AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Ferieplanleggingen er i full gang. Vi har egentlig et ganske fullspekket skjema og jeg har tydelig uttrykt at jeg ønsket litt ferie hjemme også. Nå har mannen pratet med sin søster bak min rygg og planlagt utenlandstur med barn. Det blir både dyrt og et høyt tempo med hvert minutt planlagt som ikke passer oss i det hele tatt. Vi har mindre barn og det passer bedre å ta ting på sparket etter deres humør og når de har sovet. Mannens barn fra tidligere forhold krasjer fullstendig med tantebarnet og ved flere tilfeller har vi bare fått sette oss i bilen da stebarnet ikke engang har tillat tantebarnet å puste uten å skrike på h*n. Jeg utrykte min bekymring for den evige diskusjonen mellom stebarn og tantebarn og hans søster behov for å planlegge alt ned til hvert minutt og jeg ble fullstendig svartmalet her hjemme. Stebarnet overhørte mannens forslag før diskusjonen og jeg er redd for å bli den slemme stemammaen om jeg setter ned foten og sier at vi ikke skal dra, hvordan løser jeg dette uten å bli det? Jeg ser for meg dager fyllt med krangel, stress, barneskrik og ikke noe jeg ser for meg som ferie i det hele tatt. Har allerede pratet med svigerinna og hun har beklaget seg så mye, hun visste ikke at jeg ikke visste noe om dette Anonymkode: da2c4...bc2
Meadow Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Han kan dra med eldste, du blir hjemme med minste. 14
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Svigerinnen din har sagt unnskyld? Ddt er ikke hennes sak at din mann planlegger uten deg. Ta dette opp med mannen din! Anonymkode: 93922...eb6 3
Juniper Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Foreslå at dere tar en «prøvehelg» sammen. Den skal gjennomføres uten at noen barn brøler ukontrollert, at noen friker fordi de ikke har detaljplan eller at noen må ta urimelig mye ansvar for de kjedelige tingene. Når denne helgen har gått grundig til helvete kan ferien avlyses uten diskusjon. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Nå har mannen pratet med sin søster bak min rygg og planlagt utenlandstur med barn. Det blir både dyrt og et høyt tempo med hvert minutt planlagt som ikke passer oss i det hele tatt. (...) hvordan løser jeg dette uten å bli [den slemme stemammaen]? Anonymkode: da2c4...bc2 Du sier at du ønsker alle en god ferie, men ettersom du ikke har hatt noe med dette å gjøre og ikke har lyst å dra, så blir du hjemme. Ps: Synes ikke du skal kimse ad svigerinnens planlegging. Hvis hun liker å få mest mulig ut av ferier ved å koordinere alt på forhånd, så er det lov. Helt Ok at du liker gjøre ting på en annen måte. Anonymkode: a62d6...6ce 2
Knots Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 Bli med på ferie, og ha ferie! Altså, la mannen og svigerinna styre showet. Hanj kan planlegge, pakke, ta seg av barn, alt som du sikkert gjør til vanlig. La han ta seg av kranglete barn. 1
Gjest ti10 Skrevet 31. mars 2022 #7 Skrevet 31. mars 2022 Juniper skrev (1 time siden): Foreslå at dere tar en «prøvehelg» sammen. Den skal gjennomføres uten at noen barn brøler ukontrollert, at noen friker fordi de ikke har detaljplan eller at noen må ta urimelig mye ansvar for de kjedelige tingene. Når denne helgen har gått grundig til helvete kan ferien avlyses uten diskusjon. Dette forslaget er det beste du kommer til å få, TS.
Mooza Skrevet 31. mars 2022 #8 Skrevet 31. mars 2022 (endret) Jeg føler med deg TS, men er enig med knots her over meg. Dra dit, og legg egne planer. Dra på spa en dag- der du tar deg fri mann og barn. Når svigerinne skal stresse rundt, så er det ingenting du trenger å forholde deg til. Det er jo ikke din plan- det er hennes. Fortell henne at du hater planer. Din plan er å ikke ha en plan. La henne forholde seg til det. Du MÅ ikke gjøre alt det de gjør. Du må ikke ta deg av unger som krangler. du kan be dem ta krangleungene med seg og styre på en annen plass enn rundt deg . Du kan ta minstemann og gå ned på stranda- badebassenget for deg selv og legge barnet når det passer deg, Annen hver dag kan mannen din ta barnet. Du kan dukke opp til middag og spise sammen med storfamilien. Ellers så kjører du løpet som du bestemmer selv. De trenger vel ikke deg for å styre rundt med de eldste? Ikke la deg overkjøre av de to. Klart du blir med på ferie, men bare si tydelig fra at DU bestemmer over deg selv på din ferie. For en stressende familie da...Jeg hadde gjort kort prosess med dem, og de hadde enten tatt meg med på mine premisser eller aldri dratt på ferie med meg igjen. Noe som passer meg utmerket. Endret 31. mars 2022 av Mooza 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #9 Skrevet 31. mars 2022 Dropp det. Kjenner jeg vil spy bare av det du beskriver. Si at du har vært hos legen og blitt bedt om å roe helt ned, du har for høyt blodtrykk. Han kan ikke vite om det er sant eller ikke. Si at den turen kan lede til hjerteinfarkt og du har blitt bedt om å roe helt ned. Respekterer han ikke det leker han med livet ditt . Smink deg litt blå under øynene så det ser ut som du har fått poser under øynene for å virkelig virke sliten. Si at du nærmer deg en smell. Og sommeren må være rolig, ellers faller du ut av arbeidslivet og hele pakka. Smør på. Bare gjør alt for å slippe den møkkaturen. Anonymkode: 5e30d...79e 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #10 Skrevet 1. april 2022 Takk for alle tips og råd. Pratet mer mer svigerinnen i dag og de er også skeptiske på grunn av den evige konflikten mellom stebarn og tantebarn. Virker som at det er mannen som er den som presser på rundt denne ferien. Vi ble enige om å ta en prøvehelg som en av dere forslo her. Jeg utrykte også min bekymring rundt masse planlegging, vi har en 3-åring og tvillinger som blir 1 år til sommeren og mye går på deres premisser for å få en mest mulig avslappende ferie uten masse barneskrik. Hun sa hun skulle prøve å ta hensyn til det og slippe litt på tøylene og prøve å ta ting som det kommer. Anonymkode: da2c4...bc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå