AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Jeg er veldig lei meg på min datters vegne og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er både frustrert og trist, synes dette er en vond situasjon å være i. Jeg og mannen skilte lag for 6 år siden, kort tid etter skilsmissen fikk han seg ny kone og nye unger. Og vår felles datter ble en byrde. I starten ville han ha 50/50 fordi det innebar at han ikke trengte å betale barnebidrag. Men så fort datteren vår ble gammel nok til å bestemme selv, valgte hun å være mest hos meg, fordi hun følte seg så tilsidesatt hos barnefar. Det har vært ordentlig dårlig stemning mellom meg og barnefar siden datteren vår flyttet permanent til meg og barnefar har måtte bete barnebidrag fastsatt av NAV. Nå nærmer det seg konfirmasjon og barnefar nekter å bidra med noen ting. Han sier at han ikke er personlig kristen og at hvis jeg insisterer på konfirmasjon må jeg dekke alle kostnadene selv. Min datter vil gjerne konfirmere seg. Jeg har mast om at han skal bidra med penger i lang tid, har sendt sms, e-post og ringt. Han nekter. Men som far er det hans plikt? Hvordan kan jeg få han til å ta sin del av kostnadene? Jeg kjenner han såpass godt at han ikke kommer til å gjøre dette frivillig. Hadde det ikke vært for at nav krevde det inn, ville han aldri ha betalt barnebidrag heller. Anonymkode: cb518...07f
regnbuebarn Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Du får nav til å kreve inn i fra han. Du må dokumentere alle utgiftene og sende inn til nav. https://www.nav.no/bidrag-utgifter 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Stell i stand konfirmasjon med din side av familien som gjester og drit han og hans side da! Anonymkode: 5a73f...36c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 Du kan søke om "bidrag til særlige utgifter" via nav, da krever de inn beløpet fra han. Som far er han pliktig til å betale for konfirmasjon, briller og tannregulering utenom vanlig bidrag. Anonymkode: 041b6...a63 5
Maleficenta Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg er veldig lei meg på min datters vegne og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er både frustrert og trist, synes dette er en vond situasjon å være i. Jeg og mannen skilte lag for 6 år siden, kort tid etter skilsmissen fikk han seg ny kone og nye unger. Og vår felles datter ble en byrde. I starten ville han ha 50/50 fordi det innebar at han ikke trengte å betale barnebidrag. Men så fort datteren vår ble gammel nok til å bestemme selv, valgte hun å være mest hos meg, fordi hun følte seg så tilsidesatt hos barnefar. Det har vært ordentlig dårlig stemning mellom meg og barnefar siden datteren vår flyttet permanent til meg og barnefar har måtte bete barnebidrag fastsatt av NAV. Nå nærmer det seg konfirmasjon og barnefar nekter å bidra med noen ting. Han sier at han ikke er personlig kristen og at hvis jeg insisterer på konfirmasjon må jeg dekke alle kostnadene selv. Min datter vil gjerne konfirmere seg. Jeg har mast om at han skal bidra med penger i lang tid, har sendt sms, e-post og ringt. Han nekter. Men som far er det hans plikt? Hvordan kan jeg få han til å ta sin del av kostnadene? Jeg kjenner han såpass godt at han ikke kommer til å gjøre dette frivillig. Hadde det ikke vært for at nav krevde det inn, ville han aldri ha betalt barnebidrag heller. Anonymkode: cb518...07f så dårlug gjort. Høres ut som han på barnslig vis tar hevn på dattera deres fordi hun ønsker å bo bare hos deg
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Skrevet 1. april 2022 Gjør som de sier de lengre oppe her. Kontakt NAV og be de kreve inn en akseptabel sum! At en far kan bli så stygg med barna sine er en skam! Atter en gang så beviser det desverre at når mannen finner en ny og attpåtil får nye barn, så driter de i barna de har fra før. Og det er fordi far forbinder barnet med mor, altså exen. Tydeligvis kun den tanken som regjerer i hodet på en sånn dumrian som det der Anonymkode: 955b4...28d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå