Gå til innhold

Barnets bestemor "baksnakker meg" til barnet. Lei!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så nå har jeg sendt henne melding at hun ikke lengre får møte barnet i "mine" uker lengre, men kun på fars uker + årsaksforklaring. Barnet sier selv at det og det "var litt slemt sagt" og virker da lei seg. Får høre gjennom barnet spydige ting hun + andre i den familien har sagt om meg.

Dersom jeg møter på henne er hun falsk hyggelig. Har hatt en OK relasjon til henne en gang i tiden, men jeg kan si så mye som at ex-svigers er en av årsakene til bruddet. Barnet bryr seg om bestemor, men jeg tenker det bør være greit at h*n kun får møte bestemor i fars uker? 

Anonymkode: 72b92...6b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du prate med far om det?

Det sårer barnet å få høre sånt, det setter barnet i en vanskelig situasjon.

Farmora burdefeite bedre, men hvertfall begynne å tenke seg om og slutte med dette når det blir tatt opp med henne.

Enten om du tar det opp, eller at barnefaren eller en annen på den siden av familien tar det opp, så må hun få beskjed om at det ikke er ok. Og hvis hun ikke vil eller klarer å slutte bør barnefar ta grep og si at hun ikke får være der før farmor blir voksen 

AnonymBruker
Skrevet
Frøken Sofia skrev (3 minutter siden):

Kan du prate med far om det?

Det sårer barnet å få høre sånt, det setter barnet i en vanskelig situasjon.

Farmora burdefeite bedre, men hvertfall begynne å tenke seg om og slutte med dette når det blir tatt opp med henne.

Enten om du tar det opp, eller at barnefaren eller en annen på den siden av familien tar det opp, så må hun få beskjed om at det ikke er ok. Og hvis hun ikke vil eller klarer å slutte bør barnefar ta grep og si at hun ikke får være der før farmor blir voksen 

Har tatt det opp med han før! Men han er en tafatt mammadalt...

Anonymkode: 72b92...6b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vært i liggende situasjon. Ta det opp på mekling hos fvk. Far må sette ned foten, om han ikke klarer eller at det ikke hjelper så får farmor eventuelt bli med på mekling. Ja vet det går an. Si du vil la barnet snakke med en nøytral person (helselsykpleier/psykolog) om det hen hører . Det er skadelig for barnet det farmor driver med, du har all grunn til å ta det på alvor. Ikke kommuniser med farmor direkte, ta alt fvk. 

Anonymkode: 63656...a70

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det må da være helt greit? Du bestemmer over dine uker og far over sine.

Anonymkode: 19a3c...6fb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...