Gå til innhold

Barn som voldtar barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer når en 13 åring har voldtatt en 12 åring? 
Jeg vet det har vært politisak, og helse er i bildet for å følge opp begge parter. 
Trodde barnevernet ble koplet på under slike saker? 
Det har det ikke blitt gjort her. 
Er ikke det spesielt? 

Anonymkode: 6bd52...6e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at barnevernet ikke er varslet?

Anonymkode: 1450b...f41

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet du at barnevernet ikke er varslet?

Anonymkode: 1450b...f41

Fordi jeg kjenner foreldrene til gutten. De sier de ikke er meldt. Kun politi oh helse

Anonymkode: 6bd52...6e1

AnonymBruker
Skrevet

Men er det voldtekt eller seksuell eksperimentering blant jevnaldrende? 13 og er så fryktelig ungt...

Anonymkode: 86555...dae

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanlig at det meldes barnevern.

Jeg vet ikke hvorfor det evt ikke er gjort her. Kan tenke meg at om man er skråsikker på at omsorgssituasjonen til utøver ikke har noe med saken å gjøre, kan det påvirke. F.eks ved psykisk utviklingshemming. 

Anonymkode: 2d1cf...9e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det voldtekt eller overgrep? Kan det tenkes at gutten trodde det var frivillig og at jenta var med på det? Noen jenter fryser til, og da tror ofte umodne gutter at når de ikke sier nei så vil de.

Dette er selvfølgelig fryktelig uheldig for begge, og det er derfor det er så ekstremt viktig å snakke med gutter om at de MÅ forsikre seg om at jentene de holder på med vil det samme som dem. 

Anonymkode: aa00a...a8d

AnonymBruker
Skrevet

Stesønnen min har ved flere tilfeller visst seksual interesse altfor tidlig. Allerede når han var 8 år gammel oppdaget jeg han sammen med sin fetter der det åpenbart hadde gått langt over streken. Var jo ikke snakk om noen straff mot stebarnet som da var så ung men jeg reagerte veldig på at politiet ikke kontaktet barnevernet. Saken ble jo anmeldt i tilfelle tantebarnet får noen problemer senere i livet og krever offer erstatning. Vi fikk selv melde til barnevernet og to av mannens søsken gjorde det samme, ikke tantebarnets foreldre. De kjente at nok personer hadde gjort det. 

Jeg ble svært skuffet over barnevernets håndtering. Vi kjente oss svært sikre på at noe hadde hendt gutten, hvorfor ellers skulle en 8-åring vise så seksuell interesse? 
Vi var veldig sikre på at ingenting hadde skjedd hjemme hos oss da han er hos oss annenhver helg, vi kjente vi hadde god kontroll om hvem som tilbrakte tid med barnet, og det var ekstremt sjeldent det var noen andre enn oss. 
Barnevernet la ned saken utrolig fort og tok morens ord for god fisk. Hele morens håndtering var kritikkverdig, men hun var bombesikker på at ingen gjorde noe mot han. Nå flere år senere så vet vi fortsatt ikke om barnet har vært utsatt for noe, han viser fortsatt tendenser, men vi lar han aldri komme i situasjoner der lignende kan oppstå igjen.

Anonymkode: e65fb...067

• Hjerte 2
Skrevet

Begge barna skal avhøres på barnehus

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Stesønnen min har ved flere tilfeller visst seksual interesse altfor tidlig. Allerede når han var 8 år gammel oppdaget jeg han sammen med sin fetter der det åpenbart hadde gått langt over streken. Var jo ikke snakk om noen straff mot stebarnet som da var så ung men jeg reagerte veldig på at politiet ikke kontaktet barnevernet. Saken ble jo anmeldt i tilfelle tantebarnet får noen problemer senere i livet og krever offer erstatning. Vi fikk selv melde til barnevernet og to av mannens søsken gjorde det samme, ikke tantebarnets foreldre. De kjente at nok personer hadde gjort det. 

Jeg ble svært skuffet over barnevernets håndtering. Vi kjente oss svært sikre på at noe hadde hendt gutten, hvorfor ellers skulle en 8-åring vise så seksuell interesse? 
Vi var veldig sikre på at ingenting hadde skjedd hjemme hos oss da han er hos oss annenhver helg, vi kjente vi hadde god kontroll om hvem som tilbrakte tid med barnet, og det var ekstremt sjeldent det var noen andre enn oss. 
Barnevernet la ned saken utrolig fort og tok morens ord for god fisk. Hele morens håndtering var kritikkverdig, men hun var bombesikker på at ingen gjorde noe mot han. Nå flere år senere så vet vi fortsatt ikke om barnet har vært utsatt for noe, han viser fortsatt tendenser, men vi lar han aldri komme i situasjoner der lignende kan oppstå igjen.

Har dere ikke fått hjelp hos statens barnehus? 

Anonymkode: db1fc...4e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje fordi den sexuelle leken er en naturlig del av menneskets utvikling, og alle barn utforsker på forskjellige stadier av barndommen 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Myml1 skrev (13 minutter siden):

Kanskje fordi den sexuelle leken er en naturlig del av menneskets utvikling, og alle barn utforsker på forskjellige stadier av barndommen 

Helt rett, men å gå så langt som å gjøre noen vondt når man eksprimenterer er ikke normalt. Han begynte å vise en større interesse enn barn flest allerede ved 5 års alderen og vi skyldte det på det du sier. Greit at barn kan være slemme men jeg hørte tantebarnet gråte og si at han ikke ville mer høyt og tydelig før jeg rakk frem. For oss er det noe som skurrer. Og det kan godt hende stesønnen ikke er så snill som vi tror han er, men tenk om noe har skjedd han. Som mor selv så ville jeg latt barnevernet gjort alt for å finne ut om mitt barn har vært utsatt for noe. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva skulke barnevernet hjulpet med?

Anonymkode: b8055...056

AnonymBruker
Skrevet

Enn å ha en sønn som ikke kan stoles på når det er småjenter i nærheten....

Anonymkode: 6a77d...03e

AnonymBruker
Skrevet

Et nært familiemedlem forgrep seg på ei jente på 7 år da han selv var 13, nesten 14. Her ble barnevernet automatisk koblet inn, men det var ikke fordi de tvilte på mors omsorgsevne - han ble drapstruet, hetset og trakassert, så det ble ikke sett på som trygt om han hadde blitt boende hjemme. Dessuten så trengte han hjelp til å bearbeide de traumene han hadde, og i en periode så så han en psykolog som spesialiserte seg seksuell adferd. Da var det lettere for han å bo et annet sted pga oppfølgning. 

Barnevern blir alltid varslet når mindreårige utfører en straffbar handling, men det er opp til barnevernet selv om de gjør noe mer med saken. Så hvis det ikke er gjort her, når saken er såpass alvorlig, så er det jo noen som ikke har gjort jobben sin. 

Anonymkode: df671...f47

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig for at man skal være oppmerksom på barn og overgrep. Og at verken voldtekt eller overgrep er greit på noe som helst vis! Men samtidig så ligger det i bakhodet mitt at da jeg var 12-13, var det mange som allerede hadde sex blant de jeg gikk på skole med. På fester, med kjærester, i skogen osv. Jeg synes det er alt for tidlig, men før man virkelig ødelegger liv, burde det gås gjennom alle detaljer når aldersforskjellen mellom de to ikke er større. Barn starter tidlig i dag, de overøses av sex i media og er nysgjerrige. Noen kan angre i ettertid, enkelte foreldre skriker ut om voldtekt så fort ungene debuterer osv. men jeg forventer at bv blir involvert når det er snakk om reelle voldteker og overgrep i den alderen der. For både familien og barna vil trenge veiledning og oppfølging i etterkant. 

Anonymkode: fd277...acb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Et nært familiemedlem forgrep seg på ei jente på 7 år da han selv var 13, nesten 14. Her ble barnevernet automatisk koblet inn, men det var ikke fordi de tvilte på mors omsorgsevne - han ble drapstruet, hetset og trakassert, så det ble ikke sett på som trygt om han hadde blitt boende hjemme. Dessuten så trengte han hjelp til å bearbeide de traumene han hadde, og i en periode så så han en psykolog som spesialiserte seg seksuell adferd. Da var det lettere for han å bo et annet sted pga oppfølgning. 

Han fikk traumer av drapstrusler etter og ha forgrepet seg på en unge? En gutt på 14 vet da utmerket godt at han skal ligge unna småungene.

Hva med traumene han pådro 7-åringen? 

Fikk hun noe hjelp?

• Nyttig 2
Skrevet

Det som skal skje er at barn og ungdom avhøres på barnehus. Et tilrettelagt avhør av kompetente personer innen barnevern og politimyndighet.

Det er dessverre for lite kunnskap om dette, samt geografiske forskjeller iht utdanningsnivå på feltet skadelig seksuell adferd hos barn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men er det voldtekt eller seksuell eksperimentering blant jevnaldrende? 13 og er så fryktelig ungt...

Anonymkode: 86555...dae

Voldtekt forekommer blant mindreårige også, alt er ikke seksuelt eksperimentering som mange her på forumet skal ha det til!!!

Anonymkode: f1fd2...d33

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han fikk traumer av drapstrusler etter og ha forgrepet seg på en unge? En gutt på 14 vet da utmerket godt at han skal ligge unna småungene.

Hva med traumene han pådro 7-åringen? 

Fikk hun noe hjelp?

Han hadde traumene fra før, og er selv et offer for seksuelle overgrep. Litt lang og vanskelig historie, men kort fortalt så handler det om seksuelle overgrep i tidlig barndom som dessverre aldri ble behandlet pga et system som sviktet han og et søsken da det virkelig gjaldt. 

7-åringen fikk også den hjelpen hun trengte ja, og sist jeg hørte noe om henne, så har det gått bra, til tross hva hun opplevde. Dette er mange år siden nå, så begge parter er voksne mennesker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han hadde traumene fra før, og er selv et offer for seksuelle overgrep. Litt lang og vanskelig historie, men kort fortalt så handler det om seksuelle overgrep i tidlig barndom som dessverre aldri ble behandlet pga et system som sviktet han og et søsken da det virkelig gjaldt. 

Skjønner, overgrep avlet overgrep.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...