Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bodde i by, ja, ganske mye. Etter at jeg flyttet til et middels stort tettsted, nei, eller i hvert fall fint lite. Tror det kan oppfattes som litt flaut her å kjøpe brukt her, selv om det er blitt moderne med gjenbruk for å redde miljøet. Folk er vel redd for å skille seg ut. Her har folk god råd, og mange barn (eller: jeg synes det er mange, siden standarden er tre 😊), så barna arver trolig av hverandre og jeg får solgt lite. Får ikke solgt ski eller sykler en gang.

Tidligere fikk jeg solgt møbler (svært rimelig da, nesten gi-bort-pris), barneklær av middels prisklasse i ull, og noen utedresser, katteutstyr, noe utstyr til barn og baby. Etter at jeg flyttet, har jeg solgt en vognpose (ok pris) , og en barnevogn (gi-bort-pris), og har gitt bort en del fordi jeg gav opp å selge dette.

Jeg selger kun ting som ser så godt som nytt ut, ikke ting og klær som er synlig slitt/flekkete, om noen måtte lure. Vil at det skal se skikkelig ut, og annonsene med bilder tror jeg er ok. Prøver i hvert fall å ta bilder fra ulike vinkler, og beskrive tingene ordentlig. 

Anonymkode: d49b1...5d7

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å få med at min erfaring er at få ønsker å kjøpe ting som må sendes i posten når de finner ut hva prisen på frakt er i disse dager. Skjønner at posten må tjene penger, men prisene er såpass høye at folk heller kjøper nytt. 

Anonymkode: d49b1...5d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg legger ut ting til salgs på Finn, men responsen er dårlig. Det eneste jeg får solgt kjapt er sportsutstyr til barn. Klær er helt umulig (har prøvd alt fra barnetøy til ubrukte feilkjøp). Får du solgt noe på Finn? I så fall hva? Og hva er trikset? Er det andre steder jeg heller bør selge (har ikke Facebook)? 

Har ikke høye priser. 

Anonymkode: 3e7f0...3c9

Har solgt veldig mye forskjellig. Pris har mye og si og klær har merke mye og si. Billige plagg fra typ HM og Cubus får man ikke solgt

Har du prøvd Tise?

Anonymkode: a9aa4...e21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Har sett det samme, men tror ikke jeg gjør det, altså…. 100 kroner for nesten ubrukte fotballsko, for eksempel, er det en upris? Eller 300 for en ubrukt parkdress med lappen fortsatt på? 

Det spørs jo veldig hva de koster nytt det da?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, har tenkt på det samme, faktisk. Bor ikke i en storby. 

Anbefaler deg da å selge med frakt inkludert i prisen🙂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg legger ut ting til salgs på Finn, men responsen er dårlig. Det eneste jeg får solgt kjapt er sportsutstyr til barn. Klær er helt umulig (har prøvd alt fra barnetøy til ubrukte feilkjøp). Får du solgt noe på Finn? I så fall hva? Og hva er trikset? Er det andre steder jeg heller bør selge (har ikke Facebook)? 

Har ikke høye priser. 

Alt blir solgt når prisen er riktig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Ikke alt, noe får man ikke gitt bort en gang😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det spørs jo veldig hva de koster nytt det da?

Dressen kosta 850, fotballskoene 700. Merkeklær/sko. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da lønner det seg ikke. Må i så fall heve prisen. 

AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (6 timer siden):

Men om prisen er så lav at jeg for eksempel bare får 60 kroner for noe jeg betalte 900 for, og det ser ut som nytt, da kaster jeg det heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får solgt alt på Finn. Selger i hovedsak møbler. Hvis jeg selger ting som kan sendes, oppgir jeg prisen på frakt i annonsen, så kommer ikke det som en overraskelse. Jeg tar mange, gode bilder og skriver gode beskrivelser. Få gjerne med hva som er unikt, hvis det er et spesielt merke, for eksempel. Siden jeg i hovedsak selger møbler tar jeg gjerne med hvor enkelt det er å hente de. Første etasje, parkering utenfor, enkelt å bære ut.... Folk kjører gjerne noen kilometer ekstra for dette, framfor å bære en teakskjenk fra fjerde etasje uten heis, mens bilen står ulovlig parkert på fortauet.

Når jeg kjøper ting selv, så foretrekker jeg annonser hvor selger virker litt hyggelig. Annonser med "ingen pruting", "Sender ikke" osv virker avvisende. Da kan man heller opplyse, på en pen måte, at man ikke ønsker dette når kjøper tar kontakt.

Etter at jeg flyttet ut av Olso-området tar det lenger tid å selge, men det går til slutt.

Anonymkode: bedf0...a27

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Får solgt mye, men ikke alt. Min erfaring er at det er viktig med gode bilder, gjerne mål på gjenstander og info om tilstand, oppgi hva som var nypris og skriv "selges mot at kjøper betaler porto" hvis det er greit for deg. Men helt ærlig så er det mange som priser alt for dyrt, med mindre man selger helt ubrukt er det begrenset hva man kan ta seg betalt. 

Anonymkode: ff2dd...b73

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Men om prisen er så lav at jeg for eksempel bare får 60 kroner for noe jeg betalte 900 for, og det ser ut som nytt, da kaster jeg det heller. 

Ja sånn er det i vårt bruk og kast samffunn. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har fått solgt mye forskjellig, men sliter med dameklær og bøker. Har prøvd å ta gode bilder og synes ikke 150 kr for en lite brukt jakke til voksen er en upris, men det er kanskje noe med at det er så mange av samme type fra før. Og bøker er vel på vei ut, folk finner vel det de skal ha på nettet.

Anonymkode: 09ccc...ba2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Dressen kosta 850, fotballskoene 700. Merkeklær/sko. 

Da lønner det seg ikke. Må i så fall heve prisen. 

Men har du skrevet merke og nypris i annonsen da? Kanskje det kan hjelpe, som tidligere klesbutikkansatt har jeg erfaring med at folk kjøpte det meste, bare det hadde vært dyrt før ....

Anonymkode: 09ccc...ba2

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fått solgt det meste. Alt fra husting til babyutstyr og utstyr til dyr. Får vanvittig mange rare henvendelser. 

Men jeg kjøper en del brukt, nå i disse dager ser jeg etter klespakker til barnet. Ikke funnet noe interessant enda, enten er det veldig dårlig bilder, veldig mye slitne klær, pakker som inneholdet mange størrelser. Da gjerne størrelser vi ikke trenger. En ting som ofte står er at hull og flekker kan forekomme. Hvor mange av plaggene består da av flekker og hull? Mtp frakt så prøver jeg å finne klespakke i henteavstand. Jeg kjøper ikke forundringspakker! Er folk interessert i å selge så får de ta bilde av klærne og ikke bare av 3 stapp fulle kiwi poser. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Damerklær sliter jeg med å selge, med mindre jeg har priset det svært lavt (la ut et skjørt til 50 kr feks, da ble det solgt raskt). Resten blir som regel solgt, men det hender det ligger ute en stund før det blir solgt. Sportsutstyr er jeg enig går raskest. Jeg gjør som de andre sier - jeg beskriver utfyllende, for at folk også skal kunne finne annonsen når de søker (typ: "Pent brukt parkdress i størrelse 110 fra Reima, perfekt for vår/høst, rød med hvite blomsterdetaljer, avtagbar hette og strikk under føttene. Vannsøyle på 10.000", etc). Altså, så mye som mulig som er relevant. Gode bilder, og flere bilder, er viktig. Oppgi at du sender mot frakt og ca. fraktpris. At du tar Vipps, etc. 

Anonymkode: fbd60...3fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg ikke har fått solgt er en ubrukt vindusvisker (feilkjøp) og en snowboardbukse. Har solgt klær, møbler, elektronikk, kjøkkenutstyr. 

Anonymkode: 0dd12...3af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har sett det samme, men tror ikke jeg gjør det, altså…. 100 kroner for nesten ubrukte fotballsko, for eksempel, er det en upris? Eller 300 for en ubrukt parkdress med lappen fortsatt på? 

Vil si det kanskje ligger i høyeste laget, ja, om det ikke er spesielle merker som folk er ute etter. 

Parkdress får man jo lett fine av i butikk til nesten samme pris, om man følger med på salg. Selger du en Reima vinterdress er nok prisen mer riktig. 

Sko er mange skeptisk til å kjøpe brukt, så der må du ofte slå av mer på prisen. 

Viktig med gode beskrivelser av alle detaljer og tilstand, det skaper tillit, og flere og fine bilder. 

Anonymkode: 29dcb...565

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

hvis man selger en veldig mange gjenstander, så orker man kanskje ikke å regne ut frakt-kostnader på hvert eneste produkt. I alle fall hvis det viser seg at INGEN kunder er interesserte i produktet uansett. I så fall kaster selgerne bort tiden sin. 

Anonymkode: da2db...7a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du kaster det fremfor å selge/gi det bort? Jøss, sier vel mye om deg.

Anonymkode: e5d93...51b

• Liker 8
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...