AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Har dere over årene noen tips til de som er i startgropa av dette? Da for å redusere konfliktnivå av hensyn til barn? Jeg er forøvrig venn - ikke forelder Kort fortalt endte forholdet, og det med skyhøyt konfliktnivå. Type trusler, psykisk vold osv - «det vanlige» i veldig vanskelige brudd. De var gjennom rettssak, fikk en samværsprosent som ene forelder ikke er fornøyd med (forståelig nok generelt tenker jeg, alle vil jo ha mest mulig tid med barnet sitt). Denne forelderen ønsker da ny rettssak osv - og har i noen år ikke vist tegn til å dempe mengden trusler/aggresjon og liknende. Forelderen bruker mye energi på å omtale andre forelder svært negativt - og samtlige involverte (barnehage, helsestasjon, barnevern, skole) reagerer på oppførselen. Generelt: mye trusler, trakassering, eksplosivt sinne osv. Forelderen uttaler også i private samtaler at h*n vil ha 100% omsorg, men sier til offentlige instanser at h*n ønsker «deling/mer». Oppsummert: Full klinsj, mye trusler/sinne, mange episoder som gjør at vedkommende ikke virker å kunne følge opp vanlig full deling. Så dersom den ene forelderen går med på full deling, så dempes ikke nødvendigvis konfliktnivået. Det har vært mye sterke tendenser til vold i nære relasjoner i parforholdet - men såvidt jeg har skjønt her inne har det ingenting å si. Jeg kjenner den andre forelderen også - og av erfaring tar ikke personen til seg fornuft fra noen (mange har prøvd). Så spørsmålet: Hva kan man som forelder gjøre for å dempe konfliktnivå når ALT blåses opp til storm/trusler/trakassering? Anonymkode: c48b6...3e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå