Gå til innhold

Babynavn, hjelp

girlie93993

Anbefalte innlegg

Hei,

trenger tips til litt fine, mer moderne jentenavn til baby. Har veldig lyst til at hun skal ha mellomnavn Johanne eller Magdalena, da dette er mellomnavn til mine bestemødre. Har tenkt på navn som Olivia, Aurora, Helena (disse synes jeg er aller finest), også andre navn som f.eks Mia, Oline, Othilie, osv..

Gjerne kom med forslag til hva som passer best :) Tenker at det blir Johanne som mellomnavn, med første baby i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS:

Leah, Thea, Mathea og Ea vil jeg ikke ha da jeg har to nieser som heter Mathea og Leah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes du har mange gode forslag selv, bortsett fra Othilie, det synes jeg er grusomt...

Anonymkode: c819c...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mille, Nelly, Evy, Ada, Selma, Ellie, Eira, Iben, Liva, Tuva. Ser jeg har en forkjærlighet for to-stavelse ord🙊

Anonymkode: 4beb1...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pommen

Aurora og Helena er nydelige😍Spesielt sistnevnte liker jeg veldig godt.

Man har jo videre:

Elvira Johanne

Elisa/Elise Johanne

Sina Johanne

Nora Johanne

Malin Johanne

Mille Johanne

Synne Johanne

Ine Johanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
girlie93993 skrev (32 minutter siden):

Hei,

trenger tips til litt fine, mer moderne jentenavn til baby. Har veldig lyst til at hun skal ha mellomnavn Johanne eller Magdalena, da dette er mellomnavn til mine bestemødre. Har tenkt på navn som Olivia, Aurora, Helena (disse synes jeg er aller finest), også andre navn som f.eks Mia, Oline, Othilie, osv..

Gjerne kom med forslag til hva som passer best :) Tenker at det blir Johanne som mellomnavn, med første baby i allefall.

De eldre kalte ofte barn opp etter bestemødre men ved å bruke lignende navn og ikke like navn bare et lite tips.. 

Othilie er jo et fint navn da, eller så har du jo Othelia... Både Johanne og Magdalena blir litt tunge navn til mellomnavn men.. 

Det høres ut som om du er ute etter litt halv gamle navn... hmm..

Ruth Johanne passer fint sammen da men så spørs det om du liker Ruth? For det er mer som om du trenger et navn med 1-2 stavelser foran et så langt navn iallfall om de skal uttales begge to.. Anna passer også da men det er vel ikke så spennende.. Hva med det nye navnet Ea? Ea Johanne? Som Thea bare at du kutter Th lyden 😜 

Linnea Magdalena er også okei men det er litt tungt med tanke på 3 stavelser på linnea.. Hva med Tea Magdalena?

Anonymkode: e7b6c...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir forferdelig tungt med et mellomnavn med så mange stavelser. Johanne er jo så fint alene ❤️ 

Anonymkode: 3a4ea...3a5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Johanne og Magdalena er jo helt nydelige navn. Ville valgt et av disse og kun hatt et fonavn.

Anonymkode: 039ba...eae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

girlie93993 skrev (8 timer siden):

Hei,

Hvis hun skal ha et langt mellomnavn, er det best å velge et kort fornavn med maks 2 stavelser. Da klinger kombinasjonen best.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville bare valgt Johanne. Det er et av de vakreste navnene som finnes!

Anonymkode: ccf3a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

girlie93993 skrev (På 30.3.2022 den 1.16):

Hei,

Hvis hun skal ha Johanne eller Magdalena som mellomnavn ville jeg gått for Johanne. Alternativt Johanne alene. To lange navn etter hverandre kan bli veldig tunge, spesielt hvis begge to skal uttales til daglig. Mia er da det beste alternativet av de du nevner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...