontlys. Blinker og veiver til de jeg. 

Tips 1. Det ene lyset som virker kommer sannsynligvis til å ryke ganske snart også, for det får ofte for mye strøm siden det andre er gått (gjelder litt eldre biler).

2. Elbiler har OGSÅ frontlys som ryker av og til. Dere med elbil ER IKKE fritatt for å sjekke frontlysene av og til.

Aight???! Comprende?!

Bra.

Anonymkode: 28551...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Suzanne
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Får fnatt av hvor mange som kjører med bare et frontlys. Blinker og veiver til de jeg. 

Tips 1. Det ene lyset som virker kommer sannsynligvis til å ryke ganske snart også, for det får ofte for mye strøm siden det andre er gått (gjelder litt eldre biler).

2. Elbiler har OGSÅ frontlys som ryker av og til. Dere med elbil ER IKKE fritatt for å sjekke frontlysene av og til.

Aight???! Comprende?!

Bra.

Anonymkode: 28551...7e5

Takk for innlegget. Dette irriterer meg også. Jeg sjekker alle lysene mine på høsten, på våren, og en gang hver andre måned. Sjekker også når andre biler "blinker", i tilfelle det gjelder min bil. 

Jeg har OBD2 (rimelig variant), og tilgang til den mer avanserte tech2 (feilkodeavleser). 

Skal snart ha EU- kontroll, og kjører alltid diagnose FØR kontrollen. Da kan jeg fikse lysene som ikke virker (gjerne park.lys eller en av bremselysene). Da sparer jeg penger på en ekstra kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På min bil sier det pling plong og kommer varsel i dashbordet når et lys slutter å virke. 

Anonymkode: 3fdb0...878

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekker hver gang jeg er foran vindu. Da ser jeg om det mangler noe. Nå bytta jeg lysene for under ett år siden, så de bør holde en stund til.

Anonymkode: 09514...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som irriterer meg er de som blinker og veiver til meg. Jo takk, jeg er fullstendig klar over at jeg har bare ett lys, men må ofte vente 2-3 uker før jeg får time på verksted. Kan ikke parkere bilen selv om jeg har ett lys. 

Anonymkode: 5eadc...12a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er verre enn de som kjører med lys som har gått, er de som kjører med tåkelys i kombinasjon med nærlys.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det som irriterer meg er de som blinker og veiver til meg. Jo takk, jeg er fullstendig klar over at jeg har bare ett lys, men må ofte vente 2-3 uker før jeg får time på verksted. Kan ikke parkere bilen selv om jeg har ett lys. 

Du må ikke ha bilen på verksted for å bytte en lyspære. Til og med de som jobber på bensinstasjoner kan gjøre det for deg, om du ikke klarer det selv. Ansatte på Biltema kan også, feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ost skrev (1 minutt siden):

Du må ikke ha bilen på verksted for å bytte en lyspære. Til og med de som jobber på bensinstasjoner kan gjøre det for deg, om du ikke klarer det selv. Ansatte på Biltema kan også, feks.

Vel. Endel av de nye bilmodellene er helt håpløse å skifte lyspærer på. 

Anonymkode: 80ca9...c5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ost skrev (1 minutt siden):

Noen biler er faktisk helt latterlig vanskelig å få byttet lys på som krever at man omtrent demonterer motorrommet for å få det til. 

Anonymkode: 2156f...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ost skrev (4 minutter siden):

Jeg har en nyere bil så det lar jeg verkstedet gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en ganske gammel bil, men sørger da så klart for å ha fylt opp med parafin.

Anonymkode: 8fbb2...a0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Anonym Bruker0 skrev (1 minutt siden):

Stort sett hver gang jeg bruker bilen fordi jeg ser hvordan lyktene lyser på garasjeporten før jeg åpner den.

Har du egen garasjeportåpner inni bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du egen garasjeportåpner inni bilen. 

På en måte ja. Jeg ringer til garasjeporten, så åpner den seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
16 minutter siden, Ost said:

Vi som jobber på bensinstasjon kan som regel ikke noe om å bytte lyspærer på biler. Det varierer også veldig fra modell til modell hvordan dette gjøres.

Anonymkode: b820e...645

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Noen verksteder skifter med en gang hvis man stikker innom. Jeg har aldri bestilt time til å skifte lyspære, stikker bare innom på vei hjem fra jobb.

Anonymkode: 2eb55...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi som jobber på bensinstasjon kan som regel ikke noe om å bytte lyspærer på biler. Det varierer også veldig fra modell til modell hvordan dette gjøres.

Anonymkode: b820e...645

Men dere kan alt om pølsemat. Jeg kødder ikke, men pølsene du får servert på bensinstasjoner er best. Akkurat som burgere er best på macern og burger King.  Skal du ha en velsmakende pølse går du på bensinstasjon. Ikke andre steder. 
Hva er hemmeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker som regel en gang i uka eller noe. Merker det fort i mørket om en ikke funker uansett. 
Når det er sagt så betyr det ikke at jeg aldri kjører med ei pære som har ryki. Det skjer innimellom, og på min bil er det helt sjukt vanskelig å bytte pære at jeg må ha den inn på verkstedet. 

Har aldri latt meg plage av andre som kjører med kun et fungerende lys heller. Føler ikke at det er problem for meg om andre har ei pære som ikke funker 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...