AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Vi skal feire bursdagen til jenta vår og sendte ut mld på forhånd til foreldrene til de i klassen. En av fedrene sa at dattera hans ikke kunne komme fordi de "ikke feirer bursdager". Jeg har aldri hørt noen komme med den unnskyldningen før, men jeg lot være å stille videre spørsmål. Burde jeg allikevel få jenta mi til å gi henne invitasjon slik at hun ikke føler seg utenfor når de blir delt ut i klassen? Anonymkode: 5eea2...047
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Er de Jehovas vitner, kanskje? Anonymkode: 3b8cb...1cb 12
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Vil anta de er jehovas vitne eller noe som en påpekte over her. Hvis du deler ut i klassen ville jeg gitt til den aktuelle jenta og, evnt invitere via sms bare. Anonymkode: 34d36...3d8 8
AprilLudgate Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Jeg synes dere skal gi invitasjon ja. Og så ville jeg invitert henne hjem også utenom bursdager. De er nok Jehovas Vitner, og hun trenger nok all den positive støtten hun kan få. 10
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 Glem det. Hun er sikkert Jehovas vitne og de får ikke feire andre ting enn gud. Hun får ikke lov å gå. Anonymkode: ff2a9...461 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 De er nok jehovas vitner. Hadde en jente i klassen som var det, og hun kom aldri i bursdag. Vi inviterte alltid så hun skulle føle seg innkludert.. Anonymkode: a0981...320 9
Kaneel Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi skal feire bursdagen til jenta vår og sendte ut mld på forhånd til foreldrene til de i klassen. En av fedrene sa at dattera hans ikke kunne komme fordi de "ikke feirer bursdager". Jeg har aldri hørt noen komme med den unnskyldningen før, men jeg lot være å stille videre spørsmål. Burde jeg allikevel få jenta mi til å gi henne invitasjon slik at hun ikke føler seg utenfor når de blir delt ut i klassen? Anonymkode: 5eea2...047 Jehovas vitner sikkert 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Hvis jenta di skal dele ut invitasjoner fysisk i klassen synes jeg hun skal inkludere alle, så må foreldrene selv ta samtalen med sine barn om de ikke "feirer bursdager". Hvis ikke kan det se ut som hun ene blir ekskludert overfor hele klassen som kanskje ikke vet at hun er Jehovas Vitne (eller hva de nå måtte være). Anonymkode: da8fd...cf9 11
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 Hva med å spørre denne pappaen hva han syns? "Ok, dere feirer ikke bursdager, men vil du at vi skal gi datteren din invitasjon eller er det bedre om vi ikke gjør det?" Selv om de gjør ting anderledes så betyr ikke det at de ikke forstår følelser.. Anonymkode: 8e355...ddf 10
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 Jehovas vitne eller muslim. Vi feiret heller ikke bursdager når mine foreldre var dypt religiøse muslimer. Anonymkode: 9f0d9...ebb 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 Så onde foreldre burde miste foreldreretten til sine barn. Anonymkode: 8b62a...76c 1
Jadzia Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 Uansett årsak, bør alle barna få invitasjon. Så får det være opp til dem. Det handler ikke om foreldrene, men følelsen barnet har når det deles ut. 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 Ville gitt henne en invitasjon. Du kan jo skrive det som svar på melding «ok, takk for beskjed. Vi leverer ut invitasjoner til alle jentene i klassen, så da vil x også få en invitasjon». Anonymkode: 32cb9...f26 3
Arkana Skrevet 2. april 2022 #14 Skrevet 2. april 2022 Send invitasjon til henne også. Hun vil sette pris på å bli inkludert selv om hun ikke kan gå. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #15 Skrevet 2. april 2022 Gi invitasjon. Ellers blir forskjellen så tydelig og sikkert trist for jenta. Hadde ei i klassen der foreldra var det. Fikk ikke delta på noe sånt. Fikk ikke vere med på 17mai feiringer, ikke Bursdager, fikk ikke feire sin bursdag. Anonymkode: f1ed9...e45 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #16 Skrevet 2. april 2022 Vi løste det ved å invitere alle av samme kjønn klassen til filmkveld i stedet for bursdag. Serverte pizza, kake og popcorn, men hadde ingen gaver eller bursdagssang. Jeg tror nok at foreldrene skjønte at det egentlig var bursdagsfeiring, men barnet fikk lov til å komme. Det var viktig for mitt barn at dette barnet fikk komme, mye viktigere enn gaver (så vi må ha gjort noe riktig i barneoppdragelsen, i hvert fall…). Anonymkode: 6ecb8...e70 10 8
GammelKaktus Skrevet 2. april 2022 #17 Skrevet 2. april 2022 Regner med de er Jehovas vitner eller noe i den duren. Her har muslimske gutter kommet i bursdagen men den ene muslimske jenta fikk ikke komme i bursdagen for det var visst upassende å gå i bursdagen til en gutt... Hun får ikke gå i bursdag til noen som har både gutter og jenter sammen, helt merkelig for de gikk jo i klasse sammen. Men men har levert ut invitasjoner til alle uansett. 2
minister-mio Skrevet 2. april 2022 #18 Skrevet 2. april 2022 Dere bør invitere, sikkert ikke første gang barnet har fått en invitasjon og ikke kan gå.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #19 Skrevet 2. april 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi løste det ved å invitere alle av samme kjønn klassen til filmkveld i stedet for bursdag. Serverte pizza, kake og popcorn, men hadde ingen gaver eller bursdagssang. Jeg tror nok at foreldrene skjønte at det egentlig var bursdagsfeiring, men barnet fikk lov til å komme. Det var viktig for mitt barn at dette barnet fikk komme, mye viktigere enn gaver (så vi må ha gjort noe riktig i barneoppdragelsen, i hvert fall…). Anonymkode: 6ecb8...e70 Dette. Her er det også lov å gi gave til verten (bursdagsbarnet). Anonymkode: 6d5cb...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #20 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så onde foreldre burde miste foreldreretten til sine barn. Anonymkode: 8b62a...76c Religion går ikke under omsorgssvikt. Dessverre. Anonymkode: f429d...4d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå