Gå til innhold

Hvem kommer opp som venneforslag på snap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snap foreslår en felle forelder i barnehagen min sønn gikk i for fem år siden, vi har ikke lagret hverandres nr eller er venner på face. En psykolog jeg avsluttet hos for to år siden, noen jeg ikke aner hvem er, bilmekanikeren som fiksa bilen vår i fjor osv. Psykologen har jeg sendt et par meldinge med om timeavtaler. Men jeg har jo sendt langt flere meldinger med en haug andre mennesker som ikke kommer opp som verneforslag. Hvordan fungerer algoritmene? 

Anonymkode: 18e46...159

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Venners venner som regel, eller de du har tlf til. 

Anonymkode: 5410a...816

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får blant annet opp tidligere kollegaer jeg ikke har snakket med på mange år og nye Kollegaer som jeg ikke har felles venner med, en entreprenør som gjorde en jobb da vi bygde huset vårt for 10 år siden. Skummelt hvor mye disse firmaene vet om livene våre.

Anonymkode: e1cbf...9b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Får blant annet opp tidligere kollegaer jeg ikke har snakket med på mange år og nye Kollegaer som jeg ikke har felles venner med, en entreprenør som gjorde en jobb da vi bygde huset vårt for 10 år siden. Skummelt hvor mye disse firmaene vet om livene våre.

Det er sykt!

Anonymkode: 762cb...4a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får opp mange jeg vet hvem er, men aldri har hatt kontakt med (antar det er venners venner). Jeg får også opp mange jeg ikke ANER hvem er! Så har tenkt det er tilfeldig hvem som dukker opp som venneforslag, at man ikke trenger ha en relasjon til de. Men det kan også være noen kontakter du hadde lagret en gang, men slettet, eller noen du har sendt én mld med men aldri lagret nummeret.

Hvis du går på snap - legg til venner - så får du venneforslag og da står det «i dine kontakter» feks, selvom du har slettet nunmeret.

Jeg fikk opp et venneforslag på insta som jeg visste hvem var, men aldri hadde hatt kontakt med. Det kom sånn «xxxx som du kanskje kjenner er på Instagram»  Litt for gøy søkte jeg han opp i mailen min, for å se om jeg hadde hatt kontakt. Og jammen stod han på en til-liste for mange år siden fra en som sendte en fellesmail til mange.. 

Anonymkode: 04e96...816

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er sykt!

Anonymkode: 762cb...4a8

Helt sykt. Og jeg har vært supernøye med å ikke gi disse appene tilgang til e-post eller telefonlister. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja synes ikke det er bra

Anonymkode: 9a382...252

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de henter info ut fra kart posisjon steder man har vært med gps på. Så hvis du en gang har hatt en app med gps tilgang mens du har vært hos psykologen og psykologen har hatt en app med gps tilgang på på jobb så vil snapchat algoritmer catche det opp tror jeg. Bare en teori fordi det er sånn det "targeter" reklame (målrettet reklame) at man har vært på et handlesenter og plutselig popper opp reklame fra en av butikkene, eller at en venn man er med har vært i nærheten av den butikken og gps ser at du er i nærheten av vennen på et senere tidspunkt så vil algoritmen anta at du også kan være interessert i den butikken siden vennen din var i nærheten av den osv 

Anonymkode: 5db7d...ceb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...