Gå til innhold

Råd til klok håndtering av dicpics fra far til 13 åring som mobber og utestenger mitt barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bildene sendes meg.  Har forsøkt snakke med moren om situasjonen før men ble møtt med uante mengder aggresjon bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse. Ser at mobber ikke har det bra men er redd situasjonen eskalerer ennå mer om jeg går videre med bildene. De er såkalt fin ressurssterk familie som klarer lage vanvittig mengde drama rundt alle barna 

Anonymkode: 76970...c76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjønner jeg ikke noe av. Hvem har gjort hva? Kan du forklare situasjonen litt mer nøye?

Anonymkode: e93a5...3de

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Sender faren til denne 13-åringen bilder til deg - som er forelder til et barn 13-åringen mobber? 
Eller er det 13-åringen som sender bilder? Og fortsatt til deg som er forelder? 

Anonymkode: 6d639...743

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Far til barnet sender bilder til meg som mor. Altså fra foresatt til foresatt… 

Skrevet

Jeg hadde anmeldt.

• Liker 35
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du er redd for konsekvensene for ditt barn hvis du går videre mtp bildene? 

Du kan jo også se på det sånn at vedkommende far kanskje får oppleve konsekvenser av handlingene sine for én gangs skyld. Jeg nekter å tro at en som sender dickpics pga noe slikt, opptrer som et eksemplarisk menneske i alle andre sammenhenger.

Anonymkode: 80334...50d

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ditt barn blir mobbet og utestengt av et annet barn. Faren til det andre barnet sender dickpics til deg..?? 

Anonymkode: fd059...862

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld.

Anonymkode: 161ee...f8b

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ditt barn blir mobbet og utestengt av et annet barn. Faren til det andre barnet sender dickpics til deg..?? 

Anonymkode: fd059...862

Ja - hele familien trakaserer både mitt barn og meg etter at vi mødrene snakket sammen om utestengelsen 

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Så merkelig adferd. Sende bilde av som egen pikk som trakassering. 

Anonymkode: 4fc50...e23

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld. Og ikke svar på meldingene. Ikke slett noen meldinger.

Anonymkode: bd5fd...ef0

• Liker 18
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Forferdelig. Hva slags mennesker gjør noe sånt. Støtter i å anmelde. 

Anonymkode: 96e55...86c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mobbing! Så fælt!

Anonymkode: 003d6...b3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Så merkelig adferd. Sende bilde av som egen pikk som trakassering. 

Anonymkode: 4fc50...e23

Det er sikkert ikke hans egen dick. Men merkelig reaksjon uansett.

Anonymkode: 44bdc...8e8

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Du har egentlig bare to valg her - eller tre da:

• Gjør ingenting og ha det jævlig fortsatt
  • Anmeld
  • Flytt barnet til en annen skole

Det var valg nr 1 jeg kom på også var et valg. I min verden er dette et ikke valg. Jeg hadde laget helvete og om det ikke hjalp hadde jeg flyttet.

Du kan forsøke å svare idioten at enten slutter han med sin trakasserende oppførsel eller så blir han anmeldt. Dette for å gi han en sjanse til å stoppe den idiotiske oppførselen før det eskalerer videre.

AnonymBruker
Skrevet

1. Anmeld, dette er ikke normal og grei oppførsel fra en voksen, og åpenbart et forsøk på trakassering. Screenshot hvis det sendes på snap, og ta ellers vare på alt han sender som bevis. Hvis dere utsettes for trusler anmelder du det også. Her burde jo bv komme på banen, men anmelder du det du opplever kan politiet varsle dem. 

2. Informer skolen om denne farens oppførsel. Det er ikke lett for skolen å løse en mobbesak hvis det åpenbart er lite oppegående foreldre i bakgrunnen.

3. Hvis anledningen byr seg hadde jeg også informert denne mannens kone/samboer/partner om hva du mottar av bilder

Anonymkode: 2a5eb...902

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Utfordringen min er kanskje at jeg tenker for mye på mobber. Snakker jeg vil det kunne komme ut- kipt å være den i klassen med sånn far lissom . Fortjener en smekk men har ikke valgt foreldre. 
Moren ringte hodeløst stressa rundt sist for å sverte oss og benekte alt. Da kom ting frem som vi ikke hadde fortalt andre om deres oppførsel. Hennes iver for å benekte og bortforklare gjorde at drøye ting ble kjent for flere. Greit da men dette fortjener ikke barn å få ut? 

