Brumundaline Skrevet 22. april 2022 #121 Del Skrevet 22. april 2022 Flettfrid skrev (2 timer siden): Dette du beskriver her med møte med Herbalife damen er ikke noe de blir opplært til. Ja jeg er Herbalifer og kan så klart være partisk. Men det står veldig klart i rettningslinjene til Herbalife at det ikke skal selgea som behandling for sykdom, at det ikke finnes dokumentasjon som viser at det kan hjelpe på sykdom osv. Men som med alt annet finnes det desverre enkelte som ikke selger produktene på rett grunnlag osv. De ødelegger for de som virkelig er seriøse i "yrket". Jeg tar alltid tak i slin når jeg ser feilinfo osv fra Herbalifere f.eks på FB,I nsta osv. Syns det er veldig ugreit at folk skal bli lurt av uredelige medlemmer. Hei Herbalifer. Håper det er greit at jeg stiller deg et spørsmål. Alle Herbalifere er jo så ivrig på frokost, altså shakefrokost. Mener du at den shaken til 25-30kr per porsjon er bedre enn ei skål havregrynsgrøt til 2kr per porsjon? At når jeg bytter ut frokosten, og kanskje et måltid til, med en HL-shake går ned i vekt? For i tillegg så skal man jo drikke masse vann og være i fysisk aktivitet. Og da går man like lett ned i vekt med havregryn, som koster meg max 120kr i måneden, som det å kaste bort over 1500kr/mnd på HL-shake. Er du ikke enig? I tillegg vil en Herbalifer at du også skal kjøpe urtete og diverse kapsler og piller i ulike bokser, så plutselig er du oppe i 3000kr per måned....når kroppen har det like bra, om ikke bedre med havregryn til 120kr/mnd. Vitaminer, mineraler og annet snacks for maskineriet får jeg i meg fra de andre måltidene med frukt, grønnsaker, fisk osv. Eller, uten å rokke ved økonomien, bare drikk mere vann, begynn med trening/tren mere, gåturer, ta trappa vs heis osv osv. Koster ikke ei krone. Kanskje du heller sparer penger, for du finner ut at du vil kutte ned på brus og snop🤑 Jeg vet av rundt 10 Herbalifere i området hvor jeg bor, 6 av de er og forblir veldig overvektige, ene og alene pga masse junk og null trening. Men standard hver januar og når det nærmer seg bikinitemperaturer; bli med å gå ned i vekt med meg osv osv🤣🤣 De 4 andre er ille på å reklamere for HL-hudpleie...de alle 4 har uren hud full av kviser🥴 Ved en liten bedring(altså nysminka tjukt lag sparkel) så takker de HL sine fantastiske hudprodukter som kan redde bryllupsdagen😳😳 Hva angår shaken, så er de 4 noen jojoslankere😅😅 Så poenget er folkens, spis maten deres, ut og trekk frisk luft, bruk høy solfaktor, enjoy life, og SPAR PENGENE deres❤ Men, interessant å høre hva du @Flettfridmener om shake vs havregrynsgrøt 😊 Og til slutt..jeg aner virkelig ikke hvorfor jeg har skrevet herbalifer med stor H 😲🤷🏽♀️ Og helt til slutt...du er sikkert ei fin og hyggelig jente/dame Flettfrid, så ikke noe vondt ment🌸 17 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 22. april 2022 #122 Del Skrevet 22. april 2022 (endret) Brumundaline skrev (2 timer siden): Hei Herbalifer. Håper det er greit at jeg stiller deg et spørsmål. Alle Herbalifere er jo så ivrig på frokost, altså shakefrokost. Mener du at den shaken til 25-30kr per porsjon er bedre enn ei skål havregrynsgrøt til 2kr per porsjon? At når jeg bytter ut frokosten, og kanskje et måltid til, med en HL-shake går ned i vekt? For i tillegg så skal man jo drikke masse vann og være i fysisk aktivitet. Og da går man like lett ned i vekt med havregryn, som koster meg max 120kr i måneden, som det å kaste bort over 1500kr/mnd på HL-shake. Er du ikke enig? I tillegg vil en Herbalifer at du også skal kjøpe urtete og diverse kapsler og piller i ulike bokser, så plutselig er du oppe i 3000kr per måned....når kroppen har det like bra, om ikke bedre med havregryn til 120kr/mnd. Vitaminer, mineraler og annet snacks for maskineriet får jeg i meg fra de andre måltidene med frukt, grønnsaker, fisk osv. Eller, uten å rokke ved økonomien, bare drikk mere vann, begynn med trening/tren mere, gåturer, ta trappa vs heis osv osv. Koster ikke ei krone. Kanskje du heller sparer penger, for du finner ut at du vil kutte ned på brus og snop🤑 Jeg vet av rundt 10 Herbalifere i området hvor jeg bor, 6 av de er og forblir veldig overvektige, ene og alene pga masse junk og null trening. Men standard hver januar og når det nærmer seg bikinitemperaturer; bli med å gå ned i vekt med meg osv osv🤣🤣 De 4 andre er ille på å reklamere for HL-hudpleie...de alle 4 har uren hud full av kviser🥴 Ved en liten bedring(altså nysminka tjukt lag sparkel) så takker de HL sine fantastiske hudprodukter som kan redde bryllupsdagen😳😳 Hva angår shaken, så er de 4 noen jojoslankere😅😅 Så poenget er folkens, spis maten deres, ut og trekk frisk luft, bruk høy solfaktor, enjoy life, og SPAR PENGENE deres❤ Men, interessant å høre hva du @Flettfridmener om shake vs havregrynsgrøt 😊 Og til slutt..jeg aner virkelig ikke hvorfor jeg har skrevet herbalifer med stor H 😲🤷🏽♀️ Og helt til slutt...du er sikkert ei fin og hyggelig jente/dame Flettfrid, så ikke noe vondt ment🌸 Prismessig så er det absolutt ikke bedre med en shak enn havregryn. Næringsmessig så får man ett bedre alternativ i shaken. Men det er ett valg opp til hver enkelt. For meg hadde aldri havregryn til 2 kr vært ett godt nok måltid. Da hadde jeg heller valgt f.eks knekkebrød med kokt egg eller skinke og paprika 😊 Jeg har ingen kunder som bruker alt det du ramser opp, gjør ikke det selv heller 😊 Om jeg hadde fått en ny kunde nå hadde jeg aldri anbefalt mang produkter, både for at det for mange blir for mye å holde styr på og som du sier det blir dyrt. Jeg er nok ingen gjennomsnittelig Herbalifer, men vet om mange som gjør det på min måte. Har det til egen forbruk og tilbyr venner å kjøpe med rabatt. Enkelte av mine kunder bruker kun shake, mens en annen bruker kun aloverajuice med mangosmak. Jeg pussjer aldri varer på mine kunder, anbefaler ditt og datt. Jeg sender melding i en felleschatt en gang i mnd og gir info om hvilke dato jeg skal bestille varer til meg selv/familien, så får de tilbud om å bestille seg varer fra med med 25% rabatt. Mine kunder er kun slekt og venner/omgangskrets. For meg var frokostshaken min start på å få frokost i kroppen min, næring som jeg med ME trengte for å få en god start på dagen. Som jeg har skrevet tidligere her i debatten, så har jeg lite til overs for markedsføringsteknikkene mange i Herbalife bruker og har selv sluttet å følge f.eks Renate Eggen, Karl E Overn osv på insta for at jeg syns det rett å slett er ekstremt kleint 🙈 Denne markedsføringsteknikken ser man vel i alle direktesalgsfirmaer nå, det har blitt en trend som de "drømmer" seg helt inn i. Dessverre så tror jeg veldig mange blir lei av postingen deres på insta,snap og fb. De høyt oppe i systemet får sikkert en del nye kunder med det, men alle små medlemmene blir for det meste latterliggjort. Jeg har aldri opplevd at nye medlemmer her i Norge har blitt oppfordret til å kjøpe seg opp store varelager, vil tro det er for å stige i rabatt/% slik at de får billigere varer selv. Men vet at det har skjedd mye rart f.eks i USA, tror det skal ligge ut en dokumentar om det på Netflix eller noe slik. Så den for noen år siden og syns det som skjedde i det miljøet var skremmende. Virket jo overhode ikke som folk hadde evne/vilje til å tenke selv 🙄 bare flaut, rett å slett flaut. Sånn til slutt så tenker jeg at folk får bruke pengene sine på det de vil, noe røyker, noen drikker vin flere ganger i uken, noen reiser til syden mange ganger i året. Pengene går uansett og man må ta sine valg for sin helse og sine penger/økonomi. Endret 22. april 2022 av Flettfrid Rettet skriveleif 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 22. april 2022 #123 Del Skrevet 22. april 2022 Denne filmen var det jeg så: 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumundaline Skrevet 23. april 2022 #124 Del Skrevet 23. april 2022 Flettfrid skrev (3 timer siden): Denne filmen var det jeg så: Ja, den har jeg sett. Sinnsykt!!! Og er også enig i at pengene får føtter å gå på uansett😅 Men jeg holder meg til havregryn, en god start på dagen for min del😊💪🏽 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vicnord84 Skrevet 23. april 2022 Forfatter #125 Del Skrevet 23. april 2022 Flettfrid skrev (8 timer siden): Denne filmen var det jeg så: Ligger denne ute noe sted? ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 23. april 2022 #126 Del Skrevet 23. april 2022 23 hours ago, jukkapalme said: Har hun ikke fibromyalgi? Det kan være ganske ille så vidt jeg har skjønt. Hun skrev noen innlegg før om at hun hadde PTSD, det skal det litt til før man får diagnostisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 23. april 2022 #127 Del Skrevet 23. april 2022 On 4/22/2022 at 11:35 AM, ignore said: Mannen som stod for presentasjonen var en ung og eplekjekk trønder i dress, som kunne fortelle at dette var en revolusjon på lik linje med - hold dere fast - internett! Dette kom til å forandre verden! Og tenk så heldige vi var, vi utvalgte som fikk være med på denne reisen! Minner jo veldig om en sekt, hvor medlemmene blir fortalt at de er spesielt utvalgte av en karismatisk leder. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliv Skrevet 23. april 2022 #128 Del Skrevet 23. april 2022 Vicnord84 skrev (På 29.3.2022 den 6.28): Altså... Alle disse nyfrelste businessdamene som plutselig har tatt over feed, reels og snapchat er blitt min nye guilty pleasure! De dukker opp over alt og alle har samme budskap. "Ta grep", "Tør å satse", "Hopp ned fra gjerdet"! Mens de står der med den massasjetingen i ansiktet og mimer til en eller annen powersang. Jeg dør! Tro om de får en slags instruks på markedsføring i some eller noe? Og hvorfor pusher Instagram disse ut? 😮 Please tell me I`m not alone!! 😂 Må innom flere "faste" damer å se hveeeeer dag! (Produktene har jeg altså absolutt ingen formening om!) Jeg er fan « anti MLM» på YouTube der de avslører disse « boss babes» for hvem de egentlig er 😂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pretty Amazing Skrevet 23. april 2022 #129 Del Skrevet 23. april 2022 Juliv skrev (4 timer siden): Jeg er fan « anti MLM» på YouTube der de avslører disse « boss babes» for hvem de egentlig er 😂 Jeg også... skjønner ikke hvorfor jeg er hekta, men har du sett monet bossen? Hun er gangster. Alltid filter og når hun snakker er det som de er en kult. Jeg misliker at jeg gir dem views, fordi de er rett og slett slemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 24. april 2022 #130 Del Skrevet 24. april 2022 (endret) Lunabelle skrev (På 2.4.2022 den 22.44): I løpet av en 14-dagers periode hadde hun, etter eget utsagn, solgt én tannkremtube. Men den kostet til gjengjeld 183,- kroner... 😂😂 Hun kommer aldri til å lykkes med den businessen og nå virker det som om hun egentlig har gitt opp litt. Hun kommer stadig med små drypp om hvor sliten hun er osv, så regner med at hun i løpet av våren gir seg med dette også. Som med alt annet hun har begynt på. HAHAHA! 😂 Morsomt at hun er tilbake. Jeg elsket den influenser bloggen hennes, med de MEGA svære kliss like selfiene stirrende ut av vinduet med kaffekoppen, og alle de identiske innleggene hennes omingenting. Vi har en PC på kjøkkenøyen og min samboer trodde i nesten et år at hun var en skuespiller, og at det hele var tull. 😅 Endret 24. april 2022 av Perle 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ignore Skrevet 25. april 2022 #131 Del Skrevet 25. april 2022 n_97 skrev (På 23.4.2022 den 13.17): Minner jo veldig om en sekt, hvor medlemmene blir fortalt at de er spesielt utvalgte av en karismatisk leder. Absolutt! Jeg har bekjente herbalife-damer i diverse sosiale medier også, det er definitivt hallelujastemning på noen av arrangementene de legger ut filmsnutter fra. Uten sammenligning forøvrig tror jeg det er de samme mekanismene som slår inn både når det gjelder MLM, diverse ekstreme grupperinger og sektmedlemmer. Behovet for å føle tilhørighet og være en av de spesielt utvalgte skal ikke undervurderes, spesielt ikke hvis man er ressurssvak og har lite nettverk fra før. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vicnord84 Skrevet 27. april 2022 Forfatter #132 Del Skrevet 27. april 2022 Okei... Nå leste jeg nettopp et innlegg på instagram hos en av disse nyfrelste Nu skin-damene som jeg ble mildt sagt både sjokkert og provosert over! En som heter Thea R. skriver altså at hun har gått på aap hos Nav siden 2020, og at de har "pushet" henne til å søke jobber. Men at hun på forrige nav-møte hadde fortalt dem om sin nye business og at nav hadde jublet og sagt at hun trengte ikke å søke på flere jobber mens hun holdt på med dette... 🙄 Hun skulle komme tilbake til dem når hun nådde en full månedsinntekt (hva nå enn det er), og heller motta aap mens hun jobbet seg oppover... Det er faktisk noe av det sykeste jeg har hørt! Kan dette stemme/være mulig????? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 27. april 2022 #133 Del Skrevet 27. april 2022 ignore skrev (På 4/25/2022 den 14.05): Absolutt! Jeg har bekjente herbalife-damer i diverse sosiale medier også, det er definitivt hallelujastemning på noen av arrangementene de legger ut filmsnutter fra. Uten sammenligning forøvrig tror jeg det er de samme mekanismene som slår inn både når det gjelder MLM, diverse ekstreme grupperinger og sektmedlemmer. Behovet for å føle tilhørighet og være en av de spesielt utvalgte skal ikke undervurderes, spesielt ikke hvis man er ressurssvak og har lite nettverk fra før. Jeg har noen Mary Kay damer i mitt nettverk, samme greia der! Skikkelig halleluja blandet med rosablogg-girlpower-businesswoman svada, svære møter i Globen i Gøteborg etc. Ei av dem var såå stolt, hun hadde solgt nok (dvs kjøpt nok) til å få diamantring 💍.... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 28. april 2022 #134 Del Skrevet 28. april 2022 Vicnord84 skrev (5 timer siden): Okei... Nå leste jeg nettopp et innlegg på instagram hos en av disse nyfrelste Nu skin-damene som jeg ble mildt sagt både sjokkert og provosert over! En som heter Thea R. skriver altså at hun har gått på aap hos Nav siden 2020, og at de har "pushet" henne til å søke jobber. Men at hun på forrige nav-møte hadde fortalt dem om sin nye business og at nav hadde jublet og sagt at hun trengte ikke å søke på flere jobber mens hun holdt på med dette... 🙄 Hun skulle komme tilbake til dem når hun nådde en full månedsinntekt (hva nå enn det er), og heller motta aap mens hun jobbet seg oppover... Det er faktisk noe av det sykeste jeg har hørt! Kan dette stemme/være mulig????? Nei, det har jeg vanskelig for å tro stemmer. Man skal krysse av for hver arbeidstime man har med det. Kommer det over en viss prosent timer i løpe av 14 dager får man enten redusert aap eller mister den for den perioden. Om det er slik hun påstår burde hun hvertfall få det skriftlig og signert av saksbehandler/nav sjef. Om hun skulle få problemer i ettertid med feil innsendte meldekort. Mange som har brent seg på slike ting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 28. april 2022 #135 Del Skrevet 28. april 2022 Vicnord84 skrev (6 timer siden): Okei... Nå leste jeg nettopp et innlegg på instagram hos en av disse nyfrelste Nu skin-damene som jeg ble mildt sagt både sjokkert og provosert over! En som heter Thea R. skriver altså at hun har gått på aap hos Nav siden 2020, og at de har "pushet" henne til å søke jobber. Men at hun på forrige nav-møte hadde fortalt dem om sin nye business og at nav hadde jublet og sagt at hun trengte ikke å søke på flere jobber mens hun holdt på med dette... 🙄 Hun skulle komme tilbake til dem når hun nådde en full månedsinntekt (hva nå enn det er), og heller motta aap mens hun jobbet seg oppover... Det er faktisk noe av det sykeste jeg har hørt! Kan dette stemme/være mulig????? Det forundrer meg ikke. WL fikk også godkjent sin "blogger-karriere" som arbeidstrening da hun gikk på aap. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 28. april 2022 #136 Del Skrevet 28. april 2022 (endret) Dette står det i innlegget "Gå heim og peis på , når du har oppnådd fulltids inntektå di så avsluttet meg saken " Kan kanskje tolkes som at hun får full aap, men det som er skrevet er åpent for tolkning. Tror nok hun må føre timer. Det er ikke jobbtrening i følge innlegget. Endret 28. april 2022 av Flettfrid Rettet skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym00000000 Skrevet 28. april 2022 #137 Del Skrevet 28. april 2022 Flettfrid skrev (1 time siden): Dette står det i innlegget "Gå heim og peis på , når du har oppnådd fulltids inntektå di så avsluttet meg saken " Kan kanskje tolkes som at hun får full aap, men det som er skrevet er åpent for tolkning. Tror nok hun må føre timer. Det er ikke jobbtrening i følge innlegget. Hvor ligger dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 28. april 2022 #138 Del Skrevet 28. april 2022 9 hours ago, Vicnord84 said: Okei... Nå leste jeg nettopp et innlegg på instagram hos en av disse nyfrelste Nu skin-damene som jeg ble mildt sagt både sjokkert og provosert over! En som heter Thea R. skriver altså at hun har gått på aap hos Nav siden 2020, og at de har "pushet" henne til å søke jobber. Men at hun på forrige nav-møte hadde fortalt dem om sin nye business og at nav hadde jublet og sagt at hun trengte ikke å søke på flere jobber mens hun holdt på med dette... 🙄 Hun skulle komme tilbake til dem når hun nådde en full månedsinntekt (hva nå enn det er), og heller motta aap mens hun jobbet seg oppover... Det er faktisk noe av det sykeste jeg har hørt! Kan dette stemme/være mulig????? Mulig at hun pyntet litt på det hos nav? Sa at hun var i ferd med å etablere egen virksomhet, men ikke at det var mlm? Hvis ikke burde de på Nav virkelig få bedre opplæring om mlm. Nav klienter er jo akkurat den typen disse virksomhetene går etter og lopper dem for de få midlene de fortsatt har. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leila87 Skrevet 28. april 2022 #139 Del Skrevet 28. april 2022 Vicnord84 skrev (På 18.4.2022 den 21.28): Noen som vet hva en sånn lumispa koster? Eller produkter sånn generelt? Er jo ingen av disse damene som opplyser om noen priser eller noenting mens de står der å danser 😂 2600,- I tillegg må du bytte ut børstehodene til 400,- pr stk hver tredje måned. Du trenger tre børstehoder, så 1200 hver tredje måned. Falkefugl skrev (På 19.4.2022 den 0.20): Stakkars de som blir lurt inn i det her med lovnader om fete lønninger og fulltidsinntekt. Mange av dem er jo folk som utgangspunktet har det trangt og derfor blir veldig fristet av muligheten. Ser f.eks WL som selv er åpen om at hun er uføretrygdet har kjøpt produkter for rett rundt 10.000 om ikke mer. Det er jo utrolig dyr hudpleierutine for ei som ikke kunne noe om hudpleie for 6 måneder siden. Det må jobbes ekstremt mange timer for å bare tjene inn det hun har brukt på produktene hun har kjøpt til nå, og fortsetter hun å kjøpe mer går hun bare mer og mer i minus. Hun må tjene 10.000 før hun i det hele tatt begynner å gå i pluss. Tviler på at det skjer innen året er omme. Synes skikkelig synd på henne faktisk, hun virker som så god person, men som nå er hjernevasket av "businessmamma" og andre upline som vil tjene penger på henne. Uff.... Men ja, det er blitt min guilty pleasure også. Blir som en togkrasj, klarer ikke se vekk. Og btw, har dere tenkt på at alle som driver med dette er ganske lavt utdannede kvinner, ofte med barn? Jeg ser ikke mange leger og advokater som bruker tid på dette tullet akkurat... De fleste jeg kommer over på IG er uføretrygdet. Så reklamerer de over at de slipper 08-16.00 jobber, at de kan jobbe når de vil hvor de vil, lei av "de faste rutinene de måtte ha med en a4 jobb". Selvsagt kan de det når det er nav som forsørger de. Stakkars de som blir lurt inn i dette med god tro om at de snart kan si opp jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 29. april 2022 #140 Del Skrevet 29. april 2022 Vicnord84 skrev (På 28.4.2022 den 0.47): Okei... Nå leste jeg nettopp et innlegg på instagram hos en av disse nyfrelste Nu skin-damene som jeg ble mildt sagt både sjokkert og provosert over! En som heter Thea R. skriver altså at hun har gått på aap hos Nav siden 2020, og at de har "pushet" henne til å søke jobber. Men at hun på forrige nav-møte hadde fortalt dem om sin nye business og at nav hadde jublet og sagt at hun trengte ikke å søke på flere jobber mens hun holdt på med dette... 🙄 Hun skulle komme tilbake til dem når hun nådde en full månedsinntekt (hva nå enn det er), og heller motta aap mens hun jobbet seg oppover... Det er faktisk noe av det sykeste jeg har hørt! Kan dette stemme/være mulig????? Nå kjenner jeg ikke til vedkommende men blir jo fulgt opp av nav hele tiden når man er på aap. AAP er tidsbegrenset og man får mindre aap om man jobber ved siden av, de trekker fra inntekt. Det beste er jo om man finner ett eller annet som gjør at man står sterkere eller helt på egne ben en å bli totalt avhengig av nav, så hvor inntekten kommer fra spiller jo nesten ingen rolle for NAV 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå