Gå til innhold

Barn og dovaner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra hvilken alder var dine barn rutinert på dobesøket - de husker å lukke døren når de går på do og husker å trekke ned?

Hvor lang tid tok det?

Anonymkode: 7a317...719

Videoannonse
Annonse
Gjest BethD
Skrevet

Er det å lukke døren noe man må lære de? 😅 

Der har jeg feilet massivt isåfall,her går jeg på do med døra åpen 😅

AnonymBruker
Skrevet

Lukke døren har jeg aldri hatt som noe dorutine for barna, men både syvåringen og treåringen vil være i fred på do. Syvåringen glemmer fortsatt ofte å trekke ned og må ofte minne han på det. Treåringen ordner alt selv unntatt tørk ved avføring. Skylder ned selv. 

Anonymkode: ea17c...751

AnonymBruker
Skrevet
BethD skrev (2 timer siden):

Hjemme er det ikke nøye, men har snakket med eldste om å lukke og låse døra på do på skolen før første klasse. Og å gå i tide.... 😅 (litt lenger vei til do på skolen enn i barnehagen) 

Anonymkode: ea17c...751

AnonymBruker
Skrevet

Har en som akkurat har fylt tre. Han kan gjøre alt selv, bortsett fra å tørke avføring. Må ofte ha litt påminning/veiledning, da han tidvis er travel og vil raskt tilbake til lek f.eks.

Anonymkode: 94dd5...edd

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine har ønsket privatliv på do, særlig ved bæsjing. 6åringen kan glemme å trekke ned, men gjør det stortsett. 

Anonymkode: 48055...42c

AnonymBruker
Skrevet

Sa fra at hun måtte på do men trengte hjelp til å klatre opp og til tørking fra 1,5 år. Tørket selv, la på dolokket og suste ned og vasket hender selv fra 2,5 år. Fikk et tilbakeslag på tørking ved avføring forsi det var «ekkelt» og ville ha hjelp til det en periode som 3,5-4-åring.

Ville ikke ha døra lukket før 7-8 år.

Anonymkode: 6d6ba...eb0

Skrevet

Vel.. tror svarene du får vil være like individuelle som barna 😅

Min straks 4 åring har gode rutiner på det meste. Han husker alt, tar opp doringen hvis han skal stå og tisse (noe han får til uten å søle en dråpe). Vasker som regel hender, men der kan det være litt vondt i vilja. Skal klare alt selv, desverre også tørking etter å ha gjort big business. 

8 åringen derimot.. Hun har adhd uoppmerksom type og glemmer både å trekke ned og vaske henda. Der må jeg følge med og si ifra. Hun gjør det jo ikke med vilje, men er "bortreist" og i andre tanker. 

AnonymBruker
Skrevet

Har kan hun enda glemme å skylle ned (skjer kun unntaksvis), men å lukke døra er ingen av oss noe gode på. Det hun derimot er veldig god på, er å lukke dolokket uansett om hun skyller ned eller ei. Monkey see, monkey do. Hun har fulgt meg på do siden baby, men har selvsagt sluttta med det. Eller, kanskje ikke helt for det er veldig typisk at hun bare mååå fortelle om noe når jeg er på doen 😛

Hun er 11 år.

Anonymkode: 29e5c...35b

AnonymBruker
Skrevet
BethD skrev (18 timer siden):

Jeg og! Er det så nøye da? :P

Anonymkode: c7a09...c27

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går også ofte på do med døren åpen, da får jeg alltid med meg når jeg blir ropt på, selv med tenåringer i hus er det noe…  

Anonymkode: 2716e...8fd

AnonymBruker
Skrevet

Er egentlig mer opptatt av å lære henne å faktisk bruke do, jeg, enn å trekke ned, lukke døra og slike ting 😅 tar det når hub først har begynt å bruke do i stedet for bleia si. 
Ble 3 år i desember. 

Anonymkode: dbcea...790

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.
- Rhodiola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...