Gå til innhold

Er det ulovlig å fyllekjøre med el-sparkesykkel nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det var snakk om at de skulle komme med konkret promillegrense på 0.2 på el-sparkesykkel nå i vår, der regelen tidligere bare var at man måtte være skikket til å kjøre. Men jeg har ikke hørt noe videre om at den regelen gjelder enda. Noen som vet noe? Skal på besøk til en annen by og tenkte å ta med el-sparkesykkelen for å utforske byen litt, og kanskje ta noen øl til maten.

Anonymkode: d3b96...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det var snakk om at de skulle komme med konkret promillegrense på 0.2 på el-sparkesykkel nå i vår, der regelen tidligere bare var at man måtte være skikket til å kjøre. Men jeg har ikke hørt noe videre om at den regelen gjelder enda. Noen som vet noe? Skal på besøk til en annen by og tenkte å ta med el-sparkesykkelen for å utforske byen litt, og kanskje ta noen øl til maten.

Det blir i alle fall totalforbud på sikt med disse holdningene. :) 

Anonymkode: 59b31...60b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg er usikker på om disse reglene enda har tredd i kraft.

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det blir i alle fall totalforbud på sikt med disse holdningene. :) 

Anonymkode: 59b31...60b

Neida, jeg synes skikkethetregelen var god som den var. Det er forskjell på en øl til maten, og å være ravende dritings. Det er de som kjører rundt ravende dritings som har ødelagt for oss andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg er usikker på om disse reglene enda har tredd i kraft.

Neida, jeg synes skikkethetregelen var god som den var. Det er forskjell på en øl til maten, og å være ravende dritings. Det er de som kjører rundt ravende dritings som har ødelagt for oss andre.

Synes det er greit at man har samme regler for alkohol for alle motoriserte kjøretøy på veiene jeg

Anonymkode: ea3d2...3a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 0.50):

Synes det er greit at man har samme regler for alkohol for alle motoriserte kjøretøy på veiene jeg

Anonymkode: ea3d2...3a9

Nettopp. Og da er det viktig å huske at elsparkesykler og elsykler er motoriserte, tross alt. Også derfor man ikke får bruke elsykkel i nasjonalparker.

Anonymkode: 79d3a...e52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...