AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Jeg er fortsatt ung, 24 år. Men må si at ofte når jeg er på et kjøpesenter eller går ute så er det helt sykt hvor mye unger skriker, krever og lager spetakkel, spesielt barn i 3-5 års alderen. Jeg har aldri hatt lyst på barn men får bare mindre lyst på det hver gang jeg er ute og opplever fortvilte foreldre stå å prøve å få en trassunge med seg, skriker og hyler. Forstår jo at det er normalt barneadtferd med jeg kjenner bare at jeg får mindre og mindre lyst på barn når jeg opplever slike ting.. Er det flere som føler det slik? Opplevde nettopp at en unge drev å stilte mange dumme spørsmål til en forbipasserende og moren prøvde å få ungen med seg og da slo ungen seg helt vrang og begynte å skrike og legge seg ned på gulvet. Syntes synd i moren som sikkert ble kjempeflau. Har alltid følt det slik med unger. Barn som oppfører seg bra liker jeg men Jeg takler ikke barneskrik rett og slett. Anonymkode: 8f261...2ad 5
AprilLudgate Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Ikke glem at du selv har vært den ungen - og helt sikkert ganske ufordragelig som tenåring/tween/toddler/spedbarn 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Jeg synes også som deg. Men jeg kjenner på lettelse i stedet for irritasjon når jeg hører/ser barn som slår seg vrang på f.eks kjøpesenter - jeg kan bare gå videre med livet og kose meg, mens foreldrene er de som må stå i det 24/7. Men, ja, har alltid syntes barn har vært irriterende og slitsomme og livet med barn frister ikke. Derfor har jeg også valgt å ikke få barn. Anonymkode: d9e37...f1c 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 Er 24 år selv og tenker det samme, men har også begynt å kjenne på at jeg ønsker egne barn om noen år 😅 Tror at jeg kanskje rett og slett er av typen som er veldig glad i eget barn, men ikke har noe særlig til overs for andre barn. Jeg har absolutt et forbedringspotensiale der, men jeg er veldig lydsensitiv og utålmodig av meg så løpende og skrikende barn på kjøpesentre, bussen, flyet, caféen, osv, orker jeg bare ikke. Synes selvfølgelig mest synd på foreldrene som sitter der med en vill unge og prøver å få kontroll på barnet, men det er også ofte at foreldrene bare gir opp og lar barnet holde på som det vil til det går lei Men kanskje det bare er jeg som har fått litt for mange spark i stolryggen på diverse flyturer mens foreldrene sitter med nesa i mobilen eller et magasin 😅 Anonymkode: 4824c...3ad
Tvist Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 (endret) Barn er irriterende, sånn er det. Pussig at så mange velger å få dem, men de blir drevet av biologien. Er jo mye kos med barn også da, og så er det opp til enhver om de tror det veier opp for det negative eller ikke. For meg var det ikke trass eller lyder som gjorde at jeg ikke ville få barn. Men mer hverdagen, rutinene. Endret 23. mars 2022 av Tvist
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #6 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes også som deg. Men jeg kjenner på lettelse i stedet for irritasjon når jeg hører/ser barn som slår seg vrang på f.eks kjøpesenter - jeg kan bare gå videre med livet og kose meg, mens foreldrene er de som må stå i det 24/7. Men, ja, har alltid syntes barn har vært irriterende og slitsomme og livet med barn frister ikke. Derfor har jeg også valgt å ikke få barn. Anonymkode: d9e37...f1c Fordi foreldrene går ikke videre med livet og koser seg ? Det du ser hos én familie på gata er jo ikke nødvendigvis representativt for hvordan resten av dagen deres er. Anonymkode: 2e74e...b99 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #7 Skrevet 23. mars 2022 Jeg har endelig store barn nå og jeg føler det samme som deg, TS. Nå har jeg hatt barn siden jeg var 17 år så omtrent hele livet har jeg hatt barn, siden jeg har valgt å få tre barn med veldig stor aldersforskjell. Jeg syns det er fryktelig irriterende med unger som skriker og vræler. Det syntes jeg da mine var små også og jeg har aldri stått i det om de slo seg vrang. Jeg er på ingen måte noen supermor som har hatt bare lydige og stille barn, men jeg kan ikke huske at de har slått seg vrang i butikker eller kjøpesenter etc. Jeg tror mye av grunnen er at jeg har tatt de med meg ut med én gang dersom de har såvidt startet på noe "tull", så de lærte kanskje kjapt at det er dumt å bråke, for da er det brått slutt på å være på shopping eller hva nå vi var på. Anonymkode: 96924...bd3 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #8 Skrevet 23. mars 2022 Jeg synes også barn er irriterende, selv om jeg har ett selv 😄 Anonymkode: 9fd67...3d9
skreppamedleppa Skrevet 23. mars 2022 #9 Skrevet 23. mars 2022 Jeg nærmer meg 40 og føler det på akkurat samme måte😅 Jeg har alltid på meg headsettet når jeg skal til byen av to spefikke grunner; unngå disse gatesellerene og hyllene unger, hva av de som er mest irriterende vites ei.. Jeg har alltid vist at hverken andre eller egne barn ligger for meg, og det er jo veldig greit at en kan bestemme helt selv om en ønsker egne barn eller ei. Andres får en ikke gjort så mye med, men ja det er jo uhorvelig irriterende med spark og gnål, hissige trassanfall med et lydnivå som kan sammenlignes med en jetmotor på kinoer, butikker, busser, fly etc der foreldre ikke ser ut til å bry seg 2 øre om barnas sin oppførsel. Men som du sier, det er jo en del av et barns adferd, de skal jo på sett og vis lære hvordan de skal oppføre seg som mennesker fra grunnen av så noe må en vel sikkert forvente men jeg også er glad da for at det er jaggu ikke mitt problem og kjenner meg glad inni margen av meg for mitt barnefrie liv😁 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #10 Skrevet 23. mars 2022 Det verste er de barna der foreldrene har gitt opp, eller er for «fri oppdragelse». Der barna klatrer på alt, løper vilt og hyler feks på kafe mens foreldrene enten ikke gidder å følge med eller ser på, smiler og er stolte av hvor aktive barn de har. Er ikke spesielt glad i andres barn jeg heller, men hederlige unntak for de jeg kjenner godt, enten i familien eller venner av mine egne barn. Anonymkode: 3e111...477 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #11 Skrevet 23. mars 2022 Eg synest vaksne kan vere mye meir irreterandes 🤪 Anonymkode: 763ed...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #12 Skrevet 23. mars 2022 Jeg har en voksen datter, litt yngre enn deg, TS, og jeg synes også små barn er slitsomme. Jeg husker hun slo seg vrang på en butikk, da var det rett hjem. Hyling og skriking i bilen, men hun slo seg ikke vrang ute blant andre flere ganger. Anonymkode: 4a677...a87 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #13 Skrevet 23. mars 2022 Har bodd med studentkollektiv som nærmeste nabo og må si at småbarn er veldig lite slitsomme og lite bråkete i forhold til ungdommer/unge voksne. Men barn kan være krevende, og man må regne med trassanfall på butikken, selv om det ikke skjer så ofte. Har gått over til å føle medfølelse i stedet for irritasjon når jeg sitter på kollektivtransport eller er på butikken med unger som hyler, etter at jeg ble forelder selv. Har en unge som er av den forsiktige/innadvendte sorten, og har derfor (heldigvis!) ikke opplevd at hun "plager" andre eller kommenterer utseende på folk. Det var jeg mest redd for før jeg fikk barn. Anonymkode: b3d0e...efe 1
mingus Skrevet 23. mars 2022 #14 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det verste er de barna der foreldrene har gitt opp, eller er for «fri oppdragelse». Der barna klatrer på alt, løper vilt og hyler feks på kafe mens foreldrene enten ikke gidder å følge med eller ser på, smiler og er stolte av hvor aktive barn de har. Anonymkode: 3e111...477 Folk kikker ikke så pent på oss som står på vårt når trass intreffer i butikken/bærer ungen hylende ut heller. "Kan du ikke gi den stakkars ungen litt snop da?" var det noen som sa. Unger skriker og bæljer i den alderen, sånn er det. Min egen var forferdelig irriterende og slitsom i sta da han hylte fra butikken og hjem på ståbrettet, rett oppi barnevogna.. men jeg elsker han for det om, og han er grei igjen nå. ❤️
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #15 Skrevet 23. mars 2022 Jeg er enig, og jeg har 2 store barn...KAn ikke tenke meg at mange foreldre synes barna er noen sjamklumper hele tiden. Likevel angrer jeg ikke på barna mine altså, det er verdt det selvsagt. Anonymkode: 1710c...3b1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #16 Skrevet 23. mars 2022 mingus skrev (2 timer siden): Folk kikker ikke så pent på oss som står på vårt når trass intreffer i butikken/bærer ungen hylende ut heller. "Kan du ikke gi den stakkars ungen litt snop da?" var det noen som sa. Unger skriker og bæljer i den alderen, sånn er det. Min egen var forferdelig irriterende og slitsom i sta da han hylte fra butikken og hjem på ståbrettet, rett oppi barnevogna.. men jeg elsker han for det om, og han er grei igjen nå. ❤️ Jeg opplevde at en "snill" person kjøpte is til sønnen min som hadde slått seg vrang da vi var ute og gikk i sentrumsgatene for mange år siden (den gangen det nesten ikke fantes kjøpesentre). Guttungen roet seg jo ganske kjapt, fordi jeg tok han under armen og bar han avgårde. Han roet seg fordi han ikke ville hjem så jeg satte han ned og da kom det en -mann, tror jeg det var- med en kroneis. Jeg ble skikkelig irritert, men jeg var bare 19 år og turte ikke si noe til han mannen. Mumlet bare at guttungen ikke trengte is for å ha oppført seg som en skrikerunge. Anonymkode: 96924...bd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå