Thanos Skrevet 5. april 2022 #21 Del Skrevet 5. april 2022 Gereon Rath skrev (18 timer siden): Vesten har ikke noe problemer med krigsforbrytelser når det er vesten som utfører dem. Tror ikke du vet forskjellen på krig og det å begå en krigsforbrytelse. USA har gjort mye rart internasjonalt, men de stiller ikke opp sivile, skyter dem eller setter fyr på dem og kaster kroppene i massegraver. Krigføring, militærmakt mot militørmakt, er ingen krigsforbrytelse. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. april 2022 #22 Del Skrevet 5. april 2022 (endret) jabx skrev (6 timer siden): Helt feil. Dette er en villet og bevisst strategi fra Kreml. Det er tross alt ikke første gang Russland bruker akkurat slike metoder i krig. Her ser du hvordan Kreml forbereder russerne på folkemord i Ukraina, med nazistisk dehumanisering: Slik jeg oppfatter det så finnes det Russiske styrker som beordrer avkledning for å se etter nazi-lignenende tavoringer og henretter de tavoterte på stedet, og kanskje også noen fler dersom de føler for det. Det ser ut som Putin prøver på etnisk resning av nasjonalister. Et politisk sortert folkemord. Om Butcha-massakren er bevisst russisk strategi kan jeg verken bevise eller motbevise, men jeg tror det var en av de slemmeste divisjonene som tok av fullstendig, plyndret og drepte. Årsaken til at jeg ikke tror på at de fulgte ordre fra Putin er at Butcha massakren var et gedigent propagandanederlag for Putin. Putin er ikke snill, men han er sleip og kynisk og er troende til mild framferd dersom han kan score propagandapoeng på det. De som bor i Ukraina forteller at det er enorme forskjeller på russiske styrker der de unge ofte er snille, mens de eldre er generelt mye verre. Wagner,Tsjetsjenerne og den 64.divisjonen fra Sibir regnes blant de aller verste, og det er usikkert om Putin har full kontroll på dem, eller om han med vilje mangler full kontroll. Du sier det ikke er første gang russerne bruker slike metoder. Kan det bety at de litt eldre soldatene har vært med på det før ? Det stemmer også overens med at de eldre soldatene er verstingene. Endret 5. april 2022 av I Grosny 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. april 2022 #23 Del Skrevet 5. april 2022 I Grosny skrev (Akkurat nå): Slik jeg oppfatter det så finnes det Russiske styrker som beordrer avkledning for å se etter nazi-lignenende tavoringer og henretter de tavoterte på stedet, og kanskje også noen fler dersom de føler for det. Det ser ut som Putin prøver på etnisk resning av nasjonalister. Et politisk sortert folkemord. Russiske styrker henretter også alle voksne menn, uavhengig av tatoveringer og annet. De henretter også kvinner og barn. Sitat Om Butcha-massakren er bevisst russisk strategi kan jeg verken bevise eller motbevise, men jeg tror det var en av de slemmeste divisjonene som tok av fullstendig, plyndret og drepte. Årsaken til at jeg ikke tror på at de fulgte ordre fra Putin er at Butcha massakren var et gedigent propgandanederlag for Putin. Putin er ikke snill, men han er sleip og kynisk og er troende til mild framferd dersom han kan score propagandapoeng på det. Men dette har han gjort før, så det er bare business as usual fra denne nazi-fyren. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. april 2022 #24 Del Skrevet 5. april 2022 jabx skrev (4 minutter siden): Russiske styrker henretter også alle voksne menn, uavhengig av tatoveringer og annet. De henretter også kvinner og barn. Men dette har han gjort før, så det er bare business as usual fra denne nazi-fyren. Du overdriver. Det er sikkert noen russiske soldater som henretter alle de får lyst til å henrette, men de har ikke henrettet hundretusener. Butsja-massakren var et særtilfelle, mest sannsynlig utført av den verste av alle russiske divisjoner (64). Jeg tror de henrettet alle som bodde der for å skjule sine spor. Det tyder på at de egentlig ikke hadde lov til å plyndre, og at de forbrøt seg mot sin instruks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 5. april 2022 #25 Del Skrevet 5. april 2022 (endret) I Grosny skrev (11 minutter siden): Du overdriver. Det er sikkert noen russiske soldater som henretter alle de får lyst til å henrette, men de har ikke henrettet hundretusener. Butsja-massakren var et særtilfelle, mest sannsynlig utført av den verste av alle russiske divisjoner (64). Jeg tror de henrettet alle som bodde der for å skjule sine spor. Det tyder på at de egentlig ikke hadde lov til å plyndre, og at de forbrøt seg mot sin instruks. Vi vet ikke ennå nok til å hevde at Butsja-massakren var et særtilfelle. Jeg er redd for at den dessverre ikke er det. Endret 5. april 2022 av CrossRoad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 5. april 2022 #26 Del Skrevet 5. april 2022 3 hours ago, jabx said: Jo, vi er bedre. Utvilsomt, spesielt til å bombe svakere land og rettferdiggjøre det med våre gode hensikter, samt peke på andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. april 2022 #27 Del Skrevet 5. april 2022 (endret) CrossRoad skrev (5 timer siden): Vi vet ikke ennå nok til å hevde at Butsja-massakren var et særtilfelle. Jeg er redd for at den dessverre ikke er det. Russerne vil nok begå mange flere mord, men slik plyndrings og massemordtokt som i Butsja håper jeg det er slutt på. Putin er nødt til å få mer disiplin i hæren. Jeg håper han etterforsker Butsja og får tatt de skyldige. Han kan begynne med å besøke postkontor i Hviterussland og finne dokumentasjon på pakkene som ble sendt 4. April. Endret 5. april 2022 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. april 2022 #28 Del Skrevet 5. april 2022 Putin har et etikkproblem i hæren. Enten så er soldatene for lite krigerske til å fungere, ellers så er de så morderiske og kriminelle at han må kalle de hjem før han går på enda flere propagandanederlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 6. april 2022 #29 Del Skrevet 6. april 2022 (endret) I Grosny skrev (12 timer siden): Russerne vil nok begå mange flere mord, men slik plyndrings og massemordtokt som i Butsja håper jeg det er slutt på. Putin er nødt til å få mer disiplin i hæren. Jeg håper han etterforsker Butsja og får tatt de skyldige. Både Kina og India har reagert på hendelsene i Butsja. Kina ønsker at drapene etterforskes, mens India fordømmer drapene. Jeg frykter at noe liknende kan ha skjedd også flere steder i Ukraina. Putin er den som står som den øverste ansvarlige for dette. Man kan bli holdt ansvarlig også dersom man ikke har gjort nok for å hindre at slikt skal kunne skje. Amnesty har allerede startet granskning og har blant annet fått tak i satelittbilder som viser at likene har ligget der under den russiske okkupasjonen og før ukrainske styrker fikk tilgang til området. Det er altså mindre og mindre sannsynlig at det er en "false flag"-operation slik som det hevdes fra Kreml og enkelte her på forumet. Endret 6. april 2022 av CrossRoad 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 6. april 2022 #30 Del Skrevet 6. april 2022 I Grosny skrev (På 5.4.2022 den 19.27): Butsja-massakren var et særtilfelle Ikke i følge ukrainske myndigheter. De sier det bare var en forsmak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 6. april 2022 #31 Del Skrevet 6. april 2022 Jegern Puahate skrev (22 timer siden): Utvilsomt, spesielt til å bombe svakere land og rettferdiggjøre det med våre gode hensikter, samt peke på andre. Hva er det du snakker om? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 6. april 2022 #32 Del Skrevet 6. april 2022 (endret) jabx skrev (12 minutter siden): Ikke i følge ukrainske myndigheter. De sier det bare var en forsmak. Jeg frykter dessverre at du har rett. Den videoen jeg fant om plyndrere på postkontoret var visstnok ikke 64 divisjon (de som beskyldes for plyndring og massedrap i Butsja) , men 56 (56th Guards Airborne Assault Regiment,). Og dersom soldatene risikerer straff for plyndring er det sannsynlig at de avliver vitner. 56 divisjon kommer fra Krim , så jeg kan tenke meg at de har herjet i Sør-Ukraina. Mulig soldatene i 56. har sine foreldre andre steder enn på Krim Endret 6. april 2022 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå