Gå til innhold

Når kommer de jæ*** skattepengene!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så forbanna irriterende å bare få skattemeldingen, mens andre har fått pengene tilbake allerede.

Jeg trenger pengene mine nå, og irriterer meg noe vanvittig over at det alltid tar så lang tid. Fått skattemeldingen, og levert, men ikke pengene. Mens andre har fått for lengst. Betyr dette at pengene ikke kommer før tidligst til sommeren da? Kjenner jeg hater denne prosessen. 

Anonymkode: 59a1b...b0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diamant20 skrev (1 minutt siden):


Ja, det gjør de faktisk. Gjort det siden før helga. Trenger jeg vente til aommeren/høsten da? Har lite lyst til å røre sparekontoen nå, men noe er ødelagt, og må skiftes ut. :( 

Anonymkode: 59a1b...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer vel i tur og orden. Bruk et kredittkort til å fikse det du skal da vel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):


Ja, det gjør de faktisk. Gjort det siden før helga. Trenger jeg vente til aommeren/høsten da? Har lite lyst til å røre sparekontoen nå, men noe er ødelagt, og må skiftes ut. :( 

Anonymkode: 59a1b...b0f

Det har sett ut som at pengene blir utbetalt på onsdager, så kanskje du får de i morgen. Jeg har prøvd å spørre om noen har opplevd at pengene har stått under krav og betalinger uten at de har blitt betalt ut førstkommende onsdag, men ingen svarer😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det ingen her som vet. Så idiotisk å spørre. Ingen TRENGER skattepengene. Idioti å belage seg på de.

Anonymkode: 1138e...87c

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om du har penger, selv om det er på sparekonto, så kan du vel "låne" derfra og sette skattepengene dit når de kommer? Skjønner godt at det er frustrerende å vente, men det er jo alltid sånn at man ikke helt vet når de kommer. Dumt å belage seg på dem for å få noe gjort!

Anonymkode: 273d4...6c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (2 minutter siden):

Det har sett ut som at pengene blir utbetalt på onsdager, så kanskje du får de i morgen. Jeg har prøvd å spørre om noen har opplevd at pengene har stått under krav og betalinger uten at de har blitt betalt ut førstkommende onsdag, men ingen svarer😅


Takk. Da håper jeg på i morgen 🤞🙂

 

marykay skrev (6 minutter siden):

De kommer vel i tur og orden. Bruk et kredittkort til å fikse det du skal da vel

Håper de kan skynde seg litt. Nei, kredittkort kan jeg ikke ha. Hadde ikke fått det om jeg ville engang.

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det ingen her som vet. Så idiotisk å spørre. Ingen TRENGER skattepengene. Idioti å belage seg på de.

Anonymkode: 1138e...87c

Da trenger du ikke å svare. Idiotisk å klikke innom en tråd, for å gni ting inn. Du er åpenbart ute etter å spre kvalme, og føle deg bedre enn andre.

Anonymkode: 59a1b...b0f

  • Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er det ingen her som vet. Så idiotisk å spørre. Ingen TRENGER skattepengene. Idioti å belage seg på de.

Anonymkode: 1138e...87c

Det var da en merkelig påstand fra noen som ikke har den minste innsikt i andres privatøkonomi.

Anonymkode: aa0c8...46a

  • Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det utbetalingsdato hvis du logger inn på den linken. Mine kommer den 8.4.

Sjekk der så veit du 😊

Anonymkode: 08ff4...a61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men om du har penger, selv om det er på sparekonto, så kan du vel "låne" derfra og sette skattepengene dit når de kommer? Skjønner godt at det er frustrerende å vente, men det er jo alltid sånn at man ikke helt vet når de kommer. Dumt å belage seg på dem for å få noe gjort!

Anonymkode: 273d4...6c5


Ja, men greia var at de pengene var satt av til det som skal skiftes ut allerede. Må kanskje vente en måned til nå. Må ta av den kontoen for å kjøpe meg mat nå, og ja, det er surt. Hadde ikke lyst til å «låne» der. Hadde håpet å slippe det denne gangen.

Samtidig så kommer alle moralistene her inne, og sier at man må sette av penger man ikke har. Jeg kan ikke trylle heller.

Anonymkode: 59a1b...b0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å skatte det du skal og heller sette av på sparekonto enn å være avhengig av å få utbetalt skattepengene raskt hvis du har dårlig økonomi :)

Jeg fikk igjen et par tuse kr på skatten (litt fradrag for fagforening og donasjoner som jeg ikke hadde lagt inn), og fikk pengene utbetalt bare en dag etter melding om at skatteoppgjøret var klart.

Anonymkode: c0608...6b9

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Står det utbetalingsdato hvis du logger inn på den linken. Mine kommer den 8.4.

Sjekk der så veit du 😊

Anonymkode: 08ff4...a61


Takk 😊

Anonymkode: 59a1b...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anbefaler å skatte det du skal og heller sette av på sparekonto enn å være avhengig av å få utbetalt skattepengene raskt hvis du har dårlig økonomi :)

Jeg fikk igjen et par tuse kr på skatten (litt fradrag for fagforening og donasjoner som jeg ikke hadde lagt inn), og fikk pengene utbetalt bare en dag etter melding om at skatteoppgjøret var klart.

Anonymkode: c0608...6b9


Hadde gjort det hvis jeg kunne regne. Har tabelltrekk.

Anonymkode: 59a1b...b0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fant dere utbetalingsdato?

 

Anonymkode: eaa93...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Står det utbetalingsdato hvis du logger inn på den linken. Mine kommer den 8.4.

Sjekk der så veit du 😊

Anonymkode: 08ff4...a61

Hvor ser du det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De kommer i midten av juni. 

Anonymkode: 18526...521

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er det ingen her som vet. Så idiotisk å spørre. Ingen TRENGER skattepengene. Idioti å belage seg på de.

Anonymkode: 1138e...87c

For mange - spesielt trygdede som lever på minimum, så er skattepengene det eneste man får av ekstra penger. Man får jo ikke feriepenger, og skattetrekk er så lite at man nesten ikke merker at det er halv skatt i juli og desember. 

Vet ikke om du har fått det med deg, men det er mange fattige i Norge, et av verdens rikeste land. Mange som ikke bare kan få reparert eller erstattet vaskemaskin eller andre nødvendigheter til vanlig. Da kommer skattepengene godt med. 

Anonymkode: bfa24...061

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De kommer i midten av juni. 

Anonymkode: 18526...521

Håper ikke det. Det er for sent 😅

Anonymkode: 59a1b...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ligger ikke engang på krav og utbetalinger, så de pengene ser jeg nok ikke før til sommeren 😤 jeg trenger dem også NÅ!

Anonymkode: 56f78...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...