AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Datteren vår er 4.5 år og går i bhg i nærheten av hvor vi bor. Datter har fast bosted hos meg. Bf er en som bruker penger på et som er gøy, så barnebidrag er ingen selvfølge hver mnd. Hver gang jeg sier at han må betale ellers får jeg NAV til å ordne opp for meg så truer han med å kreve delt bosted på datteren vår. Helt ærlig, hva er fordelen hans med å ha delt bosted? Fordeler og ulemper for min del? Han egner deg ikke til å ha henne 50/50 da han bare bruker tid og penger på seg selv og kamerater. Hva skal jeg gjøre om han krever delt bosted? Anonymkode: 583c7...91c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 Om han krever delt bosted, så finner han vel fort ut av at det ikke er bare fryd og gammen. Du får nok fort nok fast bosted igjen. Anonymkode: 3ee92...b53 8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #3 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om han krever delt bosted, så finner han vel fort ut av at det ikke er bare fryd og gammen. Du får nok fort nok fast bosted igjen. Anonymkode: 3ee92...b53 Ja, men jeg skjønner ikke hva fordeler og ulemper ved det er. Kan du forklare meg? Denne trusselen kommer han med rett som det er. Han mener også at å kjøpe klær må skje på Finn.no eller andre grupper for brukte klær. Det er mye billigere og mer enn bra nok. Jeg har kjøpt noe klær på sånne brukt gruppe, men synes virkelig datteren vår fortjener nye klær også. Anonymkode: 583c7...91c 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #4 Skrevet 20. mars 2022 Er i samme situasjon. Far vil ha delt bosted på papiret, men at jeg skal ha barnet mesteparten. Altså han har annehver helg og annehver onsdag. Fordelen for han er vel at da skal vi dele barnetrygd, istedenfor at jeg får utvidet barnetrygd og rett til overgangstønad? Anonymkode: 62237...b54 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #5 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Helt ærlig, hva er fordelen hans med å ha delt bosted? Fordeler og ulemper for min del? Fordel for han: Betale mindre barnebidrag, såre/skade deg, får se ungen mer (om han ønsker det), får delt barnetrygd, kan få skattefordel som enslig forsørger, kan muligens få overgangsstønad el. Fordel for deg: Ingen, med mindre du ønsker mindre tid med barnet ditt. Ulempe for deg: Økonomisk, sannsynligvis vanskeligere samarbeid (han skal da liksom gjøre halvparten av alt og følge opp ting, om han ikke klarer det blir det ekstra stress for deg), du ser barnet mindre. Anonymkode: c7911...a88 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #6 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Fordel for han: Betale mindre barnebidrag, såre/skade deg, får se ungen mer (om han ønsker det), får delt barnetrygd, kan få skattefordel som enslig forsørger, kan muligens få overgangsstønad el. Fordel for deg: Ingen, med mindre du ønsker mindre tid med barnet ditt. Ulempe for deg: Økonomisk, sannsynligvis vanskeligere samarbeid (han skal da liksom gjøre halvparten av alt og følge opp ting, om han ikke klarer det blir det ekstra stress for deg), du ser barnet mindre. Anonymkode: c7911...a88 Overgangsstønad får man ikke ved delt bosted. Anbefaler deg å bare sende søknad til nav om bidrag. Er nok uansett bare tomme trusler han kommer med. Anonymkode: a7fae...34e 8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #7 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Fordel for han: Betale mindre barnebidrag, såre/skade deg, får se ungen mer (om han ønsker det), får delt barnetrygd, kan få skattefordel som enslig forsørger, kan muligens få overgangsstønad el. Fordel for deg: Ingen, med mindre du ønsker mindre tid med barnet ditt. Ulempe for deg: Økonomisk, sannsynligvis vanskeligere samarbeid (han skal da liksom gjøre halvparten av alt og følge opp ting, om han ikke klarer det blir det ekstra stress for deg), du ser barnet mindre. Anonymkode: c7911...a88 Kan han KREVE det eller kan jeg nekte for delt bosted? Har hatt fast bosted hos meg siden vi flyttet fra han for litt over 2.5 år siden. Anonymkode: 583c7...91c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #8 Skrevet 20. mars 2022 Hvorfor tror mødre at de har mer rett på barna enn menn? Anonymkode: 4d727...b36 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor tror mødre at de har mer rett på barna enn menn? Anonymkode: 4d727...b36 Spar deg den kommentaren. Det er flere svært gode grunner for at jeg flyttet fra han. Det er flere svært gode grunner for at han ikke egner seg som far. Og før du kommer med onelineren din om hvorfor jeg fikk barn med han, så er det ting man finner ut ETTER at barnet er født. Anonymkode: 583c7...91c 21
Brunello Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Overgangsstønad får man ikke ved delt bosted. Anbefaler deg å bare sende søknad til nav om bidrag. Er nok uansett bare tomme trusler han kommer med. Anonymkode: a7fae...34e Hvorfor tror du det. Etter hvert som mannen blir eldre, vil jeg tro han ønsker 50/50. Det ser etterhvert ganske dårlig ut når han skal møte nye damer at han ikke klarer å ta vare på barnet han har fra før. Vil tro ingen damer er interessert i slike menn.
Gjest theTitanic Skrevet 20. mars 2022 #11 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor tror mødre at de har mer rett på barna enn menn? Anonymkode: 4d727...b36 Nå handlet ikke dette om kjønn men motivet for å ønske delt bosted. Forhåpentligvis skal det handle om et ønske om å være med barnet og barnets beste, ikke som trussel for å få viljen sin eller økonomisk vinning.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #12 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Datteren vår er 4.5 år og går i bhg i nærheten av hvor vi bor. Datter har fast bosted hos meg. Bf er en som bruker penger på et som er gøy, så barnebidrag er ingen selvfølge hver mnd. Hver gang jeg sier at han må betale ellers får jeg NAV til å ordne opp for meg så truer han med å kreve delt bosted på datteren vår. Helt ærlig, hva er fordelen hans med å ha delt bosted? Fordeler og ulemper for min del? Han egner deg ikke til å ha henne 50/50 da han bare bruker tid og penger på seg selv og kamerater. Hva skal jeg gjøre om han krever delt bosted? Anonymkode: 583c7...91c Fordelen for ham er så se datteren sin mye mer, men det blir mye dyrere for ham! Barnebidrag dekker jo veldig lite av utgiftene med å ha barn, værtfall når de blir eldre. Fordelen for deg er fri? Sparer penger? Tror egentlig han har en litt dårlig sak ang delt bosted, fordi hun har bodd mest hos deg så lenge + du er mor. Har han gått på helsestasjonen? Legetimer? Tannlegen? Foreldremøter? Innkjøring i bhg? Anonymkode: e6c16...416 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #13 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kan han KREVE det eller kan jeg nekte for delt bosted? Har hatt fast bosted hos meg siden vi flyttet fra han for litt over 2.5 år siden. Anonymkode: 583c7...91c Kan ikke kreve, sånn sett, men kan gå til sak for å prøve å få det Anonymkode: e6c16...416
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #14 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er i samme situasjon. Far vil ha delt bosted på papiret, men at jeg skal ha barnet mesteparten. Altså han har annehver helg og annehver onsdag. Fordelen for han er vel at da skal vi dele barnetrygd, istedenfor at jeg får utvidet barnetrygd og rett til overgangstønad? Anonymkode: 62237...b54 Sånn er det her også. Stebarna bor 60% hos far, men på papiret bare 40%, fordi mor ville ha overgangsstønad, ekstra barnetrygd osv. Anonymkode: e6c16...416
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #15 Skrevet 20. mars 2022 Brunello skrev (43 minutter siden): Hvorfor tror du det. Etter hvert som mannen blir eldre, vil jeg tro han ønsker 50/50. Det ser etterhvert ganske dårlig ut når han skal møte nye damer at han ikke klarer å ta vare på barnet han har fra før. Vil tro ingen damer er interessert i slike menn. Det er mulig han ønsker delt bosted, men dersom mor nekter så må han ta mor til retten. En kostbar og tidkrevende prosess. Så i mellomtiden anbefaler jeg henne å sende søknad om fastsetting og innkreving av barnebidrag til nav. Anonymkode: a7fae...34e 2
Brunello Skrevet 20. mars 2022 #16 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er mulig han ønsker delt bosted, men dersom mor nekter så må han ta mor til retten. En kostbar og tidkrevende prosess. Så i mellomtiden anbefaler jeg henne å sende søknad om fastsetting og innkreving av barnebidrag til nav. Anonymkode: a7fae...34e Bør ikke en oppegående mor akseptere 50/50 når barnet blir større og aksepterer det, det er praktisk gjennomførbart og far vil? 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #17 Skrevet 20. mars 2022 Det er altså så trist å ha satt seg inn i denne verdenen med brutte familier og barn som må eksistere i et univers hvor de to viktigste menneskene i livet deres er i strid. Jeg har selv måtte lese mye om dette i det siste fordi meg og samboer går gjennom ei krise. Klarer vi ikke bedre for våre barn? Jeg skal gjøre alt for å holde sammen. Jeg vet det er umulig for mange. Det er nesten umulig for meg. Men hvorfor ender så mange der i disse tider? Så forelsket og har skapt et barn sammen for kort tid siden, hvorfor blir det slik? Hva er det vi alle gjør så galt? Kan vi ikke bedre? Det er jo ikke bra for barn med delte hjem . Også stridigheter på toppen, altså de blir jo skadet av det. Forskningen tar ikke feil der Det bagatelliseres av mange i dag. Er det derfor vi ikke kjemper nok lenger? Er det så lett å bare gå, er vi ikke rause nok med hverandre. Er vi blitt for egoistiske? Anonymkode: 0e65c...39c 1
Gjest BethD Skrevet 20. mars 2022 #18 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er altså så trist å ha satt seg inn i denne verdenen med brutte familier og barn som må eksistere i et univers hvor de to viktigste menneskene i livet deres er i strid. Jeg har selv måtte lese mye om dette i det siste fordi meg og samboer går gjennom ei krise. Klarer vi ikke bedre for våre barn? Jeg skal gjøre alt for å holde sammen. Jeg vet det er umulig for mange. Det er nesten umulig for meg. Men hvorfor ender så mange der i disse tider? Så forelsket og har skapt et barn sammen for kort tid siden, hvorfor blir det slik? Hva er det vi alle gjør så galt? Kan vi ikke bedre? Det er jo ikke bra for barn med delte hjem . Også stridigheter på toppen, altså de blir jo skadet av det. Forskningen tar ikke feil der Det bagatelliseres av mange i dag. Er det derfor vi ikke kjemper nok lenger? Er det så lett å bare gå, er vi ikke rause nok med hverandre. Er vi blitt for egoistiske? Anonymkode: 0e65c...39c Å fy faen! Spar meg og oss dette ovenfra og ned sprøytet du spyr ut!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #19 Skrevet 20. mars 2022 Brunello skrev (24 minutter siden): Bør ikke en oppegående mor akseptere 50/50 når barnet blir større og aksepterer det, det er praktisk gjennomførbart og far vil? Jo, så klart. Men nå påstår ts at bf ikke er egnet til å ha barnet 50/50 så da er det bare for henne å nekte også får far ta det til retten. Anonymkode: a7fae...34e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #20 Skrevet 20. mars 2022 Brunello skrev (37 minutter siden): Bør ikke en oppegående mor akseptere 50/50 når barnet blir større og aksepterer det, det er praktisk gjennomførbart og far vil? Selvfølgelig hvis barnefar er 100% oppegående, noe denne faren ikke er. Anonymkode: 583c7...91c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå