AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Jeg har alltid hatt inntrykk av at kvinner bestemmer det meste hjemme. Stemmer det? Hvem bestemmer hvor ryddig og rent det skal være? Navn på barn? Når det skal pusses opp, og hvordan det skal bli (mens han kanskje må gjøre jobben)? Hvor ofte man skal besøke sine respektive foreldre, eller ha besøk? Hvor ferien skal tilbringes, og sammen med hvem? Hvilken bil man skal kjøpe? Hårsveisen til barna? Økonomiplanlegging? Hva man skal gjøre i helga? Pluss mange flere ting 🙂 Anonymkode: b9bab...7f4 1
Heln Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Her bestemmer den som bryr seg om slike ting mest. Mannen min bryr seg om oppussing, jeg kan komme med ideer og fargevalg men ellers er det likegyldig for meg om verandaen blir 3 eller 4 meter. Jeg bestemmer når barnet skal klippes og skifte klesstørrelse, for det er ikke noe mannen min bryr seg om. Så er det de tingene begge tar ansvar for, bestemme navn for eksempel, der bestemmer ikke den ene mer enn den andre 2
proghodet Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Vi drøfter og blir enige i de tilfellene som betyr noe for begge. Hvis en av oss føler sterkt om noe, og den andre ikke bryr seg er det jo bare å kjøre på.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 TS her. Glemte å si at mannen min absolutt ikke er en sånn som lar meg bestemme 🙂. Han har en mening om alt. Så her må vi diskutere oss frem til en løsning. Da lærer man seg å gi og ta, og velge sine kamper 🙃. Litt slitsomt noen ganger 😄 Anonymkode: b9bab...7f4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Har ikke barn, svarer på de andre: Hvem bestemmer hvor ryddig og rent det skal være? Mannen, han gjør 85% av husarbeidet Når det skal pusses opp, og hvordan det skal bli? Kvinnen Hvor ofte man skal besøke sine respektive foreldre, eller ha besøk? Begge Hvor ferien skal tilbringes, og sammen med hvem? Begge Hvilken bil man skal kjøpe? Mannen Økonomiplanlegging? Mannen Hva man skal gjøre i helga? Begge Anonymkode: 280d4...299
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 Jeg er den eneste voksne, så jeg bestemmer alt 😊 Anonymkode: ef4f9...17e
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Kvinner skal dessverre alltid ha viljen sin.... Derfor styrer jeg unna forhold. Anonymkode: a8528...0f8 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 Jeg bestemmer mest hvordan klær skal vaskes og ordner mye av systemet i boden, han bestemmer mest hva vi skal spise/servere andre, ungene bestemmer mye av sveisen, men jeg klipper dem, alle de andre tingene du nevner diskuterer vi til vi blir enige. I oppussingsjobb planlegger vi hva vi ønsker sammen, jeg står for mye av det praktiske/arkitektaktig planlegging, han er sterkest og flinkest med øks/håndsag og den type verktøy. Han styrer det meste med motorer som traktor, båt, vedmaskin, motorsag osv, så der gjør jeg det han ber om Anonymkode: 10da2...81f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 Jeg føler vi har en balanse der, men jeg merker at han kanskje spør meg oftere om min mening om ting, enn jeg spør om hans. Tror egentlig det handler mest om at jeg er mer selvstendig enn han, og at jeg kanskje ikke bryr meg så veldig mye om hva han mener om ubetydelige småting. Det kan være alt fra "Syns du jeg kler denne jakka", eller "Skal jeg sette på oppvaskmaskinen nå?", til "Burde vi ta med hunden til veterinæren eller se det an?". Av oss to er det han som reagerer sterkest når ting ikke blir som han så for seg, så sånn sett burde jeg nok bli flinkere til å involvere han i ting jeg gjør. Det bare virker så unødvendig 😛 Anonymkode: 91c67...4cc
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 TS her igjen. Et eksempel fra heimen her som irriterer meg litt 🙂. Han mener at det holder å vaske huset hver 3. uke. Jeg er ikke enig 🙂. Så da blir all vaskejobben min 😄. Ikke alt vi har klart å bli enige om etter over 20 år 🙂 Anonymkode: b9bab...7f4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har alltid hatt inntrykk av at kvinner bestemmer det meste hjemme. Stemmer det? Hvem bestemmer hvor ryddig og rent det skal være? Navn på barn? Når det skal pusses opp, og hvordan det skal bli (mens han kanskje må gjøre jobben)? Hvor ofte man skal besøke sine respektive foreldre, eller ha besøk? Hvor ferien skal tilbringes, og sammen med hvem? Hvilken bil man skal kjøpe? Hårsveisen til barna? Økonomiplanlegging? Hva man skal gjøre i helga? Pluss mange flere ting 🙂 Anonymkode: b9bab...7f4 Jeg gjør det meste hjemme, men vi er ett team. Vi bestemmer begge to. Navn på barn var vi enig om og fant sammen. Pusse opp vil jeg men tar tid å begynne da det ikke er første pri. Male gjør jeg selv. Besøke foreldrene hans var det jeg som tok intiativet til og alle er velkommen her utrn å måtte søke om det først. Det er bare å ringe på selvfølgelig! Ferien tilbringes med barna. Og alle liker det samme og er like glad uansett hvor vi reiser. Jeg planlegger og bestiller. Om vi er enig og det har vi alltid vært. Vi bestemmer bil sammen, men mest han. Han er flink til det og jeg fornøyd med det han kjøper. Hårsveisen til barna bestemmer de selvsagt selv. Økonomi er han flinkest med. Bestemmer stortsett sammen. Og jeg stoler på han der. Han er flinkere enn meg. Har delt økonomi og samme kontoer. Jeg tar meg mest av å få oss ut på tur eller gjøre noe i helgene. Anonymkode: 5fead...12d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 Jeg bestemte navn på første barn, mannen min bestemte navn på andre barn. Ellers blir vi enige. Ingen trumfer gjennom noe. Anonymkode: 02976...f32
Pølsevann Skrevet 2. april 2022 #14 Skrevet 2. april 2022 4 åringen sier at mamma er sjef hjemme og pappa er sjef i boden 😂 Men vi er nok ganske likestilte. Hvem bestemmer hvor ryddig og rent det skal være? jeg Navn på barn? mannen Når det skal pusses opp, og hvordan det skal bli (mens han kanskje må gjøre jobben)? begge han har sterke meninger Hvor ofte man skal besøke sine respektive foreldre, eller ha besøk? HR bare min familie i Norge så det blir jeg som bestemmer det. Skulle gjerne besøkt hans oftere Hvor ferien skal tilbringes, og sammen med hvem? Han har siste ordet ofte, men vi diskuterer oss frem til hva vi vil. Hvor er vi ofte enige om, når er der vi må diskutere. Hvilken bil man skal kjøpe? har ikke bil, men han har lyst på. Jeg legger meg ikke opp i det Hårsveisen til barna? barnet Økonomiplanlegging? vi har ikke felles økonomi, så er ikke noe å planlegge Hva man skal gjøre i helga? Han jobber mye helg, frihelgene bestemmer vi sammen
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #15 Skrevet 2. april 2022 Bestemmer begge to. I alt Anonymkode: 3bfb4...502
proghodet Skrevet 2. april 2022 #16 Skrevet 2. april 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: han er sterkest og flinkest med øks Av nysgjerrighet: hva bruker dere øks til under oppussing?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #17 Skrevet 2. april 2022 proghodet skrev (34 minutter siden): Av nysgjerrighet: hva bruker dere øks til under oppussing? Regner med øksa er for å kverke oppussingsnisser som kommer for å gjøre oppusssingspek. Anonymkode: 280d4...299 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #18 Skrevet 2. april 2022 Vi tar alle sånne avgjørelser sammen. En av oss foreslår noe og så drøfter vi det og blir enige. Anonymkode: e85b1...876
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #19 Skrevet 2. april 2022 Mannen min bruker å si at han er sjefen i huset, for det har kjerringa bestemt. Jeg vet ikke helt om det betyr at jeg bestemmer, eller om han gjør det, men jeg tror vi er ganske så likestilte på det området. Anonymkode: 00a7d...1d5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #20 Skrevet 2. april 2022 Formen til begge bestemmer hvor ryddig og rent det skal være. Vi skulle begge gjerne hatt det penere rundt oss, men gjør så mye vi orker. Navn på barn hadde vi begge selvsagt vetorett på, men vi endte opp med et av hans forslag. Oppussing bestemmer han, fordi det er han som gør det, og jeg hverken har peiling eller interesse for det. Vi er enige om at foreldrene våre kan komme når de vil. Jeg bestemmer når jeg vil besøke mine, han bestemmer om han vil være med, og omvendt. Ferien bestemmer vi i utgangspunktet sammen, stort sett ut fra hva barnet ønsker eller hva vi tror han vil like. Men det er nok jeg som har mest å si der, for ofte når jeg spør om hans mening får jeg bare "vet ikke". Foreslår jeg noe konkret så er det som regel greit for ham, så lenge vi ikke bruker for mye penger eller er for lenge borte. Han vil ha litt ferie hjemme også. Planer for helgen fungerer omtrent på samme måte som ferier. Bil bestemmer han, samme grunn som oppussing. Jeg er kun med på å bestemme makspris. Han tar fornuftige avgjørelser der, ut fra hva vi som familie trenger, ellers ville jeg jo måttet blande meg litt. Hårsveisen til barnet bestemmer barnet, men det er jeg som har bestemt at barnet får bestemme. Mannen bryr seg ikke. Økonomiplanlegging bestemmer vi sammen. Jeg føler egentlig vi er ganske likestilte. På de områdene hvor en bestemmer mer så er det fordi begge synes det er best sånn. Anonymkode: 85ca0...57b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå