Gå til innhold

Leirskole for de eldste i barnehagen - to netter overnatting. Vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant nettopp ut at dette er noe som arrangeres av barnehagen, men ble litt satt ut, for trodde liksom det var lenge til jeg måtte forholde meg til sånt? Er dette vanlig? 

Hadde det nå en gang bare vært med barnehagen, men det er en samlingsgreie for skolestarterne i 10 forskjellige barnehager, så 90 %  av barn og voksne som skal delta, vil jeg aldri ha møtt. 

Blir kanskje ca 40 barn tilsammen, hvor mitt barn max kjenner 2/3 barn og én voksen. 

Barnehagen driver og reklamerer for det, og barnet har jo veldig lyst fordi det skal være hesteridning og andre aktiviteter, men kjenner at dette er ikke jeg helt klar for. Barnet er heller ikke vant med å overnatte borte. 

Anonymkode: c4444...424

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

DU er ikke klar? Ro ned hysteriet og la barnet ditt utvikle seg 

Anonymkode: f5ddc...101

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Det var tidlig😱

Jeg hadde ikke følt meg komfortabel med det.

Jeg var såvidt klar siste året på barneskolen.

Anonymkode: c0aad...c17

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig. Jeg bor i Kristiansand, og vet om flere barnehager som har hatt overnatting i Kardemommeby feks. 

Anonymkode: 8682b...1e9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

DU er ikke klar? Ro ned hysteriet og la barnet ditt utvikle seg 

Anonymkode: f5ddc...101

Er tur for en 5-åring med masse fremmede eneste mulighet for utvikling? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ganske vanlig. Jeg bor i Kristiansand, og vet om flere barnehager som har hatt overnatting i Kardemommeby feks. 

Leste litt fort, ikke akkurat vanlig med så mange barnehager… mer avslutning for ungene som skal over på skolen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ganske vanlig her og. Samme sted som jeg dro da jeg hadde siste året i barnehagen.

Anonymkode: afc50...1d9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var helt fantastisk da jeg jobbet i SiO-barnehage og vi gjennomførte dette og barna vokste vanvittig på det. Anbefales! 

Anonymkode: 6078d...101

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig, og barna elsker det!

Husker faktisk at jeg var på leirskole sisste året i bhg selv, og det var kjempe gøy, der traff vi også fler barn fra andre bgh som vi startet i 1. klasse sammen med:)

Her er det nok du som bør roe deg ned, og venne deg til tanken, hun er vel 5-6 år, så er ikke baby heller.

Det komiske er at jeg nettop var på foreldremøte i 6 klasse på skolen, ett par mødre reagetre omtrent som deg, når de fikk høre om leirskolen i begynnelsen av 7 klasse.... Snakk om hysteriske mødre!

Anonymkode: 37da7...352

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært helt uaktuelt her, med mindre jeg kunne vært med. Men vi samsov til ungene begynte på barneskolen, og er opptatt av tilknytning. De hadde max en natt borte fra oss hos besteforeldre eller tanter/onkler som de var veldig trygge på, til de var rundt 7 og begynte å overnatte hos venner.

Høres ut som galskap.

Anonymkode: c67f2...716

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om. Vet enkelte barnehager har tradisjon ned overnatting i barnehagen for skolestarterene, men ikke sånt opplegg som hi beskriver. 

Anonymkode: 8a9e7...71b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om, men tenker at det kan være en fin ting. Det hadde kanskje holdt med en overnatting.. Mitt første barn hadde jeg aldri sendt av gårde på noe slikt, men nummer to er en helt annen type og kunne sikkert gjort det om hun var sammen med venner. I utgangspunktet er det kanskje litt unødvendig, men.. 

Anonymkode: 934c4...7b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var helt fantastisk da jeg jobbet i SiO-barnehage og vi gjennomførte dette og barna vokste vanvittig på det. Anbefales! 

Anonymkode: 6078d...101

Vi hadde eldre barnet vårt i SiO barnehage. De var på Vangen med to overnattinger og hadde det knallfint! Uten foreldre til og med ❤️ De er jo så godt kjent med personalet og de andre barna at det ikke var noen problemer.

Anonymkode: acdb4...f9d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Når barnet har lyst til det, og om det ikke er så langt unna at det vil bli en voldsom tur å kjøre for å hente barnet om det skulle angre seg når kvelden kommer og det blir leggetid, så ville jeg latt det dra. 

Vil jo tro at dette er barn det vil treffe på til høsten når det begynner på skolen, og at det er positivt for barnet ved skolestart at det har deltatt.

Det er mange ganger gjennom oppveksten at du må gi litt mer slipp enn hva en som foreldre er klar for, og da er det viktig å huske på at vi har barna bare på lån, jobben vår er å hjelpe de til å utvikle seg til selvstendige individ som skal fungere i samfunnet på best mulig måte.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det kun vanlig med en overnatting i barnehagen, men vår bhg hadde ikke noe i det hele tatt. Hadde de arrangert noe sånt, så hadde nok ikke barnet mitt turt å overnatte, men da hadde jeg heller kjørt ham frem og tilbake for at han skulle få vært med på det som skjer på dagtid. Det høres jo gøy ut for barna. :)

Anonymkode: 32fad...fe1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi hadde eldre barnet vårt i SiO barnehage. De var på Vangen med to overnattinger og hadde det knallfint! Uten foreldre til og med ❤️ De er jo så godt kjent med personalet og de andre barna at det ikke var noen problemer.

Det er snakk om SiO, men nesten alle tilstede er jo voksne og barn som barnet aldri har møtt. Blir bare med 1 personal og 2 andre barn fra mitt barns barnehage. Bra å høre at de hadde det fint, da 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er det kun vanlig med en overnatting i barnehagen, men vår bhg hadde ikke noe i det hele tatt. Hadde de arrangert noe sånt, så hadde nok ikke barnet mitt turt å overnatte, men da hadde jeg heller kjørt ham frem og tilbake for at han skulle få vært med på det som skjer på dagtid. Det høres jo gøy ut for barna. :)

Anonymkode: 32fad...fe1

Ja, det kunne jo kanskje vært en mulighet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er snakk om SiO, men nesten alle tilstede er jo voksne og barn som barnet aldri har møtt. Blir bare med 1 personal og 2 andre barn fra mitt barns barnehage. Bra å høre at de hadde det fint, da 🙂

Ja men de er i sin kjente gruppe hele tiden. Er null stress 😊👍

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (8 minutter siden):

Når barnet har lyst til det, og om det ikke er så langt unna at det vil bli en voldsom tur å kjøre for å hente barnet om det skulle angre seg når kvelden kommer og det blir leggetid, så ville jeg latt det dra. 

Vil jo tro at dette er barn det vil treffe på til høsten når det begynner på skolen, og at det er positivt for barnet ved skolestart at det har deltatt.

Det er mange ganger gjennom oppveksten at du må gi litt mer slipp enn hva en som foreldre er klar for, og da er det viktig å huske på at vi har barna bare på lån, jobben vår er å hjelpe de til å utvikle seg til selvstendige individ som skal fungere i samfunnet på best mulig måte.

Ikke barn det kommet til å treffe på på skolen. 

Enig, men jobben vår er jo også å passe på de. Å sende de på tur med masse voksne og barn man aldri har møtt, det føler jeg er litt over streken. 

Skrevet

Ville tenkt at en natt holder. :)

Du kan jo komme å hente etter aktiviteter på deg to?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...