Blondie65 skrev (På 19.3.2022 den 9.05):

Du har egentlig bare to valg her - eller tre da:

• Gjør ingenting og ha det jævlig fortsatt
  • Anmeld
  • Flytt barnet til en annen skole

Det var valg nr 1 jeg kom på også var et valg. I min verden er dette et ikke valg. Jeg hadde laget helvete og om det ikke hjalp hadde jeg flyttet.

Du kan forsøke å svare idioten at enten slutter han med sin trakasserende oppførsel eller så blir han anmeldt. Dette for å gi han en sjanse til å stoppe den idiotiske oppførselen før det eskalerer videre.

Takk! Er dette jeg sliter med- 

1. dårlig gjort mot egen unge 

2. har vondt av mobber på akkurat dette punktet - ta dem for resten er greit men dette vil henge ved i lite miljø og med SoMe som betyr alt for dette barnet som jeg ser sliter ..

3. føles som å «la de vinne» , særlig siden moren har spurt mitt barn om det ikke bør bytte skole siden det ikke passer inn etter hennes mening ( de vil ha vekk konkurranse/ noen som kan avsløre hvordan de er? ). Mitt barn har også uttrykt det slik- vil ikke la de vinne og er svært fornøyd med andre deler av skolen 

er vel på jakt etter ett alternativ 4 som jeg ikke klarer se selv..  men takker stort for slle innspill! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vurdert å ta det opp i plenum på foreldremøte. Uthenting ja, men det har de søren meg fortjent! 

Anonymkode: 1dff9...b6f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville vurdert å ta det opp i plenum på foreldremøte. Uthenting ja, men det har de søren meg fortjent! 

Anonymkode: 1dff9...b6f

Det frister - absolutt! Men så er det noe med å være den voksne.. og hensynet til barna fremover. Jeg er en alenemor - de stiller to på alle møter og snakker over andre..  avbryter og har vel aldri latt meg snakke ferdig i noen samtale 

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk! Er dette jeg sliter med- 

1. dårlig gjort mot egen unge 

2. har vondt av mobber på akkurat dette punktet - ta dem for resten er greit men dette vil henge ved i lite miljø og med SoMe som betyr alt for dette barnet som jeg ser sliter ..

3. føles som å «la de vinne» , særlig siden moren har spurt mitt barn om det ikke bør bytte skole siden det ikke passer inn etter hennes mening ( de vil ha vekk konkurranse/ noen som kan avsløre hvordan de er? ). Mitt barn har også uttrykt det slik- vil ikke la de vinne og er svært fornøyd med andre deler av skolen 

er vel på jakt etter ett alternativ 4 som jeg ikke klarer se selv..  men takker stort for slle innspill! 

Den eneste DU skal bry deg om er ditt eget barn. De andres barn er deres ansvar.

Det sier litt om deg at du anser det å ta ditt barn ut av skolen der han blir mobbet som et tap. Denne tankegangen må du snu - du VINNER fordi du ikke finner deg i dritt og sørger for at barnet ditt får det bedre.

Men jeg ville gjort en kombinasjon av å anmelde og fjerne eget barn fra det sure miljøet.

Kanskje du bør snakke med en rådgiver for her høres det ut som noe som egentlig burde vært tatt som en konflikt og løst sammen med en tredjepart som megler.

MEN: når disse folkene er så opptatt av fasade at de heller løper rundt for å sverte dere og sender dickpics for å terrorisere deg spørs det om du kan "vinne" på din måte. Det eneste er at du kanskje forhindrer at de fortsetter med denne adferden overfor andre. Men det måtte være helt fantastisk å sitte på rektors kontor sammen med en skolerådgiver og Herr og Fru Fjong og si "Og forresten så må du slutte å sende dickpicks - ditt barn fortjener bedre enn at du nedverdiger deg til en slik form for kommunikasjon".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...