AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Jeg er sammen med en snill mann som jeg elsker, men foreldrene hans er temmelige gjerrige spør du meg. Barnet har aldri fått en pengegave. Jeg har aldri fått en bursdagsgave til de heller uten at det er en konflikt mellom oss. De unner seg dyre reiser flere ganger i året ,og barnet får et kinderegg kanskje eller et plagg fra HmMsom gave fra slike turer. De har aldri tilbydd seg å hjelpe på noen som helst måte. Aldri vært barnevakt . De ber sjelden på middag, kun kaffe . Jeg kjenner jeg irriterer meg grenseløst over de, uten at jeg har rett til det. Jeg har flere ganger sagt til mannen min at han har gjerrige og egoistiske foreldre. Dette tror jeg sårer ham , og det er jo ikke pent sagt. Jeg jobber med følelsene jeg har for de, men det er ikke enkelt. Andre som har det sånn? Min familie er helt motsatt. Gir mye og hjeler alt de kan. Slik er jeg oppdradd , og det blir derfor ekstra irriterende for meg . J Anonymkode: 9cbae...945 9
Blomsterpotta Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Kjempebra at foreldrene dine er perfekte da. Du er jammen heldig. 8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er sammen med en snill mann som jeg elsker, men foreldrene hans er temmelige gjerrige spør du meg. Barnet har aldri fått en pengegave. Jeg har aldri fått en bursdagsgave til de heller uten at det er en konflikt mellom oss. De unner seg dyre reiser flere ganger i året ,og barnet får et kinderegg kanskje eller et plagg fra HmMsom gave fra slike turer. De har aldri tilbydd seg å hjelpe på noen som helst måte. Aldri vært barnevakt . De ber sjelden på middag, kun kaffe . Jeg kjenner jeg irriterer meg grenseløst over de, uten at jeg har rett til det. Jeg har flere ganger sagt til mannen min at han har gjerrige og egoistiske foreldre. Dette tror jeg sårer ham , og det er jo ikke pent sagt. Jeg jobber med følelsene jeg har for de, men det er ikke enkelt. Andre som har det sånn? Min familie er helt motsatt. Gir mye og hjeler alt de kan. Slik er jeg oppdradd , og det blir derfor ekstra irriterende for meg . J Anonymkode: 9cbae...945 Vi er like uheldige på begge sine sider. Ingen som bryr seg. De bare tenker på seg selv. En dag sitter de der alene og da kan de bare angre! Anonymkode: 67dda...d36 21 2
Ulven Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 De er som de er og det får du ikke gjort noe med. Jobb heller med å la det ligge og tenk at du er heldig som har en familie som fungerer. Å gnu på at de er gjerrige og bruker pengene sine på en måte du ikke er vant til, er bare bortkastet energi. Energi du heller kan bruke på noe annet mer positivt. 🙂 15
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 For et gnell det er om at andre mennesker er som de er. Gud så kjedelig om alle gjorde helt likt, ga gaver i tide og utide, passet barnebarn over en lav sko, hjalp til hist og pist. Bruk energien på noe du får gjort noe med i stedet. Anonymkode: 4b3d6...02a 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 Hva så om de ikke gir dere noe. Hvorfor skal de det uansett, dere klarer vel dere selv? Er jo det som er målet, å klare seg selv. Så lenge de er hyggelige mennekser skal du ikke tenke på hva de gir av ting men av energi. Svigerfamilien min gir oss ingenting, de har millioninntekter. Det bryr jeg meg ikke om, vi er fornøyde med å klare oss selv og gi det barna trenger selv. Svigerfamilien gir barna oppmerksomhet når vi er på besøk og barna elsker dem. Det er det som betyr noe. Min familie har ikke økonomi til å gi barna noe. Men de gir også oppmerksomhet og kjærlighet. Barna elsker dem også. Vi er fornøyde med å klare oss selv og vi føler oss heldige som har foreldre (besteforeldre) som gir kjærlighet til barna og viser at de bryr seg til barna. Anonymkode: aba93...490 11
Maleficenta Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 13.10): Hva så om de ikke gir dere noe. Hvorfor skal de det uansett, dere klarer vel dere selv? Er jo det som er målet, å klare seg selv. Så lenge de er hyggelige mennekser skal du ikke tenke på hva de gir av ting men av energi. Svigerfamilien min gir oss ingenting, de har millioninntekter. Det bryr jeg meg ikke om, vi er fornøyde med å klare oss selv og gi det barna trenger selv. Svigerfamilien gir barna oppmerksomhet når vi er på besøk og barna elsker dem. Det er det som betyr noe. Min familie har ikke økonomi til å gi barna noe. Men de gir også oppmerksomhet og kjærlighet. Barna elsker dem også. Vi er fornøyde med å klare oss selv og vi føler oss heldige som har foreldre (besteforeldre) som gir kjærlighet til barna og viser at de bryr seg til barna. Anonymkode: aba93...490 nå virker det ikke som at de bruker så mye energi på barna heller AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 13.09): For et gnell det er om at andre mennesker er som de er. Gud så kjedelig om alle gjorde helt likt, ga gaver i tide og utide, passet barnebarn over en lav sko, hjalp til hist og pist. Bruk energien på noe du får gjort noe med i stedet. Anonymkode: 4b3d6...02a nei gud forby at familie skal stille opp for hverandre... 32 1
Birdyen Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 Har vært igjennom det samme med foreldre/svigerforeldre. Det viktigste var å få etablert godt forhold mellom barnebarn og besteforeldre, etter at jeg så at barna til mine eldre søsken ikke hadde noe godt forhold til disse (og barna fikk heller ikke dette i voksen alder). Tok en prat og ba dem om å gi dem mer oppmerksomhet slik at de ble kjent med ungene på sin måte. Ett godt forhold til besteforeldre legger man grunnlag til i barndommen. Barnebarna kommer ikke så lett på besøk til besteforeldre de ikke har sett i barndommen.... Dette har ingen av besteforeldresettene angret på i etterkant. (mine unger er nå godt voksne og har hatt ett godt og oppfølgende forhold til sine besteforeldre på begge sider). Dette med bursdagsgaver løste jeg enkelt: jeg inviterte til bursdagsfest. Ingen kom uten gave ... Den viktigste gaven besteforeldre kan gi er tiden sin, så jeg hadde fokusert på det 7
~white lady~ Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg er sammen med en snill mann som jeg elsker, men foreldrene hans er temmelige gjerrige spør du meg. Barnet har aldri fått en pengegave. Jeg har aldri fått en bursdagsgave til de heller uten at det er en konflikt mellom oss. De unner seg dyre reiser flere ganger i året ,og barnet får et kinderegg kanskje eller et plagg fra HmMsom gave fra slike turer. De har aldri tilbydd seg å hjelpe på noen som helst måte. Aldri vært barnevakt . De ber sjelden på middag, kun kaffe . Jeg kjenner jeg irriterer meg grenseløst over de, uten at jeg har rett til det. Jeg har flere ganger sagt til mannen min at han har gjerrige og egoistiske foreldre. Dette tror jeg sårer ham , og det er jo ikke pent sagt. Jeg jobber med følelsene jeg har for de, men det er ikke enkelt. Andre som har det sånn? Min familie er helt motsatt. Gir mye og hjeler alt de kan. Slik er jeg oppdradd , og det blir derfor ekstra irriterende for meg . J Anonymkode: 9cbae...945 Det er lov å være skuffet over familiemedlemmer. Men igjen, du har dine forventninger basert på hvordan du selv vokste opp og opplever dine foreldre, det er ikke dermed sagt at det er den eneste korrekte måten å oppføre seg på. Du kan ikke endre andre mennesker, men du kan tilpasse deg dem. Senk forventningene, og tilpass investeringen i forhold til det dere mottar. 10 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 Gaver ville jeg ikke tenkt så mye på. De fleste barn i dag har mer enn nok av alt de trenger uansett. At de ikke vil bruke så mye tid med ungene, skjønner jeg jo at er kjipt, men det er ikke så mye du får gjort med det. Om du åpenbart er fiendtlig og negativ mot dem, minsker du jo også sjansen for at det skal skje i framtida. Og å si til mannen din at foreldrene hans er gjerrige og egoistiske er ikke spesielt hyggelig - mistenker at du kanskje er en av årsakene til at situasjonen er som den er?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 Skaff deg advokat og anmeld dem til politiet for å ikke utføre de lovpålagte pliktene svigerforeldrene skylder dere. Anonymkode: 035d2...6e5 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #12 Skrevet 22. mars 2022 Din mann kan jo ikke noe for dette. Og oppførselen til dine svigerforeldre er jo innen normalen, så det er ikke noe du kan ta dem på, selv om jeg skjønner du skulle ønske de var litt mer lik dine foreldre. Anonymkode: 3edfe...56a 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #13 Skrevet 22. mars 2022 Maleficenta skrev (10 minutter siden): nei gud forby at familie skal stille opp for hverandre... Som sagt, mennesker er ulike. Det er bare å akseptere og gå videre. Anonymkode: 4b3d6...02a 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Skrevet 22. mars 2022 58 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har flere ganger sagt til mannen min at han har gjerrige og egoistiske foreldre. Dette tror jeg sårer ham , og det er jo ikke pent sagt. Jeg jobber med følelsene jeg har for de, men det er ikke enkelt. Andre som har det sånn? Anonymkode: 9cbae...945 Mine svigerforeldre gir oss heller ikke noe, selv om de har veldig god råd og vi såvidt får det til å gå rundt. Jeg forstår det ikke, da jeg tenker at jeg hadde ønsket å gi litt til barnebarnet mitt i den situasjonen. (De har bare ett.) Men det verste er at de viser ca null interesse for å være sammen med oss og bli kjent med barnebarnet sitt, selv om vi prøver å ta initiativ gang på gang. MEN selv om jeg tenker mitt, så kunne jeg aldri sagt noe negativt om dem til mannen. Det synes jeg faktisk er veldig dårlig gjort av deg. Jeg viser forståelse og støtte til mannen når han er frustret over dem, det er det som er min rolle i dette, ikke at jeg skal klage til ham over dem. Det er tross alt verst for ham, og ikke noe han kan noe for. Anonymkode: c421a...e40 15 2
17.11 Skrevet 22. mars 2022 #15 Skrevet 22. mars 2022 Sånn hadde jeg aldri snakket om svigerforeldrene mine til samboeren min. Det er tross alt foreldrene hans, besteforeldrene til ungene deres, og både mannen og ungene er sikkert glad i dem. Ikke er de ondskapsfulle på noen som helst måte, så jeg skjønner ikke hvorfor du er så sint at du føler behov for å snakke de ned foran mannen din. Syns det vitner om manglende respekt for han og hans følelser. 15
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #16 Skrevet 22. mars 2022 En ting jeg reagerer på: Du latterliggjør at når de er på reiser så kjøper de med seg et klesplagg fra H&M i gave til barnet. Det får meg til å undre over hva i all verden som ville vært nok for deg? Et lite klesplagg eller lit godteri er helt normalt for meg. Men hva i all verden er du vant til og forventer? Anonymkode: 18843...3d3 13 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #17 Skrevet 22. mars 2022 Du høres temmelig bortskjemt ut ja. Foreldre har da ikke plikt til å kjøpe gaver, gi penger, være barnevakt eller noe sånt. Hvis du syns de har for lite kontakt med dere, så ta initiativ til besøk eller finne på noe davel. Og forresten.. hva gir DU av penger, gaver og tid, til dem? Anonymkode: 9a299...0fb 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #18 Skrevet 22. mars 2022 Anonymus Notarius skrev (29 minutter siden): Gaver ville jeg ikke tenkt så mye på. De fleste barn i dag har mer enn nok av alt de trenger uansett. At de ikke vil bruke så mye tid med ungene, skjønner jeg jo at er kjipt, men det er ikke så mye du får gjort med det. Om du åpenbart er fiendtlig og negativ mot dem, minsker du jo også sjansen for at det skal skje i framtida. Og å si til mannen din at foreldrene hans er gjerrige og egoistiske er ikke spesielt hyggelig - mistenker at du kanskje er en av årsakene til at situasjonen er som den er? Jeg har sagt det i sinne enkelte ganger og innrømmer at det ikke var bra. Nei , jeg er ikke hovedproblemet her. Jeg skjuler det godt. Er hyggelig og grei og har alltid med noe når jeg kommer. Jeg jobber med det skrev jeg. Likevel syns jeg det er utrolig egoistisk av besteforeldre å ikke engang spare 100 kr i mnd til barnebarn. Jeg forstår det dersom noen ikke har penger ,.men de her har. Skal barw bruke på seg selv. De investerer heller ikke noe tid i barnet selvfølgelig siden de aldri har passet det eller tatt det med på noe. Anonymkode: 9cbae...945 3
Maleficenta Skrevet 22. mars 2022 #19 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): En ting jeg reagerer på: Du latterliggjør at når de er på reiser så kjøper de med seg et klesplagg fra H&M i gave til barnet. Det får meg til å undre over hva i all verden som ville vært nok for deg? Et lite klesplagg eller lit godteri er helt normalt for meg. Men hva i all verden er du vant til og forventer? Anonymkode: 18843...3d3 denne er jeg litt enig i. Gave fra hm er helt fint 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #20 Skrevet 22. mars 2022 Jeg synes det er litt uspiselig å forvente/kreve noe av andre på den måten. Det er en fin regel å ikke få flere barn enn man fint kan ta seg av selv. At de ikke gir dere/barnet masse ting og penger synes jeg egentlig er helt ok. Litt trist at de ikke vil bruke tid med barnet, men på sikt går det jo bare ut over dem selv. Det er de som får barnebarn som ikke gidder å komme på besøk til dem når de blir eldre. Mine stebarn har hatt besteforeldre på begge sider som har invistert tid med dem fra de var små. De er nå voksne, midt i 20årene, og besøker besteforeldrene nesten hver uke, bare fordi de har lyst. (Kan ikke sammenligne med mine barn, de har to besteforeldre (mine foreldre) som er døde og to som bor i en annen landsdel) Anonymkode: 3dfd1...7cd 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå