Gå til innhold

Faren skulle ha barna i påsken i år,men nå trekker han seg fordi hans nye kone og deres fellesbarn skal til svigerforeldrene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir så lei meg og oppgitt, han visst lenge at han skulle ha våre 3 barn nå i påsken da jeg hadde det sist påske, de er 10,15 og 19, og siden de skulle være hos far har jeg satt meg opp på alle helligdagene + sen vakt onsdagen før og da ville jeg fått veldig mye mer lønn som hadde blitt bra til sommerferien.

er jo greit at de 2 største er hjemme alene,men jenta liker ikke og være hjemme alene på kvelden og skal jobbe både onsdag,fredag , lørdag og mandags kveld,men dagen på torsdag og søndag, brødrene passer jo bra på henne og de finner på ting med henne som og spille brettspill og lage mat til henne, men problemet er altså at jeg jobber kveld. mine foreldre skal på hyttetur på fjellet med storebroren min og familien hans, så da har jeg heller ingen og passe henne når jeg jobber kveldsvakt,uten om brødrene som veldig flinke ,men hjelper jo ikke så lenge hun er redd for og være hjemme uten meg.

Min eksmann skal til Bergen med kona og deres felles barn på 3 og snart 1 år, er helt greit de drar til Bergen altså,men synes det faktisk er litt dårlig gjort da han visste han skulle ha de største i påsken, de er der ellers anhver torsdag til søndag, de dagene falt på han i påsken i år uansett, så er hans tur ( selvom vi har anhvert år,men jeg hadde i fjor.

Han sier at han ikke har plass til alle ,men storebror har førekort, så barna kunne kjøre sammens med han i egen bil ,men da var problemet at svigerforeldrene ikke hadde plass til dem. Skjønner jo at kona står bak dette hun har aldri likt våre, og var en periode gutta ikke ville til far pga henne, men det ordet seg for 1 år tid siden. jenta er kjempe pappa dalt og veldig glad i lillesøsteren og broren sin så hun vil gjerne dit.

Bør jeg si at han skal ta de uansett ,for dette har han visst lenge eller skal jeg bare la han dra? og snakke med datteren at hun er trygg med brødrene og det ikke er noe farlig at mamma ikke der der selvom det er mørkt.

Anonymkode: ff28a...9d3

• Liker 2
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Bullabu
Skrevet

Vet du hva, si til han at dette er avtalebrudd, og at du vil gå rettens vei for å få fastsatt datoer og faste feriedager. Da m å han bare følge rettsavgjørelsene, om ikke mister han omsorg fordi han ikke følger opp barna. 

AnonymBruker
Skrevet

For en fjott av en mann. Han må i hvert fall ta med de to yngste! Eldste er jo voksen, men bør få være med om den vil! Om det ikke går å dra med de også får de, eller i hvert fall han bli hjemme da!

Anonymkode: 815f9...f00

• Liker 26
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Utrolig kjipt gjort av far!

Men kan bare jenta på 10 år bli med også kan gutta på 15 og 19 være hjemme? Det høres jo uansett ikke ut som at dette er en tur tilpasset tenåringer.. Så kan du heller finne på noe gøy for guttene som "plaster på såret"..

• Liker 30
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir så lei meg og oppgitt, han visst lenge at han skulle ha våre 3 barn nå i påsken da jeg hadde det sist påske, de er 10,15 og 19, og siden de skulle være hos far har jeg satt meg opp på alle helligdagene + sen vakt onsdagen før og da ville jeg fått veldig mye mer lønn som hadde blitt bra til sommerferien.

er jo greit at de 2 største er hjemme alene,men jenta liker ikke og være hjemme alene på kvelden og skal jobbe både onsdag,fredag , lørdag og mandags kveld,men dagen på torsdag og søndag, brødrene passer jo bra på henne og de finner på ting med henne som og spille brettspill og lage mat til henne, men problemet er altså at jeg jobber kveld. mine foreldre skal på hyttetur på fjellet med storebroren min og familien hans, så da har jeg heller ingen og passe henne når jeg jobber kveldsvakt,uten om brødrene som veldig flinke ,men hjelper jo ikke så lenge hun er redd for og være hjemme uten meg.

Min eksmann skal til Bergen med kona og deres felles barn på 3 og snart 1 år, er helt greit de drar til Bergen altså,men synes det faktisk er litt dårlig gjort da han visste han skulle ha de største i påsken, de er der ellers anhver torsdag til søndag, de dagene falt på han i påsken i år uansett, så er hans tur ( selvom vi har anhvert år,men jeg hadde i fjor.

Han sier at han ikke har plass til alle ,men storebror har førekort, så barna kunne kjøre sammens med han i egen bil ,men da var problemet at svigerforeldrene ikke hadde plass til dem. Skjønner jo at kona står bak dette hun har aldri likt våre, og var en periode gutta ikke ville til far pga henne, men det ordet seg for 1 år tid siden. jenta er kjempe pappa dalt og veldig glad i lillesøsteren og broren sin så hun vil gjerne dit.

Bør jeg si at han skal ta de uansett ,for dette har han visst lenge eller skal jeg bare la han dra? og snakke med datteren at hun er trygg med brødrene og det ikke er noe farlig at mamma ikke der der selvom det er mørkt.

Kan han ikke ta med 10 åringen da evnt sende 10 åringen med besteforeldrene og broren kjører henne om det er problem med plass i bil

• Liker 17
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt unna er Bergen? Bor du på Austevoll eller Alta liksom? 

Fint forslag at søsknene kjører i egen bil for å få plass. Overnatting får de bare løse. 

Anonymkode: 85245...4d8

AnonymBruker
Skrevet

Dette er eksen din sitt problem. Stå på ditt og si at han må finne en løsning, du har lagt andre planer allerede.

Anonymkode: 435c1...ba0

• Liker 38
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er utrolig dårlig gjort av eksmannen din. Fortell ham hvordan det er fatt med deg og jobb i påsken, og at han MÅ ta ansvar for barna deres - som AVTALT. 
Dette er hans problem som han må løse. 

Anonymkode: b8910...62a

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Du må stå på ditt. Det er hans tur, han svikter sine egne barn. Han kan ikke lage nye avtaler uten å ta hensyn til avtalene som allerede gjelder. 

Som et kompromiss (selv om det ikke er greit heller, men likevel) kan han kun ta jenta med seg og de to brødrene får klare seg når du er på jobb. 

Men nei, ikke greit. Hvis du mistenker at det er hans ny kone som står bak endringen av planene, da må retten fastslå faste dager som han ikke kan snike seg unna og hun ikke kan styre.

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for alle svar

Vi bor i øygarden, så er ikke veldig langt til bergen. Problemet er det er kun sengeplass til min eksmann sin familie, og ja storebror kunne aboslutt kjøre lillesøsteren.

Ja gutta kan jo være hjemme,men synes det likvel er veldig dårlig av far. Jeg jobber jo fra Onsdag-mandag påskeuken ,der 4 er sent og 2 dag.

Kan jo finne på noe koselig med guttene de dagene jeg har tidligvakt, selvom jeg synes far bør holde seg hjemme, så kan kona dra alene til foreldrene sine.

Jeg har forslått hotell for faren,men det er for dyrt sier han

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Bullabu
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

tusen takk for alle svar

Vi bor i øygarden, så er ikke veldig langt til bergen. Problemet er det er kun sengeplass til min eksmann sin familie, og ja storebror kunne aboslutt kjøre lillesøsteren.

Ja gutta kan jo være hjemme,men synes det likvel er veldig dårlig av far. Jeg jobber jo fra Onsdag-mandag påskeuken ,der 4 er sent og 2 dag.

Kan jo finne på noe koselig med guttene de dagene jeg har tidligvakt, selvom jeg synes far bør holde seg hjemme, så kan kona dra alene til foreldrene sine.

Åå gud, jeg hadde blitt såå sur på han, si til han att du går rettens vei!!!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

tusen takk for alle svar

Da får du si - du må dessverre løser dette selv. Du har samvær denne påske, og du skal ikke sette din ny familie foran den gamle.  Om ikke det er plass, kan ikke du være med.  Om ikke kona vil være borte fra deg med 2 små, kan hun være hjemme også. 

• Liker 33
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

tusen takk for alle svar

Da får han sove på gulvet eller i sofaen, så jenta får sove i egen seng. 

Selvfølgelig synes barna at det er veldig dårlig av ham. De to eldste er gamle nok å ta en alvorsprat med far. 

Hvis han ikke kan ta med minst jenta, så må han være hjemme med alle tre. Det er tross alt hans uke, du skal på jobb.

For øvrig må du forsikre deg om at han ikke finner på noe sånt igjen og gå rettens vei å fastsette datoer.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Bekymringsmelding til barnevernet!

Anonymkode: ec45f...0b8

• Liker 3
Skrevet

Blir trist på barnas vegne :(  Far burde jo selv sette foten ned her og skjønne hva dette kan gjøre mot hans barn og deres forhold. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Chroma
Skrevet

Øygarden - Bergen er overhode ikke langt, han kan sove hjemme med datteren på 10 og reise på dagsturer inn til byen! 

AnonymBruker
Skrevet
Bullabu skrev (11 minutter siden):

Åå gud, jeg hadde blitt såå sur på han, si til han att du går rettens vei!!!

Tror faktisk ikke det hadde vert så dumt, skal ringe han etter minsten sover i kveld og da kommer jeg til og nevne at jeg tenker og gå rettens vei, selvom jeg egentlig ikke tenker det,men det vet jo ikke han

• Liker 11
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar

først vil jeg si at jeg ikke hater stemoren til barna mine i hele tatt,men jeg synes det er leit at min eksmann ikke står opp mot henne, han er en trøffelhelt dessverre.

Før de 2 minste kom var stemoren helt annen dame, hun har alltid vert veldig glad i dem,men tror det er mye for henne, da min eksmann ikke er veldig flink til og hjelpe til hjemme eller med barna, vet jo ikke hvordan han er nå,men husker når vi var gift var det meste lagt på meg når det både gjaldt barna og husarbeid.

Skal ringe han i kveld og snakke med han og høre hva han tenker og mener

• Liker 5
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...