AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 Han er glad i øl og drikker noen bokser omtrent hver helgekveld. Jeg synes det er litt i overkant. Jeg synes også at det er fornuftig at minst en av oss er edru og i stand til å kjøre bil i tilfelle noe skulle skje, f.eks om barnet må til legevakt. Resultatet er at jeg sjeldent eller aldri smaker alkohol, fordi han ikke er edru. Det er greit for meg å være avholds stort sett, alkohol er ikke noe must for meg men jeg liker jo hvitvin eller å ta en halv cider i ny og ne. Hvordan gjør dere det? Er dere avholds? Eller bytter på? Anonymkode: 76d04...eff 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #2 Skrevet 25. mars 2022 Hva sier han om du foreslår at det er din tur til å drikke en kveld, så han må stå over? Anonymkode: 4d00b...d46 10 4
Sofakona Skrevet 25. mars 2022 #3 Skrevet 25. mars 2022 Det kommer kanskje litt an på alder på barna og hvor dere bor... Men vi drikker ikke ofte...og om vi skulle kose oss en dag og noe skjer...da ringer vi taxi eller sykebil. Her er legevakt 10 minutter unna. Så kos dere...man ikke sitte å vente på om noe vil skje. Men er barna små? Hjemme når dere drikker? Eller er de ungdom som er utrop og fester? For vi er enige her at når barna er store og begynner å dra på fest...da vil en av oss alltid være edru..om de trengs å hentes. 30 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #4 Skrevet 25. mars 2022 Vi drikker svært sjeldent alkohol. Men tenker at det ikke er noe problem om det ikke er noen som et kjørbar. Trenger man legevakt finnes det taxi og hvis det haster ambulanse. Mange lever liv uten bil, og de klarer seg fint de også. Anonymkode: 2d50a...757 39 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 25. mars 2022 Usannsynlig kjedelig om man som par aldri kan dele litt vin i småbarnstiden. Anonymkode: 6fa60...e87 53 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #6 Skrevet 25. mars 2022 Hendte vi drakk begge. Nå er jeg alene og det hender jeg tar en dram.. Anonymkode: 9e1e3...68d 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #7 Skrevet 25. mars 2022 Hvor gamle er ungene? Hvor sannsynlig er det at de blir syke akutt på kvelden som gjør at de må på legevakt? Ser ikke problemet med at du og tar deg ett glass eller en Cider. Begge trenger jo ikke å bli snydens. Samtidig så er det jo ikke bra at mannen alltid må drikke. Vi har to tette, der ett av barna ofte ble syk. I den perioden var alltid en av oss edru. (Ofte begge). Dette var en liten periode når de var små. Nå har vi 3 store barn som ofte er friske. De blir sjeldent akutt syke. Jeg kunne fint drukket vin eller noe annet for kos nå Anonymkode: 6d777...1f2 6
AnonymBruker 42 Skrevet 25. mars 2022 #8 Skrevet 25. mars 2022 Hvis dere begge er glad i å ta ett glass - så må der jo nesten "dele" på, men samtidig så er det jo ganske "hysterisk" at man ikke kan ta seg en øl i "tilfelle"... (imo)... I en nødsituasjon så kjører man med litt promille (om dere bor i ingenmannsland) og ambulanse er laaaaaaaaaaaaaangt unna, uansett... Bare min mening, altså... 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #9 Skrevet 25. mars 2022 Hvis vi drikker vin tar vi et glass begge to, men jeg er så sliten av småbarnstilværelsen at jeg ikke orker rusen, så drikker mindre enn et halvt glass, og ville nok vært kjørbar. Mannen drikker litt mer, men ikke mye. Måtte vi reist på legevakten hadde vi nok tatt en taxi likevel, for sikkerhets skyld. Når barna blir tenåringer og er ute og farter har vi blitt enige om at en alltid skal kunne kjøre og hente om det er noe. Anonymkode: 459b1...db8 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #10 Skrevet 25. mars 2022 Hvis du som mann ikke er innstilt på å stå opp for dine egne barn, hva i all verden er det du skal stå opp for da? Anonymkode: 695c3...89c 4
Sirinna Skrevet 25. mars 2022 #11 Skrevet 25. mars 2022 (endret) Her deler vi både en og to flasker vin etter barna er i seng. Det får da være måte på hvor hysteriske man skal være😅 ps. Taxi? Endret 25. mars 2022 av Sirinna 34 2 1
ajarRun Skrevet 25. mars 2022 #12 Skrevet 25. mars 2022 Jeg synes taxi høres fornuftig ut. Hvor ofte drar man på legevakten liksom? Og mange folk har ikke bil. 16
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #13 Skrevet 25. mars 2022 Her drikker begge to, samboer tar fort 3-4 øl jeg i snitt én, men sjeldent etter vi fikk barn, blir bare trøtt Hadde noen av barna vært syke hadde vi droppet å drikke, i tilfelle det skulle oppstå noe Anonymkode: d78ee...725 2
Rosa Dartle Skrevet 25. mars 2022 #14 Skrevet 25. mars 2022 Vi drikker alkohol begge to. Det er ikke noe problem å få taxi eller ambulanse hit på kort varsel. Men vi drikker selvsagt aldri mye siden det hender vi må opp på natten med barn osv. Jeg er nå på mitt andre glass siden kl 18 liksom 😄 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #15 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Han er glad i øl og drikker noen bokser omtrent hver helgekveld. Jeg synes det er litt i overkant. Jeg synes også at det er fornuftig at minst en av oss er edru og i stand til å kjøre bil i tilfelle noe skulle skje, f.eks om barnet må til legevakt. Resultatet er at jeg sjeldent eller aldri smaker alkohol, fordi han ikke er edru. Det er greit for meg å være avholds stort sett, alkohol er ikke noe must for meg men jeg liker jo hvitvin eller å ta en halv cider i ny og ne. Hvordan gjør dere det? Er dere avholds? Eller bytter på? Anonymkode: 76d04...eff Du kan ikke ta en halv cider pga risikoen for at barna må på legevakt? Synes du høres hysterisk ut. Anonymkode: bb17b...8a5 39 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #16 Skrevet 25. mars 2022 Synes det er så rart når folk tenker «en av oss må jo være kjørbare…» Hva tenker disse foreldre om de som ikke har sertifikat eller bil?!! Burde de ikle hatt barn, liksom?! Nei, fort gjort å bli hysterisk, kanskje… Anonymkode: 6f9f1...253 28
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #17 Skrevet 25. mars 2022 Vi drikker generelt lite. Jeg foretrekker uansett å være edru når keghar ansvaret for barn. Tenker samtidig at det ikke er noe i veien for å ta et glass vin eller en øl. Man ringer etter drosje eller spør naboen om noe skulle skje. Bor man ekstremt avsides, mange kilometer fra nærmeste nabo, ville jeg hatt en edru voksen. Anonymkode: 917c0...aa3 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #18 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det er så rart når folk tenker «en av oss må jo være kjørbare…» Hva tenker disse foreldre om de som ikke har sertifikat eller bil?!! Burde de ikle hatt barn, liksom?! Nei, fort gjort å bli hysterisk, kanskje… Anonymkode: 6f9f1...253 Så enig med denne, en forelder på en bris på legevakten har nok de ansatte opplevd mere enn en gang Anonymkode: 87a8a...065 8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #19 Skrevet 25. mars 2022 Ok, jeg er tydeligvis hysterisk😆 Vi bor 20km fra legevakt/sykehus. Har naboer men ikke garantert at de kan stille om noe skulle skje. Barnet er 1 år. AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 22.54): Synes det er så rart når folk tenker «en av oss må jo være kjørbare…» Hva tenker disse foreldre om de som ikke har sertifikat eller bil?!! Burde de ikle hatt barn, liksom?! Nei, fort gjort å bli hysterisk, kanskje… Anonymkode: 6f9f1...253 Det har jeg ingen sterk mening om. Men det bor svært få uten lappen her ute på bygda Bor man nært nødetatene er det ikke uforsvarlig å være billøs. Ts Anonymkode: 76d04...eff 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #20 Skrevet 25. mars 2022 Her opplevde vi at ene barnet ble akutt sykt når mannen var hjemme alene med barna og hadde drukket to øl. Jeg var innen 5 min kjøretid hjemmefra og kom hjem til ambulanse med blålys i oppkjørselen. Etter dette har vi alltid holdt oss edru en av oss, selv om far ikke var beruset på noen måte, kjente han på skammen over å stå på barneavdelingen og være redd for å lukte alkohol... Anonymkode: db40d...e94 7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå