Gå til innhold

Når blir barn kalt inn til tannlegen? Rart med både ved 3 og 4 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva som er vanlig?

Anonymkode: ee339...000

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3 og 5 år er vanlig, men kontroll ved 4 år er relevant hvis tannpleier ser noe på 3 årskontrollen som bør følges opp. Til oss sa de iallefall at alt så bra ut og at neste kontroll ble derfor ved 5 års alderen og ikke 4.

Anonymkode: 5ecce...e4b

Skrevet

Bare bra at tannhelsetjenesten følger opp, vel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

min ble innkalt første gang ifjor da han var tre og han var også i år 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

3 og 5 år er vanlig, men kontroll ved 4 år er relevant hvis tannpleier ser noe på 3 årskontrollen som bør følges opp. Til oss sa de iallefall at alt så bra ut og at neste kontroll ble derfor ved 5 års alderen og ikke 4.

Anonymkode: 5ecce...e4b

åå hos min gutt så alt bra ut ifjor men han ble likevel innkalt i år og

Skrevet

Hvis de blir innkalt både ved 3 og 4 år så kan det jo være for noe de har observert, eller dersom barnet ikke samarbeidet helt slik de ikke fikk undersøkt det de skulle på første kontroll.

AnonymBruker
Skrevet

Her kommer første innkalling når barnet er 3 år, deretter kontroll hver 18. måned.

Anonymkode: 4d9d1...105

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Her kommer første innkalling når barnet er 3 år, deretter kontroll hver 18. måned.

Anonymkode: 4d9d1...105

Er det 18 mnd Som er vanlig praksis? Barnet som nå går i 2.klasse har ikke vært til tannlegen dette året. Jeg føler det begynner å bli en stund siden. Enten var det helt i slutten av bhg, eller så var det tidlig høst 1.klasse.

Jeg trodde det var en gang i året, så har lurt på hvorfor vi ikke har fått ny innkalling. Men om det er per 18 mnd, så blir det jo noe annet. 

Anonymkode: 07cf0...aa1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet tilhører en studentklinikk, blir de gjerne kalt inn en gang i året, rett og slett for at studentene skal ha nok pasienter.

Anonymkode: 59572...b1e

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (4 timer siden):

åå hos min gutt så alt bra ut ifjor men han ble likevel innkalt i år og

Kan det være at det varierer fra fylke til fylke? Vi fikk samme beskjed som den du svarte 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3980f...162

Skrevet

Vi var da barnet akkurat hadde fylt 3, og fikk beskjed om at det kommer innkallelse igjen ved 5-års alder.

AnonymBruker
Skrevet

Vår var ved 3.5 og fikk beskjed på undersøkelsen om at alt så bra ut, så da ble det ny time om et år. Virker som det er standarden her. 

Anonymkode: 3089d...06a

AnonymBruker
Skrevet

Tannlegekontoret niesen min på 3 år tilhører har som standard at de kaller inn ved 3 år og 5 år, men hun kommer til å bli kalt inn igjen ved 4 år fordi hun var for urolig til at tannpleieren fikk sjekket ordentlig. Kanskje det er noe sånt. :) 

Anonymkode: 9af44...052

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Første gang skal være rundt 3 år, og så i utgangspunktet en gang i året etter det. Men mange steder har man begynt å kalle dem inn bare annethvert år dersom det ikke er noe. Spare penger... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

fra 3 år og så blir det hver år etter det

Anonymkode: 388eb...57f

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hva som er vanlig. Her ble hun innkalt ved 3 år, 4 år og 5 1/2 år. Det er også halvannet år til neste gang. Ingen karies eller annet som krever hyppigere oppfølging

Anonymkode: 320c9...b6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...