AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 i barnehage er det jo 48 timers regler for når man kan komme tilbake på skolen etter oppkast. Mitt barn har hatt oppkast denne uka, og skolen sier at barnet skal returnere dagen etter til tross for oppkast dagen før. Kan det stemme? Barnet er 9. Jeg sendte jo barnet på skolen dagen etter oppkast, og så kastet det opp igjen i dag dagen etter, to ganger. Viste seg at han fortsatt var syk. Kan det stemme dette da?? Anonymkode: 7cc0a...4eb
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 Vanlig med ca 24 timer i skolen. Går det 24 timer uten oppkast er de som regel ferdig med det. Du må jo se an formen til barnet og om du tror det ikke er over, så hold hjemme en dag ekstra. Anonymkode: dd025...c52 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 Ja, da stemmer det. Får satse på at han ikke var smittsom da. Anonymkode: 7cc0a...4eb
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 Det er ingen klare regler på dette sånn som i barnehagen, det er foreldrene som skal vurdere om barna er friske nok til å komme, evt at det ringes hjem om barna oppleves som ikke i form til å vise på skolen. Når det er sagt er det ingenting i veien for foreldre å vurdere barna til å være 48t hjemme etter oppkast. Anonymkode: b16fc...7ee
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #5 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): i barnehage er det jo 48 timers regler for når man kan komme tilbake på skolen etter oppkast. Mitt barn har hatt oppkast denne uka, og skolen sier at barnet skal returnere dagen etter til tross for oppkast dagen før. Kan det stemme? Barnet er 9. Jeg sendte jo barnet på skolen dagen etter oppkast, og så kastet det opp igjen i dag dagen etter, to ganger. Viste seg at han fortsatt var syk. Kan det stemme dette da?? Anonymkode: 7cc0a...4eb Jeg holder han alltid hjemme i 48 timer både til hensyn til lærerer og medelever ,akkurat som jeg gjør jobber med eldre og tar hensyn til både dem og kollegaer Anonymkode: 342b9...ba7 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #6 Skrevet 30. mars 2022 Du kan fint følge samme regel som i barnehagen, dette først og fremst pga barnet ditt sin form og allmenntilstand, men også pga medelever og lærere på skolen😊 Anonymkode: ab3b7...468
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #7 Skrevet 30. mars 2022 Enig..48 timer reglene burde være på skolen å...i barnehagen til min datter hadde de 5 uker med omgangssyke da foreldre ikke klarte å holde 48 timer regel. Nå er det ny runde..går håpe foreldre holder barna hjemme 48 nå Anonymkode: 400f5...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #8 Skrevet 30. mars 2022 Hvis de spør sier du bare at hun ikke er i form til det ennå (har man gått en stund uten mat er det ikke så lett å være tilbake med en gang liksom) Anonymkode: bf7dc...6c1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #9 Skrevet 30. mars 2022 Ja det stemmer. Noen skoler har en 24-timers regel, andre ingenting. Skolebarn smitter ikke hverandre like lett som barnehagebarn. Samme gjelder jo voksne, de fleste av oss får ikke slække hjemme i to døgn når vi egentlig er friske igjen. Unntak for enkelte yrkesgrupper, og også her kan arbeidsgiver sette strengere regler, men de fleste av oss slipper ikke unna. Anonymkode: 1668a...344
Fjaselina Skrevet 30. mars 2022 #10 Skrevet 30. mars 2022 Du har jo lov til å tenke sjøl. Og vurdere om barnet er heilt frisk, eller kanskje litt utrygg enno.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #11 Skrevet 31. mars 2022 Fjaselina skrev (19 timer siden): Du har jo lov til å tenke sjøl. Og vurdere om barnet er heilt frisk, eller kanskje litt utrygg enno. det er lærere som presser meg til å sende han på skolen. Anonymkode: 7cc0a...4eb
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #12 Skrevet 31. mars 2022 Hvorfor presser læreren barnet på skolen? Er det en historie med mye fravær på eleven i skolen, kan jeg forstå at læreren jobber for å få eleven på skolen. Har barnet "normal" fraværshistorie, burde det holde at du bare melder barnet inn som syk en ekstra dag. Hilsen en leder i barneskolen. Anonymkode: e9a60...687 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #13 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 3/30/2022 den 18.36): i barnehage er det jo 48 timers regler for når man kan komme tilbake på skolen etter oppkast. Mitt barn har hatt oppkast denne uka, og skolen sier at barnet skal returnere dagen etter til tross for oppkast dagen før. Kan det stemme? Barnet er 9. Jeg sendte jo barnet på skolen dagen etter oppkast, og så kastet det opp igjen i dag dagen etter, to ganger. Viste seg at han fortsatt var syk. Kan det stemme dette da?? Anonymkode: 7cc0a...4eb Det er lov å tenke selv om skolen sier det. Barnet er tydeligvis sykt enda og har jo ikke noe å gjøre på skolen. Så bra at det no går utover mange andre og.. Bør alltid tenke 48timer etter siste om det er noe sånt. Omgangsyke er veldig smittsomt.. Anonymkode: 5f14d...504 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #14 Skrevet 31. mars 2022 Her er det uttalt 48 timer i skolen også. Anonymkode: 16f56...7d5
Luckiness Skrevet 2. april 2022 #15 Skrevet 2. april 2022 48 er jo standard. Men uansett hva skolen sier så har de ikke rett på å vite hvorfor en er syk. Så har en omgangssyke er det lurt å holde seg hjemme 48t etter siste oppkast/diaré. Omgangssyke tar dessuten på, så å komme seg litt før skole/jobb/barnehage er fornuftig. Dessuten kjipt å være den som smitter flere i klassen…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå