AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Jeg er gravid og magen begynner å synes ganske godt. Jeg er slank så det er veldig tydelig babymag. Samboeren har ikke sagt noe til sin eks som han har et barn med fra tidligere, delvis fordi han er redd for konsekvensene (hennes sinne, samvær, osv), delvis fordi han er konfliktsky og ikke tar ansvar for situasjonen, delvis fordi han ikke skjønner at det er av betydning for henne. Barnet er hos oss to-tre dager i uka og det fungerer fint. De hadde et krevende brudd, og jeg synes hun fortjener å få vite om graviditeten på en ordentlig måte. Den var uplanlagt og var derfor litt tidligere enn vi hadde tenkt, så det er antakeligvis en overraskelse for de fleste. Nå som det synes på meg at magen vokser går også ryktene fort, og jeg blir redd for å gå med stramme klær på trening eller butikken av frykt for å møte henne eller familien hennes. Det blir jo bare for dumt synes jeg. Ikke at det er mitt problem om hun finner ut av det sånn, men føler det ikke blir helt riktig… Kan jeg si til mannen at om han ikke sier det til henne snart, så kommer jeg til å sende en melding? Selv om hun ikke vil ha noe med meg å gjøre, så må det være bedre enn å finne det ut via en kollega på jobben eller barnet eller noe? Jeg skal jo også samarbeide med henne videre, om enn indirekte via mannen, og vil at barnet deres skal kunne få en god relasjon med søskenet sitt… Anonymkode: d807d...616
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): delvis fordi han er redd for konsekvensene (hennes sinne, samvær, osv), delvis fordi han er konfliktsky og ikke tar ansvar for situasjonen, Shit dere kommer til å få noen artige stunder sammen... Anonymkode: fda59...75f 20
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Shit dere kommer til å få noen artige stunder sammen... Anonymkode: fda59...75f Det var ikke det jeg spurte om, men håper det føltes godt at du fikk kommet med et stikk til en gravid medkvinne. Anonymkode: d807d...616 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Jeg får følelsen av at du ønsker hun skal få vite det, for å gni det inn at nå skal du stifte familie med eksen hennes. Anonymkode: ddffc...ad2 8 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 Dette er ikke noe du trenger å gå rundt og tenke på. Du skal ikke kle deg etter hva du er redd folk kommer til å snakke om. Du høres litt for opphengt ut i dette. Det kommer sikkert ikke til å skje noe skummelt når hun får vite det. Hans eks er uansett ikke ditt ansvar. Anonymkode: 5d03d...37f 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Altså. Hadde hun vært en ok person som dere hadde et greit samarbeid med så hadde jeg bare sendt en melding selv ja. Men hvis det er potensiale for ekstra drama fordi det er du som gir beskjed, så hadde jeg pusha den konfliktsky mannen til å gjøre det. ASAP. Anonymkode: 17c06...7e9 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 Hvis hun ikke vil ha kontakt med deg tror jeg det er særdeles uklokt å sende melding om at du er gravid. I tillegg er krevende brudd hvor annonsering av graviditet kan blusse opp et vell av følelser - styr unna. Anonymkode: 3c80c...f51 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var ikke det jeg spurte om, men håper det føltes godt at du fikk kommet med et stikk til en gravid medkvinne. Anonymkode: d807d...616 Det er ikke stikk, det er medfølelse.. Anonymkode: fda59...75f 10
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 Jeg foreslår at du ber mannen gi beskjed, men si også at om han ikke gjør det så kommer du til å gjøre det. Hvorfor er han så tafatt, ble dere sammen før han hadde ryddet opp og avsluttet ekteskapet sitt? I så fall tenker jeg det er er viktig at dere er redelige. Lykke til, og gratulerer med baby! Anonymkode: 57f1f...250 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg får følelsen av at du ønsker hun skal få vite det, for å gni det inn at nå skal du stifte familie med eksen hennes. Anonymkode: ddffc...ad2 Nei, men jeg vil gjerne at hun får vite det før vi plutselig har en baby hjemme. Jeg orker ikke at eventuelt dramaet skal skje rett før eller rett etter jeg har født når. Unner ikke dama noe vondt bare fordi hun er eksen til mannen, men du får velge hva du tror selv. Anonymkode: d807d...616 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men jeg vil gjerne at hun får vite det før vi plutselig har en baby hjemme. Jeg orker ikke at eventuelt dramaet skal skje rett før eller rett etter jeg har født når. Unner ikke dama noe vondt bare fordi hun er eksen til mannen, men du får velge hva du tror selv. Anonymkode: d807d...616 Men hva er denne frykten for drama? Du planlegger når du må si ting for å unngå drama, altså hva søren? Er det ikke voksne mennesker involvert her? Om typen din er så redd for å si fra og sette en grense, så føler jeg virkelig med deg. Men i ditt tilfelle hadde jeg driti i om hun vet det eller ikke hvis det er sånn at hun irrasjonelt klikker av det. Dette er faktisk nemlig ikke ditt problem, dette er hans problem å få orden på. Anonymkode: fda59...75f 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men jeg vil gjerne at hun får vite det før vi plutselig har en baby hjemme. Jeg orker ikke at eventuelt dramaet skal skje rett før eller rett etter jeg har født når. Unner ikke dama noe vondt bare fordi hun er eksen til mannen, men du får velge hva du tror selv. Anonymkode: d807d...616 Men hvis han har barn med henne som er hos dere på samvær så kan du jo ikke holde graviditeten skjult? Da vil hun jo få vite det før du føder uansett. Anonymkode: 5d03d...37f 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 Hvis de har et barn sammen så forteller vel barnet at han skal få søsken? Tafatt av far og ikke informere barnets mor så hun kan møte deres felles barn på en god måte når h*n tar det opp. Eller har dere ikke sagt noe til barnet enda? I så fall ville jeg sagt det snarlig og så bedt far fortelle mor at "i dag fortalte vi "Sara" at hun skal bli storesøster i juli. Vi venter en gutt da". Dette må da en ansvarsfull far kunne si enten på melding eller muntlig. Anonymkode: 8d26b...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #14 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvis han har barn med henne som er hos dere på samvær så kan du jo ikke holde graviditeten skjult? Da vil hun jo få vite det før du føder uansett. Anonymkode: 5d03d...37f Barnet er bare tre og har ikke koblet ting enda. Han har påpekt at jeg har fått stor mage, men ikke spurt noe mer om det. Så barnet vet ikke noe om det enda. Anonymkode: d807d...616
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #16 Skrevet 2. april 2022 Rart ikke pappaen har sagt til barnet at det skal bli storesøsken uansett, det er veldig merkelig. Anonymkode: 09f2d...ce8 2
Svigermor Skrevet 2. april 2022 #17 Skrevet 2. april 2022 For en utrolig tafatt mann, han kommer du til å slite med. 4 3
skruf Skrevet 2. april 2022 #18 Skrevet 2. april 2022 Tenker det er bedre at mannen din forteller henne om graviditeten enn at hun får høre det fra barnet. Selv om barnet er lite så vil det kunne si videre til mor at dere skal ha baby. Og det er bedre å fortelle det enn at hun plutselig oppdager det selv. Nå var det ikke noe drama mellom eksen og meg, men da vårt felles barn skulle bli storesøster så informerte vi hverandre først før vi fortalte det til henne. Hvis det fra før av allerede er dårlig samarbeid så tror jeg ikke det vil bli bedre av at barnet forteller mor at det skal bli storebror/søster… eller at pappa og «Eva» skal ha baby. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #19 Skrevet 2. april 2022 Svigermor skrev (Akkurat nå): For en utrolig tafatt mann, han kommer du til å slite med. Han har en depresjon han får behandling for både hos psykolog og på fvk, som kom etter han måtte si opp drømmejobben for å flytte etter barnets mor og ikke har klart å finne seg ny relevant stilling. Han ser mest seg selv om dagen, så ja: han er ekstremt tafatt. Og egoistisk. Men jeg har troa på at han kan bli frisk igjen, og velger derfor å se gjennom med en del ting jeg ikke ville gjort om han ikke var i behandling. Han er nok litt tafatt av natur og, men virkelig ikke som dette. Anonymkode: d807d...616
Nymerïa Skrevet 2. april 2022 #20 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): delvis fordi han er konfliktsky og ikke tar ansvar for situasjonen, delvis fordi han ikke skjønner at det er av betydning for henne. Jeg foreslår at du sier til han at nettopp fordi han er konfliktsky bør han fortelle det selv. Det blir mye mer konflikt av at du sier det eller at hun får vite det på andre måter. Mannen din virker ikke helt oppegående når det gjelder personlige relasjoner, kanskje er det grunnen til at det var et stygt brudd. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå