AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Jeg har ei klin umulig snuppe på rett over to år, som aldri har vært en soveunge verken på dag, kveld eller natt. Jeg kan på to hender telle hvor mange netter hun har sovet natta gjennom. Vi har hatt perioder der hun har vært våken 2-3 timer midt på natta og hylskrike seg selv i søvn, for så likevel å stå opp 05-06. Enda er hun oppe minst 1-3 ganger om natta, men det er i alle fall blitt mindre grining. og så kommer disse foreldrene med unger som har sovet natta gjennom siden de var få uker og er frekk nok til å klage på at ungen deres den siste uka plutselig har våkna 1-2 ganger- og de er sååååå utslitte og bare aner ikke hva de skal gjøre… Da blir jeg bitter. På grensa til sint faktisk. Aner dere hvor heldig dere er? Hvor jævlig privilegert dere er? Ja, jeg synes det er jævlig urettferdig og er faen så bitter over det. Heldige jævler. Anonymkode: 1a5d3...515 6 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ei klin umulig snuppe på rett over to år, som aldri har vært en soveunge verken på dag, kveld eller natt. Jeg kan på to hender telle hvor mange netter hun har sovet natta gjennom. Vi har hatt perioder der hun har vært våken 2-3 timer midt på natta og hylskrike seg selv i søvn, for så likevel å stå opp 05-06. Enda er hun oppe minst 1-3 ganger om natta, men det er i alle fall blitt mindre grining. og så kommer disse foreldrene med unger som har sovet natta gjennom siden de var få uker og er frekk nok til å klage på at ungen deres den siste uka plutselig har våkna 1-2 ganger- og de er sååååå utslitte og bare aner ikke hva de skal gjøre… Da blir jeg bitter. På grensa til sint faktisk. Aner dere hvor heldig dere er? Hvor jævlig privilegert dere er? Ja, jeg synes det er jævlig urettferdig og er faen så bitter over det. Heldige jævler. Anonymkode: 1a5d3...515 Vel, jeg har tre barn, og de to eldste sov natta i gjennom første gang da de var 4, og mellomste hadde mellom 15-20 oppvåkninger hele det første året. Skal ikke du ha lov å klage når jeg har hatt det værre? Og hva med meg, det finnes mennesker som lever i krig og sult. Skal ikke jeg få si at jeg er litt trøtt innimellom bare fordi andre har det værre igjen? Fokuser på deg selv og tenkt at mennesker har forskjellig grense for hva som er slitsomt. Tenk heller at det helt sikkert vil gå over for deg igjen, og at fette ikke vil vare evig. Anonymkode: 2fd30...bc6 24 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ei klin umulig snuppe på rett over to år, som aldri har vært en soveunge verken på dag, kveld eller natt. Jeg kan på to hender telle hvor mange netter hun har sovet natta gjennom. Vi har hatt perioder der hun har vært våken 2-3 timer midt på natta og hylskrike seg selv i søvn, for så likevel å stå opp 05-06. Enda er hun oppe minst 1-3 ganger om natta, men det er i alle fall blitt mindre grining. og så kommer disse foreldrene med unger som har sovet natta gjennom siden de var få uker og er frekk nok til å klage på at ungen deres den siste uka plutselig har våkna 1-2 ganger- og de er sååååå utslitte og bare aner ikke hva de skal gjøre… Da blir jeg bitter. På grensa til sint faktisk. Aner dere hvor heldig dere er? Hvor jævlig privilegert dere er? Ja, jeg synes det er jævlig urettferdig og er faen så bitter over det. Heldige jævler. Anonymkode: 1a5d3...515 Hele natta gjennom? Til og med flere ganger? Aldri skjedd. På tre år. Og 5-6? Det er jo morgen. Fy søren så heldig du er, som har det slik. Anonymkode: 9543a...314 9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Har du tenkt på at dere kanskje er skyld i selv? Vi har en på 2 år som alltid har sovet godt, og det er nok fordi vi foreldre er rolige og gode på det med søvn. Anonymkode: 731c3...329 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 Jeg har tre slike barn selv, så du er langt fra alene ❤️ Skal ikke komme med noen råd som sannsynligvis ikke virker. Men jeg kan love at det blir bedre! Anonymkode: cff11...da0
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hele natta gjennom? Til og med flere ganger? Aldri skjedd. På tre år. Og 5-6? Det er jo morgen. Fy søren så heldig du er, som har det slik. Anonymkode: 9543a...314 😅 Helt ærlig så våkna første babyen min hver 30 minutter natta igjennom. Fikk nesten PTSD av det. Anonymkode: 3fa9c...289 3
Skravlehøna Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 Man snakker jo utifra sitt eget ståsted. Du kan jo heller tenke at disse privilegerte endelig har fått et lite glimt i hvordan ditt liv er akkurat nå. Hvem har foresten fortalt deg at livet alltid er rettferdig? Jeg skjønner at det er dritt å ikke få nok søvn - det er helt forferdelig, faktisk. Men å bli bitter og sint løser ingenting. Egentlig får det vel deg til å føle deg enda verre. Det går over til slutt - garantert. I mellomtiden kan du kanskje prøve å få avlastning/hjelp, sånn at f.eks noen kan passe barnet så du får sove litt? 4
Teyla Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 (endret) Jævla priviligerte mennesken som kan sitte oppe i trygghet med barnet ditt om natta, uten flyalarm og bombing av nabohus... Hvorfor skal du få klage, når andre har det jævlig mye verre? Endret 27. mars 2022 av Teyla Dialekt 12
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du tenkt på at dere kanskje er skyld i selv? Vi har en på 2 år som alltid har sovet godt, og det er nok fordi vi foreldre er rolige og gode på det med søvn. Anonymkode: 731c3...329 Hahahahaha Anonymkode: 74a00...db5 22 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #10 Skrevet 27. mars 2022 Minsta mi på snart 3 år våkner alltid en gang eller to i løpet av natta, men hun sover i seng inntil vår og krabber bare over til meg når hun våkner og sovner igjen med armene rundt halsen min så det det spiller ingen rolle for min del. Anonymkode: 06c0f...f25
Heln Skrevet 27. mars 2022 #11 Skrevet 27. mars 2022 Alltids noen som har det værre. Hjelper ingen å være bitter.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #12 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du tenkt på at dere kanskje er skyld i selv? Vi har en på 2 år som alltid har sovet godt, og det er nok fordi vi foreldre er rolige og gode på det med søvn. Anonymkode: 731c3...329 Gi deg! Anonymkode: 22365...bde 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #13 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ei klin umulig snuppe på rett over to år, som aldri har vært en soveunge verken på dag, kveld eller natt. Jeg kan på to hender telle hvor mange netter hun har sovet natta gjennom. Vi har hatt perioder der hun har vært våken 2-3 timer midt på natta og hylskrike seg selv i søvn, for så likevel å stå opp 05-06. Enda er hun oppe minst 1-3 ganger om natta, men det er i alle fall blitt mindre grining. og så kommer disse foreldrene med unger som har sovet natta gjennom siden de var få uker og er frekk nok til å klage på at ungen deres den siste uka plutselig har våkna 1-2 ganger- og de er sååååå utslitte og bare aner ikke hva de skal gjøre… Da blir jeg bitter. På grensa til sint faktisk. Aner dere hvor heldig dere er? Hvor jævlig privilegert dere er? Ja, jeg synes det er jævlig urettferdig og er faen så bitter over det. Heldige jævler. Anonymkode: 1a5d3...515 Du vet jo ingenting om hvilke utfordringer andre familier har. Vær så bitter du vil, men den eneste det går utover er deg selv. Anonymkode: ea610...4bc 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #14 Skrevet 27. mars 2022 Mitt barn våknet mellom 10 og 20 ganger hver j**** natt de 2,5 første årene. Etter det våknet han 3-4 ganger om natten helt til han var 6 år. I tillegg til å våkne opp ørti ganger ville han ikke sove om kveldene, så han hylte og skrek til klokken 22-23😑 Du har rett til å klage ja, og jeg skjønner godt du blir provosert av disse foreldrene som har sovebarn, men det er sikkert noen som blir provosert over at du har barn som sover gjennom hele natten 10 ganger per år også. Anonymkode: 22365...bde 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #15 Skrevet 27. mars 2022 Begge mine har sovet veldig godt om natta fra de var små babyer, til gjengjeld så ligger de bare på lading for å kunne være fullstendig apekatter på dagtid, høyt og lavt. Skal jeg være bitter på venninna mi som har barn som sover dårlig, men har små rolige engler som leker stille med perling og knapt gir lyd fra seg? 😅 Anonymkode: f76c1...4b8 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #16 Skrevet 27. mars 2022 Vi har alle vårt, og det er alltid noen som har det verre. For å snu på innlegget ditt: Det finnes folk med uhelbredelig syke barn som ikke får sove på grunn av smerter, og så furter du over litt søvnvansker. Anonymkode: b1035...b90 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #17 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Begge mine har sovet veldig godt om natta fra de var små babyer, til gjengjeld så ligger de bare på lading for å kunne være fullstendig apekatter på dagtid, høyt og lavt. Skal jeg være bitter på venninna mi som har barn som sover dårlig, men har små rolige engler som leker stille med perling og knapt gir lyd fra seg? 😅 Anonymkode: f76c1...4b8 Det er faktisk verre å ikke få sove om natten ennå aktive barn på dagtid. Jeg har hatt barn som ikke har sovet på natten og også vært veldig aktiv på dagtid. Anonymkode: 22365...bde 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #18 Skrevet 27. mars 2022 Jeg har et sovebarn. Han har sovet natta igjennom siden han var 3 uker. Han sovner riktignok ikke om kvelden før i 11-12 tiden, men han sover i det minste natta igjennom. Faen så heldig jeg er som fikk fødseldepresjon, uten hjelp på grunn av korona. Sykt priviligert som fikk et barn med mulig hjertefeil (under utredning) og refluks. Priviligert som har tørket store vanndammer med spy i 2 år fordi alt kommer opp igjen. Kjempeheldig som fikk en hel del nye bekymringer jeg kan gruble på om natta mens verden er stengt. Priviligert som vasker sengetøy, kluter og klær flere ganger om dagen på grunn av spy. Flaks at jeg får lov å stå opp 2 ganger hver natt for å skifte på en seng som er spydd i, mens ungen fortsatt sover. Yey. Heldige, priviligerte meg som fikk en unge som i det minste sover litt... Anonymkode: 2fc8c...bd6 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #19 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er faktisk verre å ikke få sove om natten ennå aktive barn på dagtid. Jeg har hatt barn som ikke har sovet på natten og også vært veldig aktiv på dagtid. Anonymkode: 22365...bde Hva som er verre er subjektivt. Uansett alltid noe som er verre. Anonymkode: f76c1...4b8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #20 Skrevet 27. mars 2022 Må få klage selv om andre har det verre. Er man trøtt så er man trøtt, og det hjelper ikke at andre er enda trøttere. Et eksempel: Er jo lov å klage hvis man blir gørrsjuk av influensa med 40 i feber eller har ligget på badet i to dager med spysjuka selv om de med kreft har det verre Men skjønner at du har det tøft. Det blir bedre! Anonymkode: 27787...239 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå