Gå til innhold

Rigide deltidspappaer??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har over noen år nå datet pappaer med barn i oddetalls uker. Og det slår meg at de er så ekstremt rigide i sin oppfatning av seg selv og farsrollen? 

De gjør alt rett, og har ingen behov for å lufte/diskutere egne vurderinger. De tviler aldri på seg selv - de er perfekte pappaer.

»Slik gjør vi det hos oss» uten antydning til en anelse tilpasning. Våger man å stille spørsmål ved noen av deres rutiner eller prioriteringer, er det pigger ute med en gang. Det er som at de forventer 100 % beundring og ros for at de har barna sine 50 %. 

Naturlig nok har jeg trukket meg unna hver gang, men er dette en typisk greie for deltidspappaer? Eller har jeg bare vært uheldig?

Anonymkode: 6bba8...c5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår jo at de ikke er så ivrige på spørsmål om rutiner og prioriteringer for sine barn med noen de dater. Har man vært i et forhold lenge, blitt samboere osv. så er jo saken en annen.

Anonymkode: 5dc45...52d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du skal blande deg i ordningen når du bare dater fyren!

Anonymkode: 53121...6c8

• Liker 4
Skrevet (endret)

Er det dine spørsmål rundt rutiner og prioriteringer og ønsker om justeringer de reagerer på? I så fall er det kanskje på tide å vende blikket innover, på hva du sier, hvordan du sier det i hvilke situasjoner du gir uttrykk for deg. Generelt er det jo gjerne sånn at hvis alle reagerer på deg, er det som regel du som er problemet.

Å legge seg opp i andres barneoppdragelse er et minefelt jeg styrer unna med mindre foreldrene insisterer...

Endret av Daria
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig dere har rett. Dette er ikke noe jeh spøR om før det har gått en stund, men når vi har vært sammen/datet noen måneder og man kanskje reiser på hyttetur sammen eller finner på noe annet sammen med barna, er det jo naturlig. 

Vi snakker om seriøs dating, der begge på sikt ønsker seg samboerskap. Man må jo vurdere om man passer sammen, og da er jo dette ting man må snakke om. 

Anonymkode: 6bba8...c5b

AnonymBruker
Skrevet

Deltidspappaer er de verste, usikre og dårlige og ingen rutiner på noen ting, sender barn i barnehage uten dress,sko og mat

Anonymkode: 384bd...90b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...