Gå til innhold

Når legger barna deres seg ? jeg har 3 gutter og alle klager på de legger så kjempe tidlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er alenemor til 3 flotte gutter,men merker jeg nesten blir gal til tider.

De er ikke enig i leggetiden :

yngste er 9 år og legger seg kl 2030, lyse må være av 21, han er oppe til 22 i helger

mellomste er 11 legger seg kl 2130 og lystet på være av 22, han er oppe til 23 i helger

største har akkurat fylt 14 og er opp til 23 , han leser ikke eller noe i senga, så han sovner med engang, er så lenge oppe han vil i helgene.

Alle 3 mener jeg er kjempe streng. er jeg det ?

ferier strekker jeg meg litt lengre og de kan være oppe så lenge de vil,men både 9 og 11 åringer er sjelden oppe etter 23

Anonymkode: b7dcf...145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut som fornuftige, alderstilpassede leggetider

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du er det! Likt mine leggetider. 12 åringen må gå på badet kl 22 i hverdager. I helgen kl 23 

Anonymkode: 5c5e2...2a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mine er yngre, 5 og 7. Begge legger seg ca 19.30. Har ikke annen leggetid i helger. De sover ca 20. Synes ikke du er streng, synes 23 virker veldig sent for en 14-åring på hverdagene. Selvfølgelig litt avhengig av når man må stå opp, men minimum 8 timer med søvn bør man etterstrebe. Og da mener jeg søvn, ikke timer i senga. 

Anonymkode: 05131...153

• Liker 12
Skrevet

Behovet for søvn varierer jo fra barn til barn. Min 9 åring har leggetid på rundt kl 21, senere i helgene. Går han over der blir han så overtrøtt at han ikkje sovner og legging blir ei dårlig rutine.

Flere av vennene hans sitter oppe å spiller til over kl 21, i ukedagane. Testa engang for å sjå kor lenge dei andre spiller, men her e de spilleslutt kl 20.

Så klart urettferdig å får høre jeg er streng mamms, men mitt hus å mine regler 😂 er jo for at barnet skal ha en fin dag dagen etter

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mine er yngre, 5 og 7. Begge legger seg ca 19.30. Har ikke annen leggetid i helger. De sover ca 20. Synes ikke du er streng, synes 23 virker veldig sent for en 14-åring på hverdagene. Selvfølgelig litt avhengig av når man må stå opp, men minimum 8 timer med søvn bør man etterstrebe. Og da mener jeg søvn, ikke timer i senga. 

Anonymkode: 05131...153

Han får vel ca 8 og halv time søvn :) så tror han får nok, har ikke fått noe klager fra skolen at han er sliten

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

12 åringen: 21.30- senest 22.00 i hverdagen. Helgene varierer det litt.

15 og 18 åringen: når de vil, men de må selv ta ansvar for å klare å komme seg opp uthvilt til skolen. 

Anonymkode: d0f2f...64e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine er 8 og 10, vi praktiserer stelletid 19.30 med mindre det er noe spesielt. Kl 20 legger de seg.

Anonymkode: c138f...61c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min eldste som blir 15 på slutten av året må gå på badet 22.30 i ukene. Han protesterer aldri på det, men hender av og til det blir senere, jeg legger meg før han :) Han har ingen leggetid i helgene. Yngste på 13 går på badet kl 21 i ukene, har egentlig ikke leggetid i helgene, men pleier å legge seg rundt 23.00.

Anonymkode: cb19a...6a3

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke du er streng. Jeg hadde leggetid 21:30 med umiddelbar stilletid frem til jeg var 14. Da kunne jeg være våken til 22:30 en kveld i uka når Lost var på tv. Ut videregående ble jeg sendt på rommet når klokka var 22:30

Anonymkode: dbe48...97d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

jeg er alenemor til 3 flotte gutter,men merker jeg nesten blir gal til tider.

De er ikke enig i leggetiden :

yngste er 9 år og legger seg kl 2030, lyse må være av 21, han er oppe til 22 i helger

mellomste er 11 legger seg kl 2130 og lystet på være av 22, han er oppe til 23 i helger

største har akkurat fylt 14 og er opp til 23 , han leser ikke eller noe i senga, så han sovner med engang, er så lenge oppe han vil i helgene.

Alle 3 mener jeg er kjempe streng. er jeg det ?

ferier strekker jeg meg litt lengre og de kan være oppe så lenge de vil,men både 9 og 11 åringer er sjelden oppe etter 23

Selvfølgelig så backer de hverandre opp du er jo "motsanderen" i søksmålet ;)

Tidene høres absolutt ikke strenge ut iallfall. 

Det store spørsmålet er vel heller hvor lenge får de lov å henge ute..

Anonymkode: 0b2f9...eb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her må 13 åringen på badet 21:30 og 16 åringen 22:15 når det er skole dagen etter.

Jeg er åpenbart strengere enn deg. 
Eldste må opp kl 7 og yngste 7:30.

Begge mener jeg er kjempe streng, men de er også begge plaget av migrene. Søvn er viktig, så jeg viker ikke på tidene foruten om ved sen trening.

Anonymkode: b9eac...468

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så sent dagens barn legger seg! Jeg hadde bedt 14-åringen om å legge seg 22. 

En 11-åring som er oppe til 23?! Og en pitteliten 9-åring til 20:30?

Anonymkode: 7cca6...877

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Niåringen her legger seg kl 20, og sover vanligvis rundt 20:30. Står opp kl 07:15.

Er ikke veldig lett å vekke heller, så det er ikke aktuelt å forskyve leggetid på en stund. Jeg synes de legger seg veldig seint, særlig eldste. Tror jeg la meg klokka 22 til VGS hvertfall.

Anonymkode: d90a2...ff6

• Liker 1
Gjest tullerikke
Skrevet

Han på 4,5 skal egentlig være i seng til 19, men mye tull der om dagen🙄 Han på 8 legger seg rundt 19.30 og en av oss sitter sammen med han og enten snakker eller leser bok. Sovner rundt 8. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du er liberal... Min 9 åring skal være i seng senest kl 20.00, helst kl 19.30. I helgen er leggetid så fort Alle mot 1 er ferdig... 

Anonymkode: d8a88...e5d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke noe slags "regel" om 8 kl åtte, og deretter utvide et kvarter pr år. Eller det gjaldt kanskje innetider det🙈 

Anonymkode: 397db...75e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 9 åring legger seg 19-19.30. Han får lese til 20.30 hvis han vil, men er som oftest sovnet etter 10 min😅 Han har aldri klaget på leggetiden, legger seg samtidig som 4 åringen. 

Anonymkode: 67285...5e7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes personlig de legger seg for sent. Så jeg synes absolutt ikke du er for streng! 

Anonymkode: 97c34...ea5

• Liker 6
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...