Gå til innhold

Uinteresserte "svigers"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært et par i 6 måneder (vi har kjent hverandre mye lengre enn dette) og skal flytte inn sammen til sommeren. Vi er begge to midt i 20-årene. 

Foreldrene hans bor en 5 minutter kjøretur unna ham, han spiser middag der hver søndag, og ringer ham ofte, men de spør aldri om meg og har heller ikke foreslått å treffe meg. De vet at jeg eksisterer, er kjæresten hans, og ba ham om å hilse meg en gang for 5 måneder siden, det er dét. 

Kjæresten min har 3 eldre søsken som alle tre er godt etablert med stiftet familie. Jeg tenker på en måte at "svigers" kanskje er litt ferdig med å møte på kjærester og heller vil fokusere med på barnebarna deres, men er det ikke litt rart å ikke foreslå å møtes over en middag? Jeg ble heller ikke invitert i familiebursdagen til kjæresten som var for et par uker siden. 

Forventer jeg kanskje litt mye? Burde jeg pushe på at kjæresten min skal ta initiativ til at jeg skal inkluderes mer? 

Anonymkode: 2e9b6...4c4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor venter du på invitasjon og forslag fra dem? Hvorfor foreslår ikke dere? 

Anonymkode: dafda...2eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ble heller ikke invitert i familiebursdagen til kjæresten som var for et par uker siden. 

Hvis selskapet var for han, burde han ha invitert deg. 

Anonymkode: ca54d...b7b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor venter du på invitasjon og forslag fra dem? Hvorfor foreslår ikke dere? 

Fordi jeg ikke kan invitere dem til kollektivet jeg bor i så da blir det i så fall til at jeg uansett tar styringen og inviterer dem til leiligheten hans. Det var jo egentlig dette jeg lurte på, bør jeg "pushe" kjæresten min til å ta mer initiativ? I tidligere forhold så har "svigers" vært nysgjerrig på å møte meg etter bare et par måneder og tatt initiativ 

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg ikke kan invitere dem til kollektivet jeg bor i så da blir det i så fall til at jeg uansett tar styringen og inviterer dem til leiligheten hans. Det var jo egentlig dette jeg lurte på, bør jeg "pushe" kjæresten min til å ta mer initiativ? I tidligere forhold så har "svigers" vært nysgjerrig på å møte meg etter bare et par måneder og tatt initiativ 

ts

Jammen herregud. Vil du møte dem? Si det istedet for å sitte å vente på at de skal invitere seg til deg. Kanskje sitter de og lurer på hvorfor dama til sønnen ikke tar initiativ til å hilse på dem? 

AnonymBruker
Skrevet

Har kjæresten din hatt flere forhold før?
Min yngste sønn skifter kjæreste så ofte at jeg orker ikke forholde meg til raden av damer som er halvårets utvalgte. 

Anonymkode: 491fd...ac7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg og kjæresten har vært et par i 6 måneder (vi har kjent hverandre mye lengre enn dette) og skal flytte inn sammen til sommeren. Vi er begge to midt i 20-årene. 

Foreldrene hans bor en 5 minutter kjøretur unna ham, han spiser middag der hver søndag, og ringer ham ofte, men de spør aldri om meg og har heller ikke foreslått å treffe meg. De vet at jeg eksisterer, er kjæresten hans, og ba ham om å hilse meg en gang for 5 måneder siden, det er dét. 

Kjæresten min har 3 eldre søsken som alle tre er godt etablert med stiftet familie. Jeg tenker på en måte at "svigers" kanskje er litt ferdig med å møte på kjærester og heller vil fokusere med på barnebarna deres, men er det ikke litt rart å ikke foreslå å møtes over en middag?

Jeg tror heller det handler om at de fortsatt ser på ham som minstegutt / tenåring og ikke forstår at dette er noe mer varig. 

Noe som understrekes med at han spiser alle søndagsmiddager der og lar dem holde familiebursdag for ham, uten å gjøre noe tydelig framstøt om å inkludere deg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis selskapet var for han, burde han ha invitert deg. 

Anonymkode: ca54d...b7b

Selskapet var for han, men det ble holdt hos foreldrene hans

Jammen herregud. Vil du møte dem? Si det istedet for å sitte å vente på at de skal invitere seg til deg. Kanskje sitter de og lurer på hvorfor dama til sønnen ikke tar initiativ til å hilse på dem? 

Det var jo dette jeg lurte på.. om jeg skal prøve å få kjæresten til å ta mer initiativ

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har kjæresten din hatt flere forhold før?
Min yngste sønn skifter kjæreste så ofte at jeg orker ikke forholde meg til raden av damer som er halvårets utvalgte. 

Anonymkode: 491fd...ac7

Han hadde et forhold for 3,5 år siden, men han har ikke vært i noe forhold utover det 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo kjæresten din som burde ta initiativ her, tenker jeg. Ikke dem.

Har han hatt mange kjærester venter han kanskje litt for å se at det blir dere, før han introduserer.

Har en sønn, men vi fikk ikke møter kjærester før han var sikker. Nå har vi et fint forhold til «svigerdatter»

Anonymkode: 9db04...4c9

AnonymBruker
Skrevet
baldrian skrev (1 minutt siden):

Jeg tror heller det handler om at de fortsatt ser på ham som minstegutt / tenåring og ikke forstår at dette er noe mer varig. 

Noe som understrekes med at han spiser alle søndagsmiddager der og lar dem holde familiebursdag for ham, uten å gjøre noe tydelig framstøt om å inkludere deg. 

Jeg tenker også at dette er mulig. Sånn sett så antar jeg litt at han er en attpåklatt siden han er en del år yngre enn søsknene.

Han ble altså 27 for et par uker siden. Jeg er 25. Begge to har studert og er i full jobb, så jeg synes ikke at vi akkurat er et vimsete ungt par uten framtidsmuligheter 

ts

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Selskapet var for han, men det ble holdt hos foreldrene hans

Det var jo dette jeg lurte på.. om jeg skal prøve å få kjæresten til å ta mer initiativ

Han hadde et forhold for 3,5 år siden, men han har ikke vært i noe forhold utover det 

ts

Er problemet egentlig at du lurer på om kjæresten synes du er seriøs nok til å involveres med familien? 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er problemet egentlig at du lurer på om kjæresten synes du er seriøs nok til å involveres med familien? 

Nei, jeg vet at han synes jeg er seriøs nok :) 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo kjæresten din som burde ta initiativ her, tenker jeg. Ikke dem.

Har han hatt mange kjærester venter han kanskje litt for å se at det blir dere, før han introduserer.

Har en sønn, men vi fikk ikke møter kjærester før han var sikker. Nå har vi et fint forhold til «svigerdatter»

Anonymkode: 9db04...4c9

Han har hatt ett forhold for 3,5 år siden og det endte visstnok ikke så veldig bra. Jeg møtte han omtrent samtidig som dette skjedde og det tok dermed veldig lang tid før det ble oss to siden han allerede hadde blitt brent en gang før. Han tok initiativ til at vi skulle bli et par og ringte foreldrene umiddelbart etterpå på å fortelle at han hadde fått seg kjæreste. Han tok også initiativ nylig til at vi skulle flytte inn sammen, så jeg tror ikke at han er usikker på meg 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Slik er det i min familie også, som er frustrerende. Jeg har hatt fire kjærester, og fire samboer forhold, hvor de ikke har ønsket å involvere seg i de to siste. 

Det er selvfølgelig opp til dem å vurdere hvor mye de vil investere, men de kommer samtidig skjevt ut mtp relasjon i fremtiden også. 

Anonymkode: 6b9f4...541

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Nei, jeg vet at han synes jeg er seriøs nok :) 

Han har hatt ett forhold for 3,5 år siden og det endte visstnok ikke så veldig bra. Jeg møtte han omtrent samtidig som dette skjedde og det tok dermed veldig lang tid før det ble oss to siden han allerede hadde blitt brent en gang før. Han tok initiativ til at vi skulle bli et par og ringte foreldrene umiddelbart etterpå på å fortelle at han hadde fått seg kjæreste. Han tok også initiativ nylig til at vi skulle flytte inn sammen, så jeg tror ikke at han er usikker på meg 

ts

Hva sier kjæresten din når han drar til foreldrene sine da? Sier han aldri at du kan være med? Er jo latterlig at han er der alene hver søndag og dere er offisielt kjærester og skal flytte sammen. Her er det din kjæreste som må ta i et tak :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det går jo an å ta initiativ til å møtes ute også, du må ikke invitere dem hjem til deg.

Anonymkode: aef1d...af5

AnonymBruker
Skrevet
Dævendøtte skrev (Akkurat nå):

Hva sier kjæresten din når han drar til foreldrene sine da? Sier han aldri at du kan være med? Er jo latterlig at han er der alene hver søndag og dere er offisielt kjærester og skal flytte sammen. Her er det din kjæreste som må ta i et tak :) 

Han sier ikke noe om det. Jeg har en aktivitet jeg holder på med hver søndag ettermiddag (altså den kan jo lett skippes/endres på dersom jeg fikk en invitasjon til noe) så det blir aldri noen "ha det, nå må du gå for jeg skal spise middag hos foreldrene mine"-greie 

Jeg har aldri fått tilbud om å bli med, nei. Jeg flytter som sagt inn med ham til sommeren og da antar jeg at jeg enten få tilbudet ellers så blir det fort fryktelig kleint 

ts

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han sier ikke noe om det. Jeg har en aktivitet jeg holder på med hver søndag ettermiddag (altså den kan jo lett skippes/endres på dersom jeg fikk en invitasjon til noe) så det blir aldri noen "ha det, nå må du gå for jeg skal spise middag hos foreldrene mine"-greie 

Jeg har aldri fått tilbud om å bli med, nei. Jeg flytter som sagt inn med ham til sommeren og da antar jeg at jeg enten få tilbudet ellers så blir det fort fryktelig kleint 

ts

Men har du snakket med han om det da? At du synes det er merkelig at du aldri er med eller inkludert? 

Si at du har lyst til å være med neste gang. Gi beskjed et par dager i forveien pga ekstra mat. Så blir du med :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det går jo an å ta initiativ til å møtes ute også, du må ikke invitere dem hjem til deg.

Anonymkode: aef1d...af5

Joda, men er det ikke greiere med et kort middags- eller kaffebesøk hos dem (eventuelt hos kjæresten min selv om det er nokså ut av hans karakter å bake kake for at foreldrene kommer på besøk) i første omgang? Alternativet blir cafébesøk midt i det høylytte lørdagsrushet eller å sitte på banen i 30 min for å komme ut av byen for å så gå på en gåtur

ts

AnonymBruker
Skrevet
Dævendøtte skrev (2 minutter siden):

Men har du snakket med han om det da? At du synes det er merkelig at du aldri er med eller inkludert? 

Si at du har lyst til å være med neste gang. Gi beskjed et par dager i forveien pga ekstra mat. Så blir du med :) 

Nei, jeg har ikke snakket med ham om det, men må nok rett og slett gjøre det :) Antok bare at tidligere erfaring at det var spennende å møte kjæresten til barnet sitt, men her spiller det nok en rolle at de allerede har vært gjennom dette 3 ganger før, heller vil bruke fritid på barnebarn, og at kjæresten min fremdeles er "minstegutt"

Foreldrene mine har vært veldig giret på å møte ham, men pga avstand så skjer ikke dette møtet før til sommeren

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er kjæresten din som må ta mer initiativ her. Høres veldig rart ut at de aldri har spurt etter deg. Er du sikker på om det er sant? Kjæresten din burde uansett ta initiativ til at dere møtes. For alt du vet får han det til å høre ut som du ikke er interessert i å bli kjent med dem

Anonymkode: 56a66...c00

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...