Gå til innhold

Selvmordsforsøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, en i familien min prøvde å utføre selvmord. Heldigvis gikk det bra altså han overlevde selvom han skadet seg stygt. Er nesten helt satt ut. 
 

Jeg vil bare spørre om noen kan dele råd for hvordan gå frem å snakke med han senere. Hva bør man si, hvordan bør man reagere? Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si til hans nærmeste. Eneste jeg sa var at han heldigvis overlevde. Men hva skal man si, hvordan skal man reagere? Jeg er fremdeles helt satt ut. Jeg tenker på det konstant, kunne jeg ha nådd ut og sett faresignalene?

Anonymkode: f38b4...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff så fælt.. :( sender deg en klem..

Noen ganger trenger man ikke si så mye.. Kanskje at du er glad for at vedkommende er her. Ta det steg for steg fremover. 

Stakkars han, og stakkars dere rundt.. Håper det ordner seg, og at vedkommende får hjelpen han trenger nå.. 

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ts over, jeg tror ikke det er så viktig hva du sier, bare du sier noe og er tilgjengelig ❤

Vil tipse om Selvmordspodden, en veldig fin podcast som tar opp tematikken fra forskjellige vinkler. Jeg har ikke hørt så mange episoder enda, men de jeg har hørt har vært veldig lærerike.

Ellers kan du sikkert finne mye god hjelp fra sider som dette og lignende; https://mentalhelseungdom.no/for-parorende/7-tips-til-a-starte-samtalen/

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøkte en som skadet seg stygt etter et forsøk, på sykehuset. Det var helt vanvittige skader så Ble helt naturlig å snakke om skadene, hvordan ting så ut fremmover og sånn .  Snakket litt om at vi var glad for at han var her og han fortalte litt om hva han tenkte der og da. 

Anonymkode: 25164...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...