Gå til innhold

Sommerhytta 2022


Gjest loveli

Anbefalte innlegg

Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Det var jeg som snakket om spleisen og jeg bare tullet. Jeg tror ikke det finnes en spleis? 🙈

Åja..🫢 Vet ikke om det er jeg som er sliten og ikke tok den spøken eller om det var du som var dårlig å få frem ironien😹

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sportsidiot skrev (1 time siden):

Sara og Ibrahim vant på grunn av to oppgaver som ikke hadde en dritt med bygging å gjøre. Lina og Eldan skulle ha vunnet denne - de ble fratatt seieren på grunn av et helt sykt rævva opplegg

Det er ok men allikevel dumt, man skal hjelpe de som ikke har og ikke som har. Altså, snakker om spleis.

Endret av Sen ve ben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertestein skrev (8 minutter siden):

Åja..🫢 Vet ikke om det er jeg som er sliten og ikke tok den spøken eller om det var du som var dårlig å få frem ironien😹

Jeg prøvde ikke å få frem noen ironi, jeg bare kastet det ut der fordi denne tråden har vært kjedelig i år. Du gikk ikke glipp av noe. 😅

Men, folk er så lite engasjerte at de ikke bryr seg selv om spleis...

I fjor ble tråden 130sider lang. I år sørgelige 25...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (14 minutter siden):

Hadde både SI og LE som favoritter, synes det var fortjent at de kjempet om seieren og at en av dem vant. 
Jeg er ikke enig i at quiz hammeren betyr for mye, quizen var jo aktuell i forhold til det de har jobbet med disse ukene. 

Jeg synes quizen burde vært større når det handler om en gullhammer.

Men i år hadde de i det minste ikke spørsmål som: Hvor mange hvite hytter er det her på hyttefeltet? Eller hvor mange hytter har to etasjer i Norge? Sånne tullespørsmål som igjen bare går på ren gjetting og flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (Akkurat nå):

Jeg synes quizen burde vært større når det handler om en gullhammer.

Men i år hadde de i det minste ikke spørsmål som: Hvor mange hvite hytter er det her på hyttefeltet? Eller hvor mange hytter har to etasjer i Norge? Sånne tullespørsmål som igjen bare går på ren gjetting og flaks.

Er enig i at det kunne vært flere spørsmål👍
Gikk rett på den med spleis forresten😆 Har ikke glemt fjoråret for å si det sånn… Virker som det har engasjert mye mindre i år…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig i at det er litt dumt at småkonkurranser skal avgjøre hvem som vinner, MEN alle har jo like stor sjans i disse småkonkurransene, så det er jo likt for alle. Dessuten er det sånn konkurransen er og har vært, så parene vet det jo før de melder seg på. Det er en ganske brutal konkurranse og jeg synes oppriktig synd på de som ikke vinner. De har lagt sjela og all energien sin i noe i ti uker og det er vanskelig å ikke få et personlig forhold til det, men samtidig får de sånn jeg har forstått det erstatning for tapt arbeidsinntekt i de ti ukene, i tillegg til at de får beholde alt de vinner + kjøper. Det er ganske mange tusen kroner i tillegg til at de kan tjene penger på å være der og bygge i ti uker. Mye jobb, men sikkert veldig gøy, koselig og lærerikt også. Er jo tydeligvis mange som melder seg på, så de må jo føle at det er verdt det uansett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (3 timer siden):

De var med på det syke ræva opplegget helt frivillig. De kunne latt være og hatt 0 sjans på å vinne hytte. Ikke synd i dem og de har ikke blitt fratatt noe. De har FÅTT en mulighet, men det var et annet par som tok seieren. 

Når programmet handler om oppussing regner man med at man blir bedømt ut ifra oppussing og ikke barneleker. Hadde de visst at det var sånne konkurranse hadde de vel øvd seg hjemme. S&I fortjente ikke å FÅ hytta på grunn av en jævla barnebursdagskonkurranse og en quiz konkurranse. I tillegg fikk de en gullhammer helt ufortjent - de vant på grunn av ren sympati den ene uka. Helt tragisk at den nest dårligste hytta på programmet vant og at dette var på grunnlag av alt annet enn byggteknisk (hadde det vært byggteknisk hadde de hatt 1-2 gullhammere mindre enn Lina og Eldan) - dette er på INGEN måte rettferdig.

 

Endret av sportsidiot
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sportsidiot skrev (12 minutter siden):

Når programmet handler om oppussing regner man med at man blir bedømt ut ifra oppussing og ikke barneleker. Hadde de visst at det var sånne konkurranse hadde de vel øvd seg hjemme. S&I fortjente ikke å FÅ hytta på grunn av en jævla barnebursdagskonkurranse og en quiz konkurranse. I tillegg fikk de en gullhammer helt ufortjent - de vant på grunn av ren sympati den ene uka. Helt tragisk at den nest dårligste hytta på programmet vant og at dette var på grunnlag av alt annet enn byggteknisk (hadde det vært byggteknisk hadde de hatt 1-2 gullhammere mindre enn Lina og Eldan) - dette er på INGEN måte rettferdig.

 

Nest dårligste hytta er jo din mening. Jeg synes det var den desidert fineste. Det er jo ikke en fasit på hvem som er den riktige vinneren. Som jeg skrev i stad har jo alle parene like muligheter for å vinne småkonkurransene og alle kunne lest seg opp på kommunen osv. Jeg synes det er rart at ikke alle gjør det når de VET at det kommer. Så sånn sett synes jeg vinneren er rettferdig. Det er jo det samme hvert år. Når det er sagt er jeg enig i at det burde vært løst på en annen måte fra produksjonen sin side. For eksempel synes jeg det hadde vært bedre å ha ulike gjestedommere hver uke, med forskjellige ekspertområder. Da hadde det blitt mer variert og rettferdig og man hadde unngått «favoritter» og varierende dømming fra samme person. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (7 minutter siden):

Nest dårligste hytta er jo din mening. Jeg synes det var den desidert fineste. Det er jo ikke en fasit på hvem som er den riktige vinneren. Som jeg skrev i stad har jo alle parene like muligheter for å vinne småkonkurransene og alle kunne lest seg opp på kommunen osv. Jeg synes det er rart at ikke alle gjør det når de VET at det kommer. Så sånn sett synes jeg vinneren er rettferdig. Det er jo det samme hvert år. Når det er sagt er jeg enig i at det burde vært løst på en annen måte fra produksjonen sin side. For eksempel synes jeg det hadde vært bedre å ha ulike gjestedommere hver uke, med forskjellige ekspertområder. Da hadde det blitt mer variert og rettferdig og man hadde unngått «favoritter» og varierende dømming fra samme person. 

Hvis man skal tenke antall hammere som ble gitt i ukene med bygging minus den ene sympatihammeren ble det den nest dårligste hytta - slik jeg la regnestykket. Ja enig i det du skriver med gjestedommere - tror det kunne ha løst mye.

Endret av sportsidiot
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De konkurransene i finaleuka er totalt meningsløse. Vinne hammere for å kaste ringspill?! Blir helt matt. Fatter ikke at jeg gidder å se på dette. Bare pjatt om forholdet til parene og lunsjer. Vil se at de jobber!! 

 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt latterlig at to fillekonkurranser skal være SÅ avgjørende. Hadde det bare vært en liten premie som stod på spill, men det er en hytte til over 3 millioner! Hvorfor må de dele ut gullhammere i konkurransene akkurat i finaleuka? Da kunne de vel gjort det samme gjennom hele perioden? Tenk at ringspill og quiz bestemmer om du skal vinne en hytte eller ei. Noe som faktisk har ingenting med bygging av hytte å gjøre. 

 

Synes også det er dumt med nabostemmer. Jeg tviler sterkt på at naboene stemmer på den fineste hytta, de stemmer nok på paret de liker best. Sara og Ibrahim er veldig utadvendte personer, Lina for eksempel er mer innesluttet. Det er klart at naboene liker førstnevnte bedre. Så egentlig ble det til syvende og sist en popularitetskonkurranse, og det er litt trist. 

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sportsidiot skrev (2 timer siden):

Hvis man skal tenke antall hammere som ble gitt i ukene med bygging minus den ene sympatihammeren ble det den nest dårligste hytta - slik jeg la regnestykket. Ja enig i det du skriver med gjestedommere - tror det kunne ha løst mye.

Jo, men så er vi jo heller ikke enige i at det var en sympatihammer. ;) Jeg likte uteområdet deres best, og det var det eneste uteområdet jeg kunne tenkt meg å hatt hjemme. Jeg synes L+E var kjempeflinke og likte hytta deres også veldig godt, men å si bastant at de hadde den fineste hytta, blir jo litt feil siden smak er veldig subjektivt. :)  Jeg synes forøvrig S+I ble snytt for en hammer i kjøkkenuka, så sånn sett går det jo opp i opp med en eventuell sympatihammer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sportsidiot skrev (2 timer siden):

Hvis man skal tenke antall hammere som ble gitt i ukene med bygging minus den ene sympatihammeren ble det den nest dårligste hytta - slik jeg la regnestykket. Ja enig i det du skriver med gjestedommere - tror det kunne ha løst mye.

Men ja, skjønner hva du mener nå ut i fra hammerne. Er enig i at hele konkurransen er lagt opp rart og at det ofte blir et resultat som kan fremstå urettferdig. Hammerne fra de forskjellige ukene teller for lite i sluttresultatet, dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifyousayso skrev (1 time siden):

Jeg synes det er helt latterlig at to fillekonkurranser skal være SÅ avgjørende. Hadde det bare vært en liten premie som stod på spill, men det er en hytte til over 3 millioner! Hvorfor må de dele ut gullhammere i konkurransene akkurat i finaleuka? Da kunne de vel gjort det samme gjennom hele perioden? Tenk at ringspill og quiz bestemmer om du skal vinne en hytte eller ei. Noe som faktisk har ingenting med bygging av hytte å gjøre. 

 

Synes også det er dumt med nabostemmer. Jeg tviler sterkt på at naboene stemmer på den fineste hytta, de stemmer nok på paret de liker best. Sara og Ibrahim er veldig utadvendte personer, Lina for eksempel er mer innesluttet. Det er klart at naboene liker førstnevnte bedre. Så egentlig ble det til syvende og sist en popularitetskonkurranse, og det er litt trist. 

Er selvfølgelig enig i alle dere om disse pisskonkurransene i finaleuka. Tragisk og ødeleggende for både program og ikke minst tapende deltakere. Tenk hvor surt det må føles nå for Lina og Eldan. Og Anna og Jone i fjor. 

Programmet og dommerne behandler gevinsten på over 3 mill altfor useriøst.
Gevinsten virker liksom ikke å være så nøye, og at alle deltakerne bør være fornøyd uansett. 

Og det siste du skriver er særdeles viktig. Hvis naboer skal stemme så bør de aldri få møte deltakerne. For mennesker er enkle skapninger som styres av persepsjon. Deltakerne vektlegges nok tungt etter hvem naboene ønsker seg som naboer, og da hvem som passer best inn i kulturen og naboskapet deres. Altså hvilke type personligheter, utseende, utstråling, grad av omgjengelighet og grad av humør deltakerne har, basert på naboenes førsteinntrykk. Samtidig kan medmenneskelig sympati spille mye inn. Faktisk har man også sett at voksne barn og unge ungdommer har stemt, iallefall ved tidligere sesonger, og hvor hyttekvalifisert er det? 

Jeg savner en objektiv takstmann som dommer i finalen. I fjor, etter at hyttene ble lagt ut for salg, spriket taksten voldsomt mellom hyttene. Den billigste lå ute til rundt 3 mill, mens den dyreste lå ute til 3,6 mill. Takst bør ha en betydning i hvem som er best! 

Egentlig har Lars, Finn og Aina delt ut nok gullhammere før finalen. I finalen kan dem ta inn 4 nye objektive dommere, som ikke vet resultatet på forhånd og som ikke har møtt deltakerne, som da dømmer utifra fagfeltene snekring, interiør, eksteriør og takst.

Herregud hvor mye potensiale som ligger i dette programmet, og som ikke blir utnyttet. 

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ctrl said:

 Hvis naboer skal stemme så bør de aldri få møte deltakerne. For mennesker er enkle skapninger som styres av persepsjon. Deltakerne vektlegges nok tungt etter hvem naboene ønsker seg som naboer, og da hvem som passer best inn i kulturen og naboskapet deres. Altså hvilke type personligheter, utseende, utstråling, grad av omgjengelighet og grad av humør deltakerne har, basert på naboenes førsteinntrykk. Samtidig kan medmenneskelig sympati spille mye inn. Faktisk har man også sett at voksne barn og unge ungdommer har stemt, iallefall ved tidligere sesonger, og hvor hyttekvalifisert er det? 

 

Er ikke det halve poenget med nabostemmene da, at de skal stemme på hvem de vil ha som naboer? :) Syntes ikke det skal droppes! 

At quizen, eller en slags praktisk eksamen, som viser om de har lært noe om snekring, planter, interiør og nærområdet i løpey byggingen skal gi hammer syntes jeg er helt fair 👍 Så lenge spørsmålene er relevante selvfølgelig.

Men den ringspill/husskilt-konkurransen burde de absolutt droppe 🙈

Og bytte ut Aina og Lars! Kan ikke hun plantedama som gir de råd være dommer?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (7 minutter siden):

Er ikke det halve poenget med nabostemmene da, at de skal stemme på hvem de vil ha som naboer? :) Syntes ikke det skal droppes! 

Vet ikke hva poenget med nabostemmene egentlig er, men jeg synes at deltakernes personligheter, væremåte, utstråling og trynefaktor ikke bør ha noe relevans i en konkurranse som går ut på å skape den beste, fineste og mest praktiske hytta. 

Det er hytta man skal stemme på, og ikke deltakerne. 

Nabohammeren trenger ikke droppes. Men naboene bør ikke møte deltakerne. La naboene stemme på hytta heller. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes Sog I var litt "selvgode" når de lå langt bak, og sikkert følte at de ikke hadde sjans til å vinne. De fremsto for meg som skikkelig fine folk ❤️ Synes LL også fortjente å vinne, fine folk og kul hytte med masse gode løsninger. D og M hadde fint kjøkken, hadde blitt fornøyd om de også vant, men hadde ikke hatt lyst på hytta, ikke helt min stil 😬 

Håper de bytter ut Aina og Finn, de virker mer opptatt av hva de selv liker(samme med hun plantedama). 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket meg veldig at Lise og Lars ikke fikk Finn sin hammer. Følte han favoriserte de ganske tidlig. Men er mye jeg ikke skjønner av dette programmet lengre. Håper vi får se mer av selve byggeprossessen neste år, det blir litt mye slabberas og prating. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette.

Anglofil (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...