AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Kort fortalt, eksen snakker mye stygt om meg. Vi bor på samme tettsted og ryktene tar ikke slutt, det har pågått helt siden det ble slutt for noen år siden. Jeg kan stå i mye selv, men han tenker ikke på at dette kan gå utover barnet. Uten å gå inn på ryktene, så er de fæle, jeg er jo livredd for at folk som ikke kjenner meg skal tro på det og merker noen har tatt avstand. Noen sletta meg fra Facebook (venner fra hans side) og slutta å hilse. Får høre diverse når jeg har vært ute på byen, heldigvis klarer jeg å runde av samtalene og la være å si noe negativt om han. Nå vurderer jeg to ting. Enten la han få hovedomsorg og flytte bort, kanskje det kan få en slutt på det hele? (Eller rett og slett ta med meg barnet og flytte til en naboby. (Jeg har hovedomsorg) Det er ufattelig tungt å stå i. Dette er vel noe jeg må streve med til barnet er 18. Han nekter å stille til samtale på Familievernkontor, så det er vanskelig å finne en løsning. Han har tidligere lovet å slutte å rakke ned på meg, men han klarer det ikke. Anonymkode: ffd74...d3f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Dette slutter han vel ikke med. Min eks liker også å få meg til å se ut som en idiot. Alt du kan gjøre er å være en god mamma og et godt mennekse. Vis med eksempel. Når noen sier x har sagt noe, så si at x har litt problemer med å gå videre og at han dermed dikter opp en del tull. Anonymkode: d58e7...d39
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Hvorfor «runder du av» og ikke svarer tilbake? Sett øynene i dem og si «jaha, så dette har du hørt, og det tror du på?» Hvorfor er det så viktig å ikke snakke negativt om han? Av de to valgene hadde jeg valgt å flytte. Men i mellomtiden bør du definitivt stå opp for deg selv. Du kan ikke kontrollere hva han sier, men når dritten treffer deg har du faktisk lov å sette opp en vegg som spretter den tilbake mot ham selv. Anonymkode: bed3e...978 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Du kan da ikke la en sånn person få omsorgen. Da hadde jeg heller flyttet. Anonymkode: addf3...1e6 3 1 1
Marimma Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 Jeg tror, heldigvis, at folk klarer å tenke selv og ta stilling til om det er sant eller baksnakking. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Ville flyttet til nabobyen. Ikke gi HAN omsorgen i hvert fall! Ellers så har du vel venner og familie på stedet du bor nå, som vet om disse ryktene og at de er usanne? Be de om å svare kort at det bare er rykter fra en bitter eks hver gang de hører noe. Til slutt blir folk lei av ryktene, og bryr seg ikke lengre. Anonymkode: d4bcd...72c 1 1
Nysgjerrig_bris Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kort fortalt, eksen snakker mye stygt om meg. Vi bor på samme tettsted og ryktene tar ikke slutt, det har pågått helt siden det ble slutt for noen år siden. Jeg kan stå i mye selv, men han tenker ikke på at dette kan gå utover barnet. Uten å gå inn på ryktene, så er de fæle, jeg er jo livredd for at folk som ikke kjenner meg skal tro på det og merker noen har tatt avstand. Noen sletta meg fra Facebook (venner fra hans side) og slutta å hilse. Får høre diverse når jeg har vært ute på byen, heldigvis klarer jeg å runde av samtalene og la være å si noe negativt om han. Nå vurderer jeg to ting. Enten la han få hovedomsorg og flytte bort, kanskje det kan få en slutt på det hele? (Eller rett og slett ta med meg barnet og flytte til en naboby. (Jeg har hovedomsorg) Det er ufattelig tungt å stå i. Dette er vel noe jeg må streve med til barnet er 18. Han nekter å stille til samtale på Familievernkontor, så det er vanskelig å finne en løsning. Han har tidligere lovet å slutte å rakke ned på meg, men han klarer det ikke. Anonymkode: ffd74...d3f min eks kaller meg psykopat, og det fikk jeg høre av en helt fremmed venninnegjeng jeg møtte ute på byen. Så det var jo ikke spesielt hyggelig:) Ikke vet jeg hva som ligger i det ordet heller men hun er hvertfall ingen psykiater bare så d er sagt. Hvis jeg har lært noe av sånne ting, så er det hvertfall at jeg ikke kan påvirke det. Hvis noen spør meg så kan jeg svare, men utenom det får jeg ikke gjort så forferdelig mye. Hjelper også å vite at de fleste brudd kanskje ender akkurat sånn her, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Kansje du kan flytte med barnet til en naboby ts? Da når jo ikke historiene barnet. Anonymkode: d58e7...d39 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 Jeg sto ikke opp for meg selv og det gjorde alt bare verre så tilslutt flyttet jeg. Anonymkode: b6b41...0f3
Hannah80 Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 Det at han holder på slik, sier alt om han. Og veldig lite om deg🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå