AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #1 Skrevet 25. mars 2022 jeg er alene med et barn på 9, likevel maser folk om at det er på tide og få nr 2, jeg sier som det er at jeg ikke vil være alene med 2 eller at han skal ha halvsøsken hos meg også, har 2 hos faren, så han blir ikke alene når han blir voksen. Men hva gjør dere som har valgt og kun få en når folk maser sånn? kan man si fra på en pen måte eller skal man bare overse det? Anonymkode: 9a417...e22
Gjest tullerikke Skrevet 25. mars 2022 #2 Skrevet 25. mars 2022 Hvis du ikke er i et forhold, så skjønner jeg ikke hvorfor folk maser om å få et barn til. Og når barnet er 9 år, så begynner det å bli litt sent også.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #3 Skrevet 25. mars 2022 Det er bare small talk. Får du nr 2 så vil det bli mas om at du MÅ ha mann, eller hus eller annet. Ikke endre livet ditt over det. Å få nr2 alene vil ta mye tid fra nr1. Der er mye jobb. Jun for atfolk trenger noe å snakke om Anonymkode: 9497f...546
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #4 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): jeg er alene med et barn på 9, likevel maser folk om at det er på tide og få nr 2, jeg sier som det er at jeg ikke vil være alene med 2 eller at han skal ha halvsøsken hos meg også, har 2 hos faren, så han blir ikke alene når han blir voksen. Men hva gjør dere som har valgt og kun få en når folk maser sånn? kan man si fra på en pen måte eller skal man bare overse det? Anonymkode: 9a417...e22 Jeg synes det er frekt å legge seg opp i andres familieplanlegging. Jeg synes derfor det er helt innafor å si i fra på en mindre pen måte Anonymkode: 541ca...59d 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #5 Skrevet 25. mars 2022 Føler med deg ts❤️ Selv er jeg gift og ønsker oss sårt flere barn, og det er helsemessige årsaker til at jeg ikke kan få flere barn. Likevel sier folk at man må prøve hardere🙄 Anonymkode: 05621...53d
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #6 Skrevet 25. mars 2022 Jeg får litt sjokk over hva folk blander seg inn i. Absol AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føler med deg ts❤️ Selv er jeg gift og ønsker oss sårt flere barn, og det er helsemessige årsaker til at jeg ikke kan få flere barn. Likevel sier folk at man må prøve hardere🙄 Anonymkode: 05621...53d Helt utrolig hvordan folk snakker til sine med medmennesker😮 Kunne ALDRI falt meg inn å spørre, grave eller kommentere på andres liv/livsvalg. Det får meg kanskje til å virke uinteressert, men heller det enn frekk. Anonymkode: d2ffd...fed 1
nordlending Skrevet 25. mars 2022 #7 Skrevet 25. mars 2022 Synes ikke noe om at folk spør sånn, og forstår i hvert fall ikke at de spør om du er singel alenemor!
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #8 Skrevet 25. mars 2022 Folk altså! vi har fått høre stakkars barn som ikke får søsken… Anonymkode: a1a31...2b5
exictence Skrevet 25. mars 2022 #9 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Men hva gjør dere som har valgt og kun få en når folk maser sånn? kan man si fra på en pen måte eller skal man bare overse det? Anonymkode: 9a417...e22 Jeg ville ut i fra min situasjon vært takknemlig over å fått et dyrebart barn, og hadde ikke brydd meg om hvis andre maste på at jeg burde få nr 2. Jo, alt kan sies ifra på en pen måte. Du kan si at "jeg opplever at det gjør meg ikke godt at du/dere maser/sier at jeg burde få nr 2 snart. Jeg hadde satt pris på om du/dere ikke gjorde det. Så smiler du og viser at du er ikke sur på dem.
lillevill Skrevet 25. mars 2022 #10 Skrevet 25. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg er alene med et barn på 9, likevel maser folk om at det er på tide og få nr 2, jeg sier som det er at jeg ikke vil være alene med 2 eller at han skal ha halvsøsken hos meg også, har 2 hos faren, så han blir ikke alene når han blir voksen. Men hva gjør dere som har valgt og kun få en når folk maser sånn? kan man si fra på en pen måte eller skal man bare overse det? Anonymkode: 9a417...e22 De slutter aldri. Jeg og eksen var til legen med sønnen vår, og legen er tydeligvis en litt vimsa dame. Hun satte i gang et mas om å lage en lillebror til min sønn. Jeg er 39 og min eks er over 40. Vi er begge single. Utrolig at hun har lang legeutdanning. 🤪🤷♀️ Endret 25. mars 2022 av lillevill
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #11 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): jeg er alene med et barn på 9, likevel maser folk om at det er på tide og få nr 2, jeg sier som det er at jeg ikke vil være alene med 2 eller at han skal ha halvsøsken hos meg også, har 2 hos faren, så han blir ikke alene når han blir voksen. Men hva gjør dere som har valgt og kun få en når folk maser sånn? kan man si fra på en pen måte eller skal man bare overse det? Anonymkode: 9a417...e22 Jeg pleier å svare at 'man må ha mannfolk til slikt så det gidder jeg ikke'. Anonymkode: 4ff55...881
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #12 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg pleier å svare at 'man må ha mannfolk til slikt så det gidder jeg ikke'. Anonymkode: 4ff55...881 Haha - godt poeng!:) Anonymkode: bc44c...e7b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #13 Skrevet 25. mars 2022 Grusomt unødvendig. Tror jeg hadde bedt dem bry seg om sitt eget sexliv. Jeg er enebarn og det er virkelig ikke noe problem Her er jeg alvorlig syk, og likevel spør folk når jeg skal bli gravid. Rett og slett taktløst, og utrolig vondt for meg som ønsker barn men ikke har helse til det. Sjokkerer meg hva folk lirer av seg iblant. Anonymkode: 8e356...709 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #14 Skrevet 25. mars 2022 takk for fine svar det beste er kanskje bare og overse det Anonymkode: 9a417...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå