Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Kommer.   Har du iskald mjælk, også?

Kald mjælk, rolige omgivelser, veranda med utsikt over skogen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og jeg vil bare si at vi godt kan bake slike gode kjeks og kaker nå i juli, som vi vanligvis lager til jul. :jepp: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AmandaVI skrev:

Kald mjælk, rolige omgivelser, veranda med utsikt over skogen :)

Nydelig.   😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en elv i Ontario Canada som heter Mississippi river, den har ingenting å gjøre med den amerikanske elven med samme navn.

 

Pleide man ikke skrive Canada med K på norsk før ?..........eller er det noe jeg bare innbiller meg ?

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2020 den 11.28, SoWhat? skrev:

Jeg fikk ikke fisk  sent i går kveld gitt. Men skjæra fikk hermetisk skinke i små biter, og den åt det!  

Jeg har bestemt meg for å bli her noen dager til. Ringte søsteren min, og hun skulle sjekke leilighet og post. Jeg har vært i sivilasjonen og handlet nå. Det blir mye hermetikk, men spiser mye tomater og sylta hvitløk, og har også med tran som jeg er avhengig av 🙂 Tror det er noe av det viktigste en får i seg.

Har også alltid appelsiner her, så tror ikke jeg får noen msngelsykdommrr akkurat:-) hermetikk er enkelt og greit, og det ble kjøttboller, brun lapskaus og snurring pluss en del rett i koppen-supper.  Og litt annet. 

Kjæresten skal på ferie med barna, eks-kone og mannen  hennes. Syns det er fint at de har så godt forhold.  "Neste år blir nok du med også" så han på telefonen i går. Og da ble jeg glad. Fordi han tenker at vi fremdeles er sammen neste år. Håper de får en fin tur. Jeg kjøpte med en pocketbok, men nå finner jeg den ikke! Den har sikkert ramlet ut av posen i bilen. Husker ikke hva tittelen var heller, bare tok med meg. Og så kjøpte jeg mer hermetisk skinke, så skjæra får. Den burde hatt en navn... 🙂

Så snill du er mot skjæra 💜 Det varmer hjertet mitt. Kåre kan den hete. Eller Bob-Kåre. Håper du fant igjen boken din.

Jeg har spist meg stappmett på sushi takeaway. Fy steike, så godt! :spise:  Men jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å spise 25-30 biter. Jeg er supermett etter 12 og jeg vil ikke kalle meg småspist heller. Alltid lyst på mer da, men magen blir mett før øynene. Nylig åpnet nytt sushisted der jeg bor og maten der er såååå god. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser forskjellige steder på internet folk som sier at 2020 er det verste året i historien

Men 2020 er ikke en gang blant de 1000 verste år i historien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne mannen kjempet mot Britene under slaget ved Trafalgar i 1805, Hans navn var Emmanuel Louis Cartigny (1791-1892) han var den siste gjenlevende av slaget ved Trafalgar, 

aQdXypr_460swp.webp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg ser forskjellige steder på internet folk som sier at 2020 er det verste året i historien

Men 2020 er ikke en gang blant de 1000 verste år i historien.

Kan vi få din topp 10 uår-liste noensinne? Kanskje det føles oppløftende å tenke på hvor ille det kunne ha vært. "Vi har nå i hvert fall ikke fimbulvinter" osv. Stoisk filosofi i et nøtteskall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Kan vi få din topp 10 uår-liste noensinne? Kanskje det føles oppløftende å tenke på hvor ille det kunne ha vært. "Vi har nå i hvert fall ikke fimbulvinter" osv. Stoisk filosofi i et nøtteskall.

536
542
1316
1347
1520
1601
1816
1848
1914
1943

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

536
542
1316
1347
1520
1601
1816
1848
1914
1943

Kan du utdype? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SVK skrev:

Håper smertestillende hjelper deg! :klem:

Ikke hjulpet spesielt mye til nå 😶Er på en måte ikke konstant vondt, men fy sa**n så vondt det gjør om noe kommer borti tanna.

Men samtidig har vondtene som var i hele høyre kjeve gitt seg, så kan jo være det bygget seg opp noe med den tanna. Blir greit å få sjekket det ut uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

En liger er en hybrid mellom en hannløve og en hunntiger, og blir vitenskapelig betegnet som Panthera tigris × Panthera leo. Den er således verken en art eller en underart, men kun et menneskeskapt eksperiment. En lignende hybrid, avkommet fra en hanntiger og en løvinne, kalles for en tigon.

:sukk:Syns ikke noe om slikt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Catalina Culès skrev:

En liger er en hybrid mellom en hannløve og en hunntiger, og blir vitenskapelig betegnet som Panthera tigris × Panthera leo. Den er således verken en art eller en underart, men kun et menneskeskapt eksperiment. En lignende hybrid, avkommet fra en hanntiger og en løvinne, kalles for en tigon.

:sukk:Syns ikke noe om slikt jeg.

Ikke jeg, heller.   For mye tukling med naturen. Og hva er vitsen?   Bare for å se om det går an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna
9 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ikke jeg, heller.   For mye tukling med naturen. Og hva er vitsen?   Bare for å se om det går an?

Aner ikke, jeg forstår ikke hvorfor noen vil tukle slik med naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Aner ikke, jeg forstår ikke hvorfor noen vil tukle slik med naturen.

Alltid noen forskere og "vitenskapsfolk" som liker å leke Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
7 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Alltid noen forskere og "vitenskapsfolk" som liker å leke Gud.

Skulle vært ulovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Skulle vært ulovlig. 

Ulovlige ting vil uansett bli gjort "i forskningens navn"...både av private og av myndigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg først si at jeg har naturligvis ikke alle svarene og vet alt, men jeg har oppdaget at en del allmennkjent ikke alltid er helt rett. Og jeg liker mye av Einsteins arbeid, han gjorde veldig mye for utviklingen vår, men alle teoriene hans ser ikke ut til å være perfekte.

De første to artiklene her går bra sammen og er noe av det bedre jeg har lest om Tesla sin Dynamic Theory of Gravity (DTG) og den andre er om en spesifikk sammenheng mellom elektriske og gravitasjonskrefter.

Elektromagnetisme altså, hele universet er elektromagnetisk. Og interessant nok, det backer opp Tesla's teori om at gravitasjon kan brukes som en kabel, som kobler to punkt sammen. En conduct. Og det er litt ironisk hvordan vitenskapsmiljøet og forskere har forlatt og glemt denne oppdagelsen fordi å forene kreftene fra gravitasjon med elektrisitet er revolusjonerende.

Men det går i mot Einsteins teori, i relativitetsteorien spiller gravitasjon en veldig liten og passiv rolle, og i Tesla's teori spiller gravitasjon en ganske stor rolle. Noe som ledet til skapelsen av mørk materie, eller dark matter, for det er jo litt suspekt hvordan en passiv kraft er sterk nok til å knuse hele universet, så de måtte balansere det med teoretisk motkraft, bare for å få matematikken til å gå opp.

Tesla's DTG: http://www.stannet.ne.jp/kazumoto/tesla-gravity.pdf

Gravitasjon og elektromagnetisk sammenheng, spesifikt den delen om statisk stivhet / static rigidity: https://res.mdpi.com/d_attachment/atoms/atoms-03-00320/article_deploy/atoms-03-00320-v2.pdf

Og disse er om m-theory. Noe som er teoretisk, men det er noe bevis på at det var 11 dimensjoner rundt the big bang, og en artikkel om ZPF-theory som er interessant, men supplerende.

Den første er en pdf og den er stor, men det er verdt å titte litt over det. Jeg vet ikke hvor god dere er i matte, min forståelse på dette nivået er ikke noe å skryte av, basic matte er null stress, men dette er ikke det, men starten og avslutningen er god synes jeg.

M theory

https://arxiv.org/pdf/1203.3546.pdf

11 dimensjoner

https://www.meta-religion.com/Physics/Space_and_time/into_the_eleventh_dimension.htm

ZPF (Veldig interessant)

http://www.calphysics.org/haisch/sciences.html

Denne biten er om bubble universe theory som også er kalt space time foam, gjerne det Tesla refererte til som The Ether.

Disse to artiklene overlapper littegrann. https://www.vice.com/en_in/article/j5yngp/the-universe-is-made-of-tiny-bubbles-containing-mini-universes-scientists-say

Space time foam, spesifikt Tesla's Ether https://physics.aps.org/articles/v12/105

Som nevnt, jeg liker Einstein, men jeg tror ikke teorien hans er perfekt og vitenskapsmiljøet holder tilbake mye arbeid som ikke passer inn i relativitetsteoriens rammer. Og det å innrømme at e=mc² ikke er perfekt og feil på noen områder, ville kanskje ha gitt en psykologisk respons på verdens befolkning siden vitenskap er et felt man ikke setter spørsmålstegn til, man bare tror på det og aksepterer det som den ene sannheten.

Noe som er ironisk, for vitenskapsmiljøet ble jo grunnlagt av å sette spørsmålstegn til ting, at man burde være spørrene.

Siden det blir brukt til å rettferdiggjøre alt mulig i dag, alt fra klimaendringer til vaksiner og hva enn. Og det er knyttet til at myndigheter bruker mindre finansiering til forskning, noe som åpner for at private selskap sponser i stedet, som hovedsaklig sier til forskerne at enten oppdager de det som er ønskelig, eller så blir det ikke noe finansiering. Noe som myndigheter ikke kunne ha gjort, men som kan gjøres under spesifikke økonomiske systemer. Å anse myndigheter og de største private institusjonene som seperate enheter er egentlig bare unødvendig, i disse tider er de en og samme, med mange fasader, avdelinger og ansikter. Og jeg personlig tror at den kontrollen private institusjoner har fått/tatt over vitenskapsmiljøet har på en måte erstattet de gamle religiøse lederne, som en metode for å kontrollere. Og folk flest tar det for god fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Aner ikke, jeg forstår ikke hvorfor noen vil tukle slik med naturen.

Er helt enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...