AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Vurderer å kjøpe en nybygd tomannsbolig der hver del er 90 kvm fordelt på 2 etg. Plassen ser ut til å være godt utnyttet planløsning med lite dødplass. Vi er to voksne og ett barn. Vil det være nok plass for oss, eller bør vi satse på større? Anonymkode: 77fe1...c72
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Det spørs helt hva dere er vant med fra før, vi er 2 voksne og en tenåring, har hus på 150 kvadrat og det synes jeg er perfekt for oss, flyttet fra et hus som var over dobbelt så stort. Er barnet lite? Planer om flere barn? Er det tilgang på hage? Nok soverom? Mange spørsmål som dere må avklare tenker jeg Anonymkode: a69bb...fe1 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Vi er 4 på 80kvm og det er ikke komfortabelt! Jeg ville sagt minst 120 kvm, spesielt hvis dere tenker flere barn 😊 Anonymkode: 0c7bb...e1e
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Vi er to voksene og et barneskole og et barnehagebarn, 104 kvm med veldig god planløsning men kjenner det er akkurat litt for trangt selv om vi har en hage med 1 mål tomt. Satser på å kjøpe noe større med flere soverom/kontor og flere bad (har kun 1 bad og det blir litt for lite) Anonymkode: 28efd...dfa
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 Har hver pers over 25 kvm hver så skal det etter en slags standard være greit. Det kommer an på livet dere lever. Jeg synes det høres innafor ut, men hvis man eier masse saker og ting som fyller opp leiligheten, så blir det kanskje trangt. Men da mest med tanke på overflod av ting. Anonymkode: e85ad...34d 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Er det to toalett så funker 90 m2 Anonymkode: aac95...bb3 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Vi har 1 barn og bor på 60 kvadratmeter, så😆 Anonymkode: d4bb8...429 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 Takk for tilbakemeldinger! Vi har ikke planer om flere barn. To soverom er i underetasjen, og stie og kjøkken er oppe, sammen med ett soverom vi tenker å bruke som tv-stue/lesestue. Store vinduer fra gulv til tak på deler av veggene, med nydelig utsikt. Synes det er så vanskelig å vurdere mtp at vi ikke får sett og kjent på plassen før vi kjøper. Anonymkode: 77fe1...c72 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 Gå for den største plassen, selvsagt. Er jo en menneskerett å bo stort og fint og flott, må vite. I tillegg så kan man bare drite i klimakrisen, det er for seint når for mange tenker forbruk og komfort og ikke tenker natur og miljø. La ungen vokse opp med mest mulig unødvendig forbruk og mer plass enn man strengt tatt trenger, om ikke mange generasjoner har vi ødelagt kloden med grådigheten vår allikevel. Lenge leve forbruksvanviddet! Men fint å kjøre vel el-bil, sånn for samvittighetens skyld🤣 Anonymkode: 26f65...f4d 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 Jeg syns det høres greit ut, i sær siden det er fordelt på to etasjer, det kan gi litt følelse av privatliv. Når ungen blir større kan dere og ha soverom i hver deres etasje om dere vil ha litt luft mellom dere. Jeg ville dog hatt ett toalett i hver etasje. Anonymkode: 01adc...ad6
Slitenmamma Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 Det kommer ann på tenker jeg, holder ikke for meg. Vi flyttet fra rekkehus på 100kvm ntil en god del større enebolig når vi ventet barn. Men vi er alle forskjellige men forskjellige behov. Men to bad er ett must for oss på 3 stykk.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gå for den største plassen, selvsagt. Er jo en menneskerett å bo stort og fint og flott, må vite. I tillegg så kan man bare drite i klimakrisen, det er for seint når for mange tenker forbruk og komfort og ikke tenker natur og miljø. La ungen vokse opp med mest mulig unødvendig forbruk og mer plass enn man strengt tatt trenger, om ikke mange generasjoner har vi ødelagt kloden med grådigheten vår allikevel. Lenge leve forbruksvanviddet! Men fint å kjøre vel el-bil, sånn for samvittighetens skyld🤣 Anonymkode: 26f65...f4d Unnskyld? Er dette et svar til meg? i såfall tenker jeg at det er helt fint å bo i et nybygg som er energieffektiv med energimerking B, i stedet for å bo i et 50-tallsbygg med energimerking G. Anonymkode: 77fe1...c72 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #14 Skrevet 2. april 2022 Går nok fint om dere ikke har hobbyer som tar mye plass. Men om dere har en sykkel hver, skiutstyr, bæremeis, telt & turutstyr, sekker, sykkelvogn, spark, sesongdekk til bilen, verktøy, utemøbler osv. så går plassen fort unna. Er dere mer i retning av gaming og strikking så er det masse plass. Tenk over hva som må lagres, særlig kanskje på vinteren når man tar inn utemøbler, trampoliner og hva man nå har. Anonymkode: c0ce6...1eb
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #15 Skrevet 2. april 2022 Om dere synes planløsningen er grei, så skulle nok det gå fint. Anonymkode: 77d2d...246 3
bergenser Skrevet 2. april 2022 #16 Skrevet 2. april 2022 Vi er 6 pers på 90 kvm stor leilighet, med dårlig planløsning, og bygd på 60/ 70 tallet 😅 vi har det hekt greit. Hadde vært mye bedre med litt bedre planløsning, men vi får det til å fungere sånn som det er. 😊 Kan funke fint hvis det er hva dere vil 👍 4
Tanuki Skrevet 2. april 2022 #17 Skrevet 2. april 2022 Vi er 3 og bor på 78 kvm, vi syntes det passer fint og planløsningen er god. 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #18 Skrevet 2. april 2022 Obs': greit å ha en loftstue når barnet får besøk. Det får dere vel ikke med den størrelsen? Anonymkode: 48e09...b25
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #19 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vurderer å kjøpe en nybygd tomannsbolig der hver del er 90 kvm fordelt på 2 etg. Plassen ser ut til å være godt utnyttet planløsning med lite dødplass. Vi er to voksne og ett barn. Vil det være nok plass for oss, eller bør vi satse på større? Anonymkode: 77fe1...c72 Vi er 2 voksne og 3 barn på 90 kvm. Det er trangt. Anonymkode: 00ce6...86c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #20 Skrevet 2. april 2022 Synes det høres helt ok ut. Bodde selv med samboer og tenåring i mange år på 52 kvm. Tenåringen fikk rommet med veranda som var nærmest inngangen, og fikk masse besøk. Alt går hvis viljen er der. Anonymkode: ce311...375 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå