AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Hva ville du ha gjort i en slik situasjon selv? Ville du ha meldt det videre til barnevernet om du fant ut av en slik situasjon? Anonymkode: ba7c3...e96
AnonaymBruker Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 Herregud, hvis jeg noen gang var under barnevernets "lupe" hadde jeg selvsagt ikke ønsket å menge meg med tapere som ikke klarer å ta vare på barna sine.. 12 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 AnonaymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud, hvis jeg noen gang var under barnevernets "lupe" hadde jeg selvsagt ikke ønsket å menge meg med tapere som ikke klarer å ta vare på barna sine.. Tapere faktisk. Hvilket menneskesyn..... Kjenner mennesker som har delvis mistet omsorg grunnet feks kreftsykdom (barnet bor hos tante i samme gate som mor) skikkelig taper da ja. For din del håper jeg du aldri havner i en krise med fysisk eller mental sykdom. Kjipt å bli ufrivillig taper. Anonymkode: 15f17...997 17 1 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #5 Skrevet 30. mars 2022 Det der klarer du å tenke deg frem til selv. Hvis ikke er det nok bra barnevernet tar en ekstra titt.. Anonymkode: b9994...9ee 9 1
AnonaymBruker Skrevet 30. mars 2022 #6 Skrevet 30. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: Tapere faktisk. Hvilket menneskesyn..... Kjenner mennesker som har delvis mistet omsorg grunnet feks kreftsykdom (barnet bor hos tante i samme gate som mor) skikkelig taper da ja. For din del håper jeg du aldri havner i en krise med fysisk eller mental sykdom. Kjipt å bli ufrivillig taper. Anonymkode: 15f17...997 Brorparten av de som mister omsorgen for barna, gjør det IKKE fordi de har kreft.. Og jeg skrev ikke delvis. Hilsen en som har vokst opp under barnevernets omsorg - kanskje litt biased der. 13 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #8 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tapere faktisk. Hvilket menneskesyn..... Kjenner mennesker som har delvis mistet omsorg grunnet feks kreftsykdom (barnet bor hos tante i samme gate som mor) skikkelig taper da ja. For din del håper jeg du aldri havner i en krise med fysisk eller mental sykdom. Kjipt å bli ufrivillig taper. Anonymkode: 15f17...997 Ved kreft har de ikke akkurat «mistet» omsorgen, det er vel heller snakk om å samarbeide for å finne en praktisk løsning på grunn av sykdommens begrensning. Anonymkode: b9994...9ee 19 2
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 #9 Skrevet 30. mars 2022 Eh, nei. Hvis jeg hadde barn og ble meldt til barnevernet ville jeg selvsagt IKKE menget meg med noen som selv hadde mistet omsorgen. En slik person er den siste jeg ville forholdt meg til i en sånn situasjon. 10 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #10 Skrevet 30. mars 2022 Skjønner ikke helt spørsmålet? Det går ikke an å putte alle som mister omsorgen for barn i en bås og si at de er uegnet til å ha i hjemmet, hvis det er det du tenker på. Alle er ikke voldelige eller pedofile. Det kan være grunner til at de ikke er egnet til å ha hovedomsorgen og det daglige ansvaret for å følge opp, selv om de ikke er farlige å ha rundt seg. Når det er sagt, så vil jeg være helt trygg på hvem jeg lar flytte inn hos meg. Og om jeg fikk vite at de hadde mistet omsorgen for egne barn, så ville jeg i hvert fall sørget for å få vite hvorfor. Anonymkode: dacb4...6b1 3
AnonaymBruker Skrevet 30. mars 2022 #11 Skrevet 30. mars 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: For din del håper jeg du aldri havner i en krise med fysisk eller mental sykdom. Kjipt å bli ufrivillig taper. Anonymkode: 15f17...997 Jeg må bare legge til, jeg er en psykiatrisk pasient, noe jeg har vært de siste 12-13 årene. Jeg har stadig foreldresansvar, for to stykker som har det meget bra. Og ja, vi er der at vi snakker innleggelser over lang tid, på pyskiatrisk avdeling. For å presisere, selv jeg, som har vært bortimot så lavt man kan komme, har stadig omsorg for barna. Nei, det er ikke sånn at man mister omsorg fordi man er i en fysisk eller mental krise. Og for ordens skyld, jeg snakket ikke om "ufrivillige tapere" - de er ikke tapere i mine øyne. Jeg snakket om tapere (punktum). 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #12 Skrevet 30. mars 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det går ikke an å putte alle som mister omsorgen for barn i en bås og si at de er uegnet til å ha i hjemmet, 99% da Anonymkode: 99d50...2e6 1
AnonaymBruker Skrevet 30. mars 2022 #13 Skrevet 30. mars 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det går ikke an å putte alle som mister omsorgen for barn i en bås og si at de er uegnet til å ha i hjemmet Det er nettopp det som går. Man kan helt klart putte folk som har mistet omsorgen for barnet sitt i en bås. Den båsen er for de som har mistet omsorgen for barnet sitt. 🙄 10
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #14 Skrevet 30. mars 2022 Ts her. Dette er ei som dette paret har kommet i kontakt med gjennom moren til den ene som har flytte inn hos dem. Hun har kommet fra en annen kant av landet og har planer om å bosette seg herr. Hun kjenner ingen andre og barna er plasert hos barnefars foreldre. Anonymkode: ba7c3...e96
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #15 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Dette er ei som dette paret har kommet i kontakt med gjennom moren til den ene som har flytte inn hos dem. Hun har kommet fra en annen kant av landet og har planer om å bosette seg herr. Hun kjenner ingen andre og barna er plasert hos barnefars foreldre. Anonymkode: ba7c3...e96 Atte HÆ? De har allerede draty én inn i huset, og nå skal det komme inn en vilt fremmed. Viser jo kjempegod vurderingsevne! *ironi* Anonymkode: 908b9...301 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #16 Skrevet 30. mars 2022 Nei jeg hadde aldri meldt noe til barnevernet med mindre jeg visste at det foregikk vold eller overgrep der. Anonymkode: d6124...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #17 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei jeg hadde aldri meldt noe til barnevernet med mindre jeg visste at det foregikk vold eller overgrep der. Anonymkode: d6124...7e4 Det er ikke spørsmålet. Handler ikke om melding. Anonymkode: 908b9...301
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #18 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke spørsmålet. Handler ikke om melding. Anonymkode: 908b9...301 ? Anonymkode: dacb4...6b1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #19 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ? Anonymkode: dacb4...6b1 Spørsmålet er om du hadde latt en vilt fremmed, som allerede har mistet sine barn til BV, flytte inn til deg, mens du selv var i kikkerten til BV. Ikke om du hadde meldt noen. Les innlegget! Anonymkode: 908b9...301 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #20 Skrevet 30. mars 2022 Kusinen min "mistet" barna sine fordi hun ble sammen med en fyr som hadde mistet samværsretten med sønnen sin, han hadde faktisk besøksforbud, så ille var det han hadde gjort... Dette fikk barnevernet nyss i pga hans eks som meldte det inn, så da fikk kusinen min valget mellom å gå fra fyren sånn at hun kunne beholde barna eller gi all omsorg over til faren uten noen form for samvær med henne. De slo til slutt opp og da fikk hun bli helgemamma. Anonymkode: 13bba...e78 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå