AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #1 Skrevet 4. april 2022 Hei. Barnet mitt som nylig fylte 2 år slår og lugger, det har blitt noe bedre på hjemmebane men fikk beskjed fra barnehagen forrige uke at barnet mitt hadde slått og dyttet de andre barna en del.. Det er jo selvsagt ikke gøy å høre. Jeg jobber med det hjemme, men det skjer mer sjeldent hjemme.. Sånn bortsettfra idag, har vært helt ekstremt. Det skjer ikke ved sinne, barnet syns det var gøy idag. Føler dårlig stemning fra noen av mammaene som har spurt "Er du mammaen til ****?" og jeg forstår jo nå hvorfor de har spurt om det i en negativ ladet tone.. Barnet mitt er en goding, nesten alltid blid men tester grenser. Dette med å slå begynte for 2 mnd siden, så har ikke vært et problem tidligere. Føler meg jo som en dårlig mamma og redd barnet mitt blir sett på som den store stygge ulven på avdelingen (Er eldst, de fleste barna er 1 år, er bare 2 andre som er rundt 2) Fler med barn på denne alderen som slår, og har det blitt bedre? Jeg føler litt på det.. Lest bøker og gjør alt man skal gjøre, vet ikke hva annet jeg skal få gjort! Blir aldri sint, men setter grenser og er konsekvent, forlater også situasjonen. Forklarer i tillegg rolig at man ikke må slå og at man kan få vondt og ja, alt man skal gjøre. Gir også masse positiv oppmerksomhet når barnet gir kos og gjør ting som er bra! Stresser litt angående de andre foreldrene og føler mitt barn blir sett på på en spesiell måte.. Forstår at de kan føle på om deres barn blir slått, men barnet mitt er jo også lite og kan ikke snakke i setninger enda. Er ellers bare et nydelig barn som bare er glad (bortsettfra sine små trassanfall eller de gangene jeg også blir litt slått etter, som nylig har begynt) Anonymkode: 630d3...ac3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #2 Skrevet 4. april 2022 Synes ikke det er så rart at 2 åringer lugger og slår. Men man må jo bare si "nei ikke gjør det". Hva gjør barnehagen? Har dere hatt en samtale om det? Anonymkode: 6a43b...a27
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #3 Skrevet 4. april 2022 Toåringer gjør det. Det er helt vanlig, og det burde barnehageansatte vite. Anonymkode: 93b4e...b4f
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #4 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Synes ikke det er så rart at 2 åringer lugger og slår. Men man må jo bare si "nei ikke gjør det". Hva gjør barnehagen? Har dere hatt en samtale om det? Anonymkode: 6a43b...a27 2åringen min er veldig snill generelt og koser også de andre barna mye, stryker på kinnet osv. Da jeg skulle hente sist skulle barnet mitt kose ene barnet, men den ene ansatte ropte "NEI!!!" veldig strengt fordi hun var redd barnet mitt skulle slå. Så barnet mitt ble veldig forvirret og så rundt seg.. De nevnte det nettopp, så vi har ikke hatt en samtale om det annet enn at jeg har sagt det har blitt bedre hjemme og jobbes med. Men håper virkelig de tar det på andre måter enn å bare rope NEI som jeg var vitne til. Og da skulle ikke engang barnet mitt slå. Slår tydeligvis mer i barnehagen, for jeg merker metodene jeg bruker har fungert så det har blitt bedre hjemme. Skjer fortsatt noen få ganger, som ikveld.. men mye bedre. Jeg får mest kos! De mindre barna får nok mye mer oppmerksomhet, og hjemme får barnet mitt sikkert mer oppmerksom fordi det er enebarn. Kanskje noe med det å gjøre! Håper det blir bedre snart.. Må nok ha en samtale med de, for jeg vet ikke engang om dette er et stort problem. De sa "en del", men dette er første jeg hører om det. Anonymkode: 630d3...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå