Gå til innhold

Barn som ikke får leke på rommene sine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et vennepar lar ikke barna leke på rommene sine. De har eget lekerom. Det er ikke under noen omstendighet lov til å leke på rommet sitt, selv om de også har leker på rommene sine. De fineste lekene barna har får de heller ikke lov til å leke med, det må stå til pynt. Ble nesten sjokkert da de sa det til meg. Vi snakket om barna våre og hva de får lov til å ikke. Men viste ikke hva jeg skulle svare. Tenkte bare stakkars barn. Denne familien er opptatt av at det skal være rent og ryddig, forsåvidt ikke noe galt med det da men… Man må vist også være forsiktig når man går på stuegulvet. Er dette normalt? Er det flere som har det sånn? Dette er ikke troll om noen tror det.

Anonymkode: cc46d...b4a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rareste jeg har hørt!

Anonymkode: e1326...6c8

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Desverre noen som har det sånn. De faller ofte utenfor. Jeg vet om noen sånne jeg også. Mine lot jeg ikke få lov å dra dit. Det ble så mye drama fra foreldrene hele tiden. 

Anonymkode: 08ad1...551

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har enkelte leker barnet ikke får leke med alene (en kjempestor legoborg som jeg ikke gidder å bygge opp igjen om han ødelegger for eksempel, men da leker vi jo med den sammen. Merkelig å ha leker kun til pynt.

Anonymkode: 7ca80...ef9

• Liker 4
Skrevet

Det høres helt merkverdig ut... Her har har vi ikke hatt forbud mot leking noe sted, var så koselig når han var liten og hadde en del av stua til alle lekene sine. 😄  

Har en bekjent som har hatt liknende tendenser med at alt skal se bra ut, ingen leker noe sted utenom rom og alt skal alltid være ryddig osv. Men hun gikk på en smell, ble skilt og traff en mer avslappet type så nå for barna leve og ikke bare eksistere. Var mye eksen som var problemet, barn ville han ha men å se antydning til at barn levde i huset var han ikke fan av.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har/hadde også lekerom, og nesten ingen leker på soverommene. Grunnen er at soverommene er små, og to og to barn delte rom. Merket også at de sovnet fortere når det ikke var leker på rommet som fanget oppmerksomheten. Men ingen leker var kun til pynt. Leker og spill med små deler ble plassert på hyller utenfor de minstes rekkevidde, og enkelte leker fikk kun brukes når det var en voksen til stede.

Anonymkode: 1d65a...ffb

AnonymBruker
Skrevet

De har eget lekerom, så ser ikke problemet med dette. 

Anonymkode: 9ee08...6d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Leker på pynt kjempegøøøøyyy!

Anonymkode: a7d73...9af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor gjøre det forbudt å leke på eget soverom? Det er bare sært 

Anonymkode: 7c8b1...e77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt enig. Mange får ikke leke på badet, i stua eller på kjøkkenet. Synes ikke det er så farlig at de ikke får leke på soverommet når de har eget lekerom. 

Anonymkode: 3cb26...2df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sært likevel

Anonymkode: bac57...a2d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en venn da jeg var liten og der i huset var det heller ikke lov til å leke på rommet, vi måtte leke på stuen og moren eller faren satt alltid å passet på hva vi gjorde. Endte jo opp med at det ikke var noen som ville være med han hjem for å leke, han falt jo også utenfor lek andre plasser siden foreldrene hele tiden måtte overvåke hva vi gjorde.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi har enkelte leker barnet ikke får leke med alene (en kjempestor legoborg som jeg ikke gidder å bygge opp igjen om han ødelegger for eksempel, men da leker vi jo med den sammen. Merkelig å ha leker kun til pynt.

Anonymkode: 7ca80...ef9

Poenget med Lego er jo nettopp det at etter man har bygget et sett så kan man rive det igjen for å bygge andre ting og bruke fantasien, det finnes faktisk noen som er så tullete at de limer sammen settene.

Anonymkode: 13227...14d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har en toåring som mener at enhver leke egentlig er enten en hammer eller en trapp. Så ja, han har en del leker "til pynt" til han blir gammel nok til å ikke ødelegge dem på 10 minutter. Han har hauger av andre leker også, så lider ingen nød. Og får leke på både eget rom, stua og felles lekerom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men hvorfor gjøre det forbudt å leke på eget soverom? Det er bare sært 

Anonymkode: 7c8b1...e77

Men rommet til barna er jo barnas rom da.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Helt enig. Mange får ikke leke på badet, i stua eller på kjøkkenet. Synes ikke det er så farlig at de ikke får leke på soverommet når de har eget lekerom. 

Anonymkode: 3cb26...2df

Men for barn er det jo stas å ha eget rom, å da bør de jo få bestemme litt selv på rommet sitt da det er litt av poenget med å ha eget rom. Spiller ingen rolle om man har lekerom, man bør da få være på sitt eget rom likevel hvis man vil. Men det er min mening da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men rommet til barna er jo barnas rom da.

Ja det er sært mente jeg.

Skrevet

Kanskje gjør det leggingen enklere, kanskje er soverommene små, kanskje er det kjølig på soverommet - det kan være mange gode grunner til at man gjør som man gjør, uten at det er umiddelbart opplagt og logisk sett utenfra. Ungene har lekerom og lider sånn sett ingen nød, jeg klarer ikke se at dette er noe å hisse seg opp over selv om man ville tatt andre valg selv.

Hos bestevenninnen min da jeg var barn, fikk vi ikke lov å leke i stuen - det var finstue hvor man kun satt pent i sofaen; leke kunne vi gjøre på rommet eller i kjellerstua. På en måte absurd for meg, som var vant til at det meste skjedde i stua som var et hverdagsrom med hverdagsmøbler, men man godtar at ulike hjem har ulike regler. Hennes hjem var ikke noe mindre varmt eller barn mindre velkomne hos henne enn hos meg av den grunn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Kanskje gjør det leggingen enklere, kanskje er soverommene små, kanskje er det kjølig på soverommet - det kan være mange gode grunner til at man gjør som man gjør, uten at det er umiddelbart opplagt og logisk sett utenfra. Ungene har lekerom og lider sånn sett ingen nød, jeg klarer ikke se at dette er noe å hisse seg opp over selv om man ville tatt andre valg selv.

Hos bestevenninnen min da jeg var barn, fikk vi ikke lov å leke i stuen - det var finstue hvor man kun satt pent i sofaen; leke kunne vi gjøre på rommet eller i kjellerstua. På en måte absurd for meg, som var vant til at det meste skjedde i stua som var et hverdagsrom med hverdagsmøbler, men man godtar at ulike hjem har ulike regler. Hennes hjem var ikke noe mindre varmt eller barn mindre velkomne hos henne enn hos meg av den grunn.

De gjør jo som de vil. Jeg hadde bare ikke hørt om lignende før. Bare mener det var rart, men hisser meg ikke opp.

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt. 

Her pusher jeg på hos jentungen det at leker er til å lekes med. At vi kjøper ikke leker for at de skal stå til pynt. 

Anonymkode: f067c...54a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...