Gå til innhold

MLM-kontoer på Instagram og snapchat har blitt min nye guilty pleasure

Vicnord84

Anbefalte innlegg

Hyacinth skrev (Akkurat nå):

Har sett endel av nuskin-instagramkanalene. Det er jo utrolig at folk blir manipulert til å lage dansevideoer, livesendinger og posere med en rensedings. (Jeg har litt lyst på en sånn da :))

Det ser ut som noen klarer å tjene penger på det, men det slår meg at det aldri er nevnt noen summer. Forstår at de ikke ønsker å dele egen inntekt, men hadde jo kunnet si noe om gjennomsnittsinntekt eller hva man kan forvente med et visst antall kunder og en viss størrelse på et team? Det betyr vel at de fleste ikke tjener så mye ?

Det har vært en del som har regnet på det og i snitt taper 99% av distrubutørene penger. (ref https://www.ftc.gov/sites/default/files/documents/public_comments/trade-regulation-rule-disclosure-requirements-and-prohibitions-concerning-business-opportunities-ftc.r511993-00008 /00008-57281.pdf)

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Har du lyst til å tjene mere penger? Være mere med familien og styre jobbdagene dine selv? Er du nysgjerrig på teamet mitt? Ta kontakt! Vi er en supergjeng som støtter og heier på hverandre, en helt fantastisk fin gjeng og det er plass til flere!» - alle vennene jeg har som driver med forever living 😅 hver eneste dag! Som om jeg ikke skjønner at de tjener på å verve folk til teamet sitt. Dessuten er det så kleint alt de legger ut. Får titt og stadig private meldinger om jeg har alt jeg trenger. Jo takk du det har jeg.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullrulle skrev (20 minutter siden):

Noen som har lest vg-artikkelen on forever?

Ja, har både lest artikkelen og sett dokumentaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

WL som svarer på hva Network marketing "bissnissen" går ut på, og ikke én gang nevner hun salg av produkter! Det er kun attraction marketing og verving av medlemmer til team. Så innlysende pyramide når ikke engang salg av produkter blir nevnt som en hovedaktivitet for businessen 🙈

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falkefugl skrev (16 minutter siden):

WL som svarer på hva Network marketing "bissnissen" går ut på, og ikke én gang nevner hun salg av produkter! Det er kun attraction marketing og verving av medlemmer til team. Så innlysende pyramide når ikke engang salg av produkter blir nevnt som en hovedaktivitet for businessen 🙈

"Ingen spam, ingen pushing" hva kaller man alle disse postene med reklame for disse "fantastiske" produktene da? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beneviento skrev (På 31.3.2022 den 18.17):

Jeg har også blitt oppringt angående to livsvarige sykdommer jeg har, og det var ikke måte på hvor mye bedre og friskere de som hadde prøvd disse produktene ble ( som tilfeldig hadde akkurat samme diagnoser🙄). Omsorgen fra deres side tok fort slutt da jeg takket nei og forklarte at fra mitt perspektiv så er MLM kvinnefiendtlig.😅

Man kan mene hva man vil om mlm/ nettverksmarkedsføring, men kvinnefientlig?

Er bare nysgjerrig på hva du mener med det?

Mange vil vel heller påstå at det gir mulighet til å starte egen bussiness og jobbe hjemmefra eller bare ha en ekstra inntekt.

Handler selv både Oriflame og Norwex-produkter (er kun kunde). Ho ene jeg handler hos er delvis ufør, og ønsker å jobbe hjemmefra. Ho andre jobber i bank.

Ingen av dem har vært pushy på noen måte. Kun invitert meg til å bli med/ like facebooksidene de bruker til markedsføring.

Mlm i Norge har ikke samme "tradisjon" som i mange andre land.

Klarer ikke helt å se at Tupperware f.eks er pyramide 🤔.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på er om de får manus utdelt? For alle som driver med sånt begynner plutselig å skrive helt likt, med samme setningsoppbygning, emoticons o.l. alle har visstnok vært så fryktelig usikre på seg selv, mens nå tør de å "bjuda på" takket være Nuskin/oriflame/scentsy /herbalife og de kan endelig hjelpe DEG med å oppnå det samme.

Se på Instagrammen til beautysecrets. Community. Hadde de ikke postet bilder og videoer av seg selv så kunne man trodd det var samme person grunnet hvor likt alt er. Det er copy/paste led forskjellige fjes.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kopierer hverandre mye ser jeg, når en begyner å bruke en stil/ide h*n har fått, så tar begyner mange med det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydvesta Orkana skrev (På 5.9.2022 den 10.05):

Man kan mene hva man vil om mlm/ nettverksmarkedsføring, men kvinnefientlig?

Er bare nysgjerrig på hva du mener med det?

Mange vil vel heller påstå at det gir mulighet til å starte egen bussiness og jobbe hjemmefra eller bare ha en ekstra inntekt.

Handler selv både Oriflame og Norwex-produkter (er kun kunde). Ho ene jeg handler hos er delvis ufør, og ønsker å jobbe hjemmefra. Ho andre jobber i bank.

Ingen av dem har vært pushy på noen måte. Kun invitert meg til å bli med/ like facebooksidene de bruker til markedsføring.

Mlm i Norge har ikke samme "tradisjon" som i mange andre land.

Klarer ikke helt å se at Tupperware f.eks er pyramide 🤔.

Det er litt forskjell på disse som fokuserer mer på salg av produkter, og de som er veldig pushy på å rekruttere nye selgere fordi det omtrent bare er selgerne som bruker produktene (i håp om å overbevise andre). Og der drømmen om å tjene penger blir solgt i langt større grad enn det som selges. Og hvor man pushes til å gå over egne grenser (ta kontakt i hytt og pine, smålyve litt om egne resultater, omgå sannheten for å få folk på møter osv). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt ganske nøye med på MLM'ere fra forskjellige firmaer nå em periode. Har merket meg at det er stor forskjell på hvordan de oppfører seg/går frem for å få salg osv. Utskudd finnes det så klart i alle de forskjellige firmaene, men jeg har merket meg at f.eks Nuskin har en mye mer agressiv markedsføring enn Oriflam og Herbalife. 

De i Nuskin jager etter å verve i stede for å prioritere økt salg, prensentere varene på en god måte og snakke om varenes effekt på kroppen osv. 

Det de fleste firmaene har til felles er disse møtene/samlingene der det er høy hallelujahfaktor osv. Som noen skrev tidligere, kan minne om bønnemøter/religiøse samlinger 🙈  Jeg har selv opplevd det på møte med Herbalife, merkelig opplevelse. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt den posten til Marit Kolby om de frønæring-greiene. 

Men, som de aller fleste så må man brenne seg på MLM en gang i livet for å se tilbake og si til seg selv at "det skal jeg aldri gjør igjen"

...og litt fattigere, men badet fullt av kremer og maskiner. Og frønæring i kjøleskapet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falkefugl skrev (På 5.9.2022 den 9.42):

Nevner ikke salg, og svarer ikke på hva hun tjener pr.mnd. 

Men nokså åpenbart at NuSkin ikke gir den helt store ekstrainntekten for WL. Hun forteller at hun nå har tjent nok til å kjøpe tørketrommel. Etter å ha vært "sin egen sjef" i noe som må nærme seg ett år. 

#ekstrainntekt #drømmejobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mhjo skrev (På 24.8.2022 den 7.25):

«Har du lyst til å tjene mere penger? Være mere med familien og styre jobbdagene dine selv? Er du nysgjerrig på teamet mitt? Ta kontakt! Vi er en supergjeng som støtter og heier på hverandre, en helt fantastisk fin gjeng og det er plass til flere!» - alle vennene jeg har som driver med forever living 😅 hver eneste dag! Som om jeg ikke skjønner at de tjener på å verve folk til teamet sitt. Dessuten er det så kleint alt de legger ut. Får titt og stadig private meldinger om jeg har alt jeg trenger. Jo takk du det har jeg.

Jeg kjenner ei som driver med forever living, og hun skriver akkurat det samme som du skriver her😂 Og det er ikke måte på hvor fantastisk mpd(?), argi og aloe vera jus er! Blir så klein når jeg ser reelsene der hun reklamerer for produktene, men samtidig må jeg bare se😂 Heldigvis får jeg ikke private meldinger om jeg trenger noe😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Key er MLM det og, vel? En bekjent driver med dette og hadde en lengere tekst på Facebook om hvordan verden applauderer når kjendis X, Y, Z kommer med skjønnhetsprodukter. Men, når "små enkeltmannsforetak starter sin bedrift dømmes de nord og ned uten at kritikerne tenker på at man ved kjøp støtter opp om familieøkonomi osv.... Lang tekst om dette!

Jeg tenkte at det virket veldig MLM men klarte å ikke svare på det. Det holdt hardt, men det holdt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (4 timer siden):

Mary Key er MLM det og, vel? En bekjent driver med dette og hadde en lengere tekst på Facebook om hvordan verden applauderer når kjendis X, Y, Z kommer med skjønnhetsprodukter. Men, når "små enkeltmannsforetak starter sin bedrift dømmes de nord og ned uten at kritikerne tenker på at man ved kjøp støtter opp om familieøkonomi osv.... Lang tekst om dette!

Jeg tenkte at det virket veldig MLM men klarte å ikke svare på det. Det holdt hardt, men det holdt. 

Mary Kay er MLM ja. Om du er usikker går det an å sjekke på isthisanmlm.com 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lerke987 skrev (42 minutter siden):

Mary Kay er MLM ja. Om du er usikker går det an å sjekke på isthisanmlm.com 😊

Vurderte aldri å kjøpe noe uansett, men takk for tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må lokke veldig med fleksibiliteten de har, for noen andre fordeler kan jeg ikke se at det er med mlm jobbing. Tjener lite, må finne på nye innlegg hver bidige dag , spille morsomme dansevideoer på Instagram og betale store summer for eventer. Synes de betaler dyrt for å kunne "jobbe" hjemmefra. Er glad jeg kan gå på min vanlige jobb kl 08-16 med god lønn og bruke feriepengene på ferie og ikke på event. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monicafr skrev (1 time siden):

Jeg har handlet nuskin via mitt søskenbarn siden 2012. Prøvde nå ut lumispa (om det er den rensedingsen du tenker på). Har prøvd i ca 2 uker og foreløpig har huden min blitt sånn: 

Førbildene er fra 02.09 og etterbilder 15.09😊 Men jeg også stusser litt over hvor mye enkelte kan tjene, for ingen tørr å si det høyt🤣 Bra produkter er det, for jeg har brukt masse forskjellig i løpet av 10 år som kunde!

B3F6B958-DF2C-4CCE-A98A-9DFDF87840A9.jpeg

Når man ser på dine innlegg her på forumet, så er jeg ganske overbevist om at du er Nuskin-forhandler.

• Liker 8
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (5 timer siden):

Når man ser på dine innlegg her på forumet, så er jeg ganske overbevist om at du er Nuskin-forhandler.

Tenkte det samme... Dette ble for dumt. Desuten: mange av damene som prromoterer den ansiktsdildoen til ytterst pinlige reels har ekstremt uren, rødsmusset og lite pen hud. De damene sin hud i seg selv er nok for meg i bevis på at det de selger er ikke en dritt bedre enn de billige på rema 1000..

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...