Gå til innhold

Vanskelig å sove borte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 1 år og 9 mnd. Vi har overnattet hos min mor og far noen ganger, i jula osv. Han har aldri sovet borte alene. De gangene har det vært kjempevanskelig å få han til å sovne. Vi tok med omtrent alle tingene som han har i senga si hjemme, gjorde ting så likt som mulig, så det skulle lukte/føles trygt, uten at det hjalp.

Hjemme er det bare å lese litt bok, synge, legge han ned og si natta, så går vi ut og han er helt rolig. Sovner på et blunk. 

Mamma og pappa har invitert oss på overnatting i påska. Vi vil veldig gjerne det, men gruer meg til legginga. Sist gang (jula 2021) hylte han, enda vi satt der sammen med han. Holdt på i flere timer. Blir naturligvis enda verre om vi sier natta og går. 

Noen tips til hvordan vi kan gjøre det tryggere for han i påska?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg deg sammen med han pg pass på at han ikke blir overtrøtt. 

Skrevet
regnbuebarn skrev (3 timer siden):

Legg deg sammen med han pg pass på at han ikke blir overtrøtt. 

Prøvde det også, faller ikke til ro før han blir overtrøtt... la han tidligere også, siden vi tenkte at det kunne ta litt tid før han sovna.

AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår er lik. Mareritt hver gang vi skal sove borte. Sovner ikke på kvelden, og når hun først sover så sover hun utrolig urolig. 

er nok bare sånt som person som ikke sover godt andre steder enn hjemme.

Anonymkode: b049d...77d

Skrevet

Prøv å trill en tur med vogn visst han sovner i vogn? :)

AnonymBruker
Skrevet
Lillevaffel skrev (8 timer siden):

Har en gutt på 1 år og 9 mnd. Vi har overnattet hos min mor og far noen ganger, i jula osv. Han har aldri sovet borte alene. De gangene har det vært kjempevanskelig å få han til å sovne. Vi tok med omtrent alle tingene som han har i senga si hjemme, gjorde ting så likt som mulig, så det skulle lukte/føles trygt, uten at det hjalp.

Hjemme er det bare å lese litt bok, synge, legge han ned og si natta, så går vi ut og han er helt rolig. Sovner på et blunk. 

Mamma og pappa har invitert oss på overnatting i påska. Vi vil veldig gjerne det, men gruer meg til legginga. Sist gang (jula 2021) hylte han, enda vi satt der sammen med han. Holdt på i flere timer. Blir naturligvis enda verre om vi sier natta og går. 

Noen tips til hvordan vi kan gjøre det tryggere for han i påska?

Sånn har det vært hos oss også med alle barna våre. Det er slitsomt og frustrerende, og det har ikke løst seg før de har blitt 3-4 år dessverre.

Anonymkode: 3941f...98a

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å akseptere at han ikke kan legges på samme måte som hjemme. Enten må en av dere bli med ham på soverommet, ellers må leggetid bli senere enn normalt. 

Anonymkode: 5fa25...084

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...