Gå til innhold

Når la barna møte ny kjæreste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge bør man vente før barna introduseres for en ny kjæreste?

Gjør det noen forskjell om barna introduseres til mamma/pappa sin venn først?

Barna det er snakk om er 4 og 7 og hans er 14 og 17.

Anonymkode: 3903d...11a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.

Jeg hadde nok ventet ett års tid sånn helt generelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av oss har hatt nye kjærester etter at det ble slutt med barnas foreldre.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Fløff skrev (1 minutt siden):

Tja.

Jeg hadde nok ventet ett års tid sånn helt generelt. 

Vente ett helt år fra nan blir kjærester til man introduserer barna? Er ikke det veldig lenge?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vente ett helt år fra nan blir kjærester til man introduserer barna? Er ikke det veldig lenge?

Ts

Tja. Hvorfor det egentlig?

Jeg tenker litt sånn at dersom det varer så er ett år lite i den store sammenhengen.

Om det ikke varer trenger ikke ungene sitte med usikkerheten rundt «kommer mamma/pappa til å flytte sammen med kjæresten/kommer det til å vare/jeg liker ikke særlig godt denne personen» osv.

Unger er jo helt avhengige av foreldres valg, så slike ting blir jo en potensiell usikkerhet. Og man bør jo virkelig vente mer enn 1 år på å flytte sammen osv med barn i bildet. 

Mye kan skje på det ene året som gjør at man kutter båndet - og jeg tror 1 år er rimelig vanlig? For å møte hverandres barn og være offisielle ovenfor unger og alt altså? 

Den ferske kjærestetiden er jo ikke representativ for noe som helst egentlig. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts

Helt vanlig det. Jeg kommer ikke til å introdusere mine barn før etter et år ca, til jeg er sikker på at det er noe varig. Mine er 3 og 7. 

Anonymkode: 1898c...41a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et år er vel normen for de som tar hensyn til barna sine. Dere har det jo ikke travelt? Er jo til det beste for både dere og barna at dere blir skikkelig kjent før dere introduserer barna for noe som kanskje ikke fungerer. Jeg hadde aldri introdusert en som jeg allerede var kjæreste med for barnet som venn, det blir tullete. Hadde jeg rotet meg opp i en som allerede var i vennekretsen så hadde jeg helle ikke introdusert han som noe mer før det hadde gått et år, mye som endres når man går fra venner til kjæreste.

Anonymkode: 19b77...a81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke vanskelig å holde en kjæreste skjult i ett år? Spesielt når barna er tenåringer?

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min fortalte til ungene ca sju uker etter vi flytta ut at han hadde fått ny kjæreste. De møttes like etterpå. Jeg hadde satt pris på å få vite det før ungene.

Anonymkode: c1e33...889

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde vente minst et år. 

Anonymkode: 89ed8...41d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange nye forhold er temmelig skjøre, og det blir veldig ofte slutt etter et års tid. Så jeg ville ventet minst ett år før jeg introduserte noen ny. Det siste barna trenger er ustabilitet og nye kjærester som kommer og går.

Anonymkode: 48e0c...aa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forelskelsens rus varer i 1-3 år, så man bør minimum vente til den er gått over og man er blitt ordentlig kjent med hverandre. 

Anonymkode: 8a6a8...faf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...