AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Mannen som hentet og han fikk bare informasjon om at vårt barn bet ei jente som tok noe han holdt på med. Vi har pratet om hva som er lov og ikke lov, og han vet selv hva som er greit og ikke. Har også jobbet med å regulere følelser når han blir frustrert og utålmodig, han er flink til å dele og har aldri prøvd å bite med oss i familien i nærheten. Er det mer vi kan gjøre? Synes så veldig synd på den lille jenta Han er en blid og glad gutt. Dyttet litt før da han måtte vente på tur blant søskenbarn og synes det var vanskelig å vente, men annet enn å vise han forståelse, forklare og rose når han gjør det riktig er det kanskje ikke så mye annet man får gjort? Om det har vært mulig har vi også fjernet det han holdt på med/han får ikke bli med om han ikke slutter. Anonymkode: 81beb...3a5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Han er 2 år, to år! Slapp av! Dere gjør mer enn bra nok jobb, dette er mer normalt enn annet Anonymkode: f3a1c...b7f 23
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Han er 2 år, to år! Slapp av! Dere gjør mer enn bra nok jobb, dette er mer normalt enn annet Anonymkode: f3a1c...b7f Første barn, og vårt barn har ikke blitt bitt, så følte jeg ikke skjønte helt hva jeg skal gjøre med informasjonen. Takk for svar setter pris på det. Anonymkode: 81beb...3a5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Det er en vanlig bitealder. Og det går over. Bare fortsett å forklare og gjør det dere gjør, og så går det over med alderen. De er jo små, de har ikke så godt språk lengre og så blir de frustrerte og da er det ofte biting de tyr til. Anonymkode: c01a6...d52 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Barn biter når de blir frustrert. Pga mangel på språk, og fordi de ikke har annet verktøy. ikke lag noe greie ut av det. Det er bhg sin jobb å følge med hilsen pedagog i bhg Anonymkode: c009f...433 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 Jeg har et barn som har en bestevenn som biter. Han har hatt bitt på ryggen eller armen etter barnehagen. Det varte en kort periode, altså noen måneder og de ansatte der fulgte godt med så det skjedde ikke så ofte. Og vi som foreldre bærte ingen nag eller noe mot hverken bhg, barnet eller barnets foreldre. Så slapp av, de fleste har forståelse, det betyr bare at de ansatte må følge litt ekstra med en liten stund ❤️ Anonymkode: 59b16...e1b 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 Min var også en liten bitegutt! Gikk vel over innen han var to mener jeg. Han var heldigvis så treig med å bite, så var lett å forhindre det😅 men det gikk gradvis over av seg selv, med irettesettelse. Anonymkode: 2e887...e40
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 minste på 3 år har også kommet i en bite, klype og dra i håret periode. jeg var også bekymret, men de i barnehagen sier at han ikke er den værste, at det er helt vanlig, og jeg skulle slappe av. De sier ifra dersom det er noe de er nødt å ta opp. Han driver nok med noe tann også, da han sikler en del, peker inn i munn og sier "au" mye. Anonymkode: eb761...b18
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Skrevet 3. april 2022 Du har fått svar her av mange med "barnet som biter" Jeg har barnet som ble bitt... flere ganger i uken, antibiotikakur åsså en ny antibiotikakur... Ble etterhvert ganske frustrerende for oss og barnet vårt, som ikke ville dra i barnehagen etter en stund pga bitingen til dette andre barnet. Vi følte både barnehagen og foreldrene til dette barnet tok veldig lett på det ( ja jeg vet det er vanlig to års oppførsel) Men allikevel synes jeg man kan se at det er ett barn som faktisk blir bitt og, ta det litt innover seg. Man kan ikke gjøre så mye, men synes mange bare liksom ler det bort med "bitegutten min" Det er ikke så hyggelig for oss med barna som blir bitt. Anonymkode: 32a07...c1e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #10 Skrevet 4. april 2022 Har to barn. De ene ble bitt skikkelig i bhg, ikke kjekt. Blå og rød ring på låret og hun ble noe redd ene gutten i bhg. Barn nr 2 var derimot en biter frem til hun var 2.5 år. Men hun bet når hun hadde det gøy, altså når hun "herjet" og tøyset med de andre barna i bhg.. akkurat som om det ble for mye for henne og da bet hun. Bet storesøster også, stakkar... Gikk seg til etterhvert, heldigvis. De forstår jo mer etterhvert også. Anonymkode: c3437...235
Mt3 Skrevet 4. april 2022 #11 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du har fått svar her av mange med "barnet som biter" Jeg har barnet som ble bitt... flere ganger i uken, antibiotikakur åsså en ny antibiotikakur... Ble etterhvert ganske frustrerende for oss og barnet vårt, som ikke ville dra i barnehagen etter en stund pga bitingen til dette andre barnet. Vi følte både barnehagen og foreldrene til dette barnet tok veldig lett på det ( ja jeg vet det er vanlig to års oppførsel) Men allikevel synes jeg man kan se at det er ett barn som faktisk blir bitt og, ta det litt innover seg. Man kan ikke gjøre så mye, men synes mange bare liksom ler det bort med "bitegutten min" Det er ikke så hyggelig for oss med barna som blir bitt. Anonymkode: 32a07...c1e Antibiotikakur, da er det jo snakk om ett barn som biter hull i skinnet og da er det de ansatte i barnehagen som må følge ekstra godt med så det barnet ikke rekker å bite ( i hvertfall om det biter av frustrasjon, noe som kan styres/avverges med mekling tidligere) Så klart ikke greit å bli bitt, men som foreldre til en 2åring som biter når frustrasjonen blir stor (frastjålet leke) så får jo ikke foreldrene gjort noe mer enn å forklare at reaksjonen til barnet ikke er grei og at det gjør veldig vondt for den som blir bitt. En klarer jo å lese ut av TS sitt innlegg at de ikke tar lett på dette, men de er jo ikke tilstede når situasjonen oppstår så de får ikke fjernet barnet eller stoppet det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå