AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 (endret) Hei , lurer på om noen som har erfaring , eller peiling kan svare ang barnevern . Er skilt , har ei jente på 13 år som er kommet i en lei situasjon med barnevernet , pga bekymring om drikking . Jeg har dattera mi 50 prosent . Jeg har sagt ja til uanmeldte tilsyn med blåsing med alkometer , og på 7 uker har de vært her 22 ganger . Alle gangene har jeg blåst 0.00 , dette er ikke bra nok for barnevernet og krever peth test . Dette har jeg vegret meg litt for , siden jeg dann og vann er på besøk hos venner / har besøk med vin til maten da jeg ikke har samvær . Skole og lege har ingen bekymring tilknytta meg og jenta har ingen utfordringer med venner eller læring / oppførsel . Jeg går i 100 prosent jobb . Jeg skal begynne med peth , og den kommet ikke til å vise overforbruk av alkohol . Kan barnevernet likevel ta jenta fra meg ? Fikk beskjed av saksbehandler at jeg var en « byrde foe kommunen «, siden de måtte komme så ofte hjem til meg . Ble lei meg når hun sa det . Noen som har gode råd og tips til meg ? Håper virkelig ikke det blir ner styr . Anonymkode: c48d8...a95 Endret 25. mars 2022 av Rhodiola oppdatering av tittel for ts - Rhodiola, mod. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Hei 💕 jeg skjønner godt at det er vanskelig for deg, særlig om du mener bekymringen ikke er riktig. Hva mener de grunnlaget for ytterligere bevissanking er? Om det er et glass vin eller to i helgen, vil peth testen vise det. Den måler total avholds /sporadisk inntak til høyere konsentrasjon, du kan google det. Og er det som du sier, så vil jo testen bekrefte din påstand. Samtidig har du jo tatt blåsetest, så tviler på at du har noe du trenger å bekymre deg for når det kommer til slike bevis. Samtidig.. En slik kommentar om at "du er en byrde for kommunen" er jo ikke greit i det hele tatt. Sorry, men dette lukter drama.. Ville kanskje kontaktet en advokat om du mener de overskrider en grense.. Anonymkode: 3d9ee...a41 2 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 De er jo tydeligvis veldig bekymret for et eller annet. Klarer du å se deg selv litt utenfra for prøve å finne ut hva det er, og gjøre noe med det? Anonymkode: 57856...e96 12 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Er det ikkr bare å droppe alkohol en periode da? Så slipper du å være bekymret Anonymkode: 2a5d1...d67 36 8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 Enig med personen over her, du burde klare å holde deg borte fra alkohol om det er så lite som du sier. Men problemet er altså at de er bekymret for at du drikker, ikke barnet ditt? Anonymkode: d38a2...73e 10
Lorieen Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 Det er jo bare å avstå fra alkohol - da får de svart på hvitt at du ikke drikker og så må de henlegge hele saken. 12
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 Be fastlegen din å få henvisning til sjekk av lever. Er den fin så har du ikke et alkoholproblem TS 🙂 Anonymkode: 912a6...6a1 1 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hei , lurer på om noen som har erfaring , eller peiling kan svare ang barnevern . Er skilt , har ei jente på 13 år som er kommet i en lei situasjon med barnevernet , pga bekymring om drikking . Jeg har dattera mi 50 prosent . Jeg har sagt ja til uanmeldte tilsyn med blåsing med alkometer , og på 7 uker har de vært her 22 ganger . Alle gangene har jeg blåst 0.00 , dette er ikke bra nok for barnevernet og krever peth test . Dette har jeg vegret meg litt for , siden jeg dann og vann er på besøk hos venner / har besøk med vin til maten da jeg ikke har samvær . Skole og lege har ingen bekymring tilknytta meg og jenta har ingen utfordringer med venner eller læring / oppførsel . Jeg går i 100 prosent jobb . Jeg skal begynne med peth , og den kommet ikke til å vise overforbruk av alkohol . Kan barnevernet likevel ta jenta fra meg ? Fikk beskjed av saksbehandler at jeg var en « byrde foe kommunen «, siden de måtte komme så ofte hjem til meg . Ble lei meg når hun sa det . Noen som har gode råd og tips til meg ? Håper virkelig ikke det blir ner styr . Anonymkode: c48d8...a95 Hvor ofte er "dann og vann", og hvor mye inntar du? Hvis du drikker et glass eller to i uka, så bør det være null stress. Har ikke greie på peth-test, men det må være lov å drikke moderat uten at barnevernet griper inn. Flertallet av foreldre drikker vel sånn innimellom... Det tryggeste burde være å kutte alkohol helt for en periode, men jeg skjønner at du ikke vil vekke oppsikt/måtte forklare deg blant venner.. Jeg reagerer på uttalelsen fra saksbehandler. Slik er ikke innafor. Du bør vurdere å bytte saksbehandler, hvis det lar seg gjøre. Anonymkode: 4efdc...fea 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #10 Skrevet 24. mars 2022 Få deg en advokat! Anonymkode: f9377...819 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #11 Skrevet 24. mars 2022 Ser at du er bekymret for å miste omsorgen. Det kan skje alle som blir meldt, uten at barnevernet tenker i de baner, da det kan være skremmende å bli meldt. Men hva er de bekymret for? Annet enn mistanke om drikking? Du behøver selvfølgelig ikke utbrodere her, men har du lest papirene? Vet du hva saksbehandler tenker? Du bør sørge for at du får kopi av alle referater og rapporter. Anonymkode: 4efdc...fea 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #12 Skrevet 24. mars 2022 PEtH er da mye mindre belastende. Både for deg og dem. Da slipper man alkometer hyppig, tar en blodprøve hver 2-3 uke og ferdig med det. Så lenge resultatet er under 0.3 er det null stress, og selv om det skulle være høyere er det ingen som overtar omsorgen for en trettenåring basert på kun det. Anonymkode: a1439...a84 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #13 Skrevet 24. mars 2022 De burde heller ta alle feriedrikkere! Sydentur og andre ferier. Sitte å drikke fra morgen til kveld/natt med barn på tur!! Dette høres veldig mye ut og det må være en alvorlig beskymring når de gjør det på denne måten. Er det noen som gjør dette på hevn eller? Og som en annen sa over her, ta deg en alkoholpause! Lov å kose seg når du har barnefrie uker!! Det kan de ikke si noe på! Håper det kun er da du drikker! Ville tatt kontakt med advokat om dette fortsetter. Mange dyktige og flinke barnevern ansatte men det fins og tullinger som misbruker stillingen sin og ikke gjør den jobben de skal! Men sammarbeid er lurt. Og har du ikke noe å frykte i forhold til alkohol så ta testen! Vokste opp med alkoholikere. Mye vold og drikking. Unner ingen det. Så det er bra de sjekker for mye enn for lite. Og at de får hjelp de som trenger det. Alkoholikere er ikke ærlig og sier at de drikker mye. Håper det ordner seg. Trist når folk får feile beskyldinger på seg! Kan det være det blir litt mye drikking når du har barnefri og at ikke alle vet at du da har fri? Nysjerrige naboer eller noe? Eller st de er redd for st du gjør det når barnet er hjemme og? Anonymkode: b1523...7f2 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #14 Skrevet 24. mars 2022 Bv fjerner ikke barn fra foreldre som drikker et par glass vin i uken. Husk at det skal innom en domsstol, det er ikke saksbehandleren din som «tar» barnet. Hvorfor tror barnevernet (eller den som ev meldte bekymring) at du har et alkoholproblem? Jeg jobber i tilknytning til bv, og opplever at det skal svært mye til før det innføres peth-testing. Anonymkode: 2ea1b...f19 12
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #15 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei , lurer på om noen som har erfaring , eller peiling kan svare ang barnevern . Er skilt , har ei jente på 13 år som er kommet i en lei situasjon med barnevernet , pga bekymring om drikking . Jeg har dattera mi 50 prosent . Jeg har sagt ja til uanmeldte tilsyn med blåsing med alkometer , og på 7 uker har de vært her 22 ganger . Alle gangene har jeg blåst 0.00 , dette er ikke bra nok for barnevernet og krever peth test . Dette har jeg vegret meg litt for , siden jeg dann og vann er på besøk hos venner / har besøk med vin til maten da jeg ikke har samvær . Skole og lege har ingen bekymring tilknytta meg og jenta har ingen utfordringer med venner eller læring / oppførsel . Jeg går i 100 prosent jobb . Jeg skal begynne med peth , og den kommet ikke til å vise overforbruk av alkohol . Kan barnevernet likevel ta jenta fra meg ? Fikk beskjed av saksbehandler at jeg var en « byrde foe kommunen «, siden de måtte komme så ofte hjem til meg . Ble lei meg når hun sa det . Noen som har gode råd og tips til meg ? Håper virkelig ikke det blir ner styr . Anonymkode: c48d8...a95 Beklager å være brysk, men hvorfor i all verden er det problem for deg å ta peth test når/hvis du har så lite alkoholfobruk som du sier.... Du vet jo at med å ta disse testene så får du slutt på uanmeldte hjemmebesøk etter en stund. Det høres lite troverdig ut,.... og 22 x uanmeldt hjemmebesøk på 7 uker er MYE så da må bekymringen fra bv være alvorlig. Anonymkode: e323a...ebb 17
ElsSkjold Skrevet 24. mars 2022 #16 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Bv fjerner ikke barn fra foreldre som drikker et par glass vin i uken. Husk at det skal innom en domsstol, det er ikke saksbehandleren din som «tar» barnet. Hvorfor tror barnevernet (eller den som ev meldte bekymring) at du har et alkoholproblem? Jeg jobber i tilknytning til bv, og opplever at det skal svært mye til før det innføres peth-testing. Anonymkode: 2ea1b...f19 Det er eksem min som har meldt inn . Det skal dessverre ikke mye til i denne kommunen . Jeg har som sagt « blåst 0.00» i 8 uker , men må ta peth fordi de måtte utelukke et overforbruk av alkohol. Blåsingen betydde ingenting plutselig , pga det var « her og nå «. Jeg mener at hvis de kommer på uanmeldt tilsyn 2130, så viser det at jeg ikke har drukket alkohol den dagen . Det går helt fint å holde seg vekke fra alkohol , men nå har det skjedd et par helger med venner ( når jeg har hatt barnefri ) og tenker på denne peth prøven . Vet den ikke kommer til å vise overforbruk og regnet med det går fint , men det er tart med det . Barna er det kjæreste vi har . , og det er ikke noe gøy å høre t enn er en belastning for kommunen , oga hjemmebesøkene . Det var barnevernet sitt forslag og jeg har sagt ja . Får komme igang med disse peth prøvene , de « krever « 1 gang i mnd , men tenker å ta 2 ganger i mnd pga påsken . Blir kanskje bekymringer rundt fridager , så slipper jeg den påstanden etterpå . Kontakter ikke advokat enda iallefall , har somsagt ingenting å skjule , og de har ingenting « på « meg . Takk for du tok deg til å svare . 1 3
ElsSkjold Skrevet 25. mars 2022 #17 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvor ofte er "dann og vann", og hvor mye inntar du? Hvis du drikker et glass eller to i uka, så bør det være null stress. Har ikke greie på peth-test, men det må være lov å drikke moderat uten at barnevernet griper inn. Flertallet av foreldre drikker vel sånn innimellom... Det tryggeste burde være å kutte alkohol helt for en periode, men jeg skjønner at du ikke vil vekke oppsikt/måtte forklare deg blant venner.. Jeg reagerer på uttalelsen fra saksbehandler. Slik er ikke innafor. Du bør vurdere å bytte saksbehandler, hvis det lar seg gjøre. Anonymkode: 4efdc...fea Har ikke noe « mønster «, men har vært sammen med venner 2 helger de siste 6 ukene . Har ingen problemer med alkohol , men peth viser tilbake i tid . Skal ikke drikke noe framover . 22 blåse tester på 7 uker har vært 0.00 . Det er eksen som har sendt bekymring 1 1
ElsSkjold Skrevet 25. mars 2022 #18 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Beklager å være brysk, men hvorfor i all verden er det problem for deg å ta peth test når/hvis du har så lite alkoholfobruk som du sier.... Du vet jo at med å ta disse testene så får du slutt på uanmeldte hjemmebesøk etter en stund. Det høres lite troverdig ut,.... og 22 x uanmeldt hjemmebesøk på 7 uker er MYE så da må bekymringen fra bv være alvorlig. Anonymkode: e323a...ebb
ElsSkjold Skrevet 25. mars 2022 #19 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det ikkr bare å droppe alkohol en periode da? Så slipper du å være bekymret Anonymkode: 2a5d1...d67 Ingen problem å droppe alkohol , men jeg har vært med venner ett par helger de siste 7 ukene og peth viser tilbake i tid . Derfor jeg er litt bekymret . 1
ElsSkjold Skrevet 25. mars 2022 #20 Skrevet 25. mars 2022 (endret) ElsSkjold skrev (4 timer siden): Forstår egentlig ikke poenget for deg å være brysk som du sier . Synd du synes det hørtes lite troverdig ut . Vet bare ikke hvor ømfintlige disse peth testene er . Endret 25. mars 2022 av ElsSkjold 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå