AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Barnet mitt er 3 år. Blir 4 til høsten/vinteren. Hun kan ikke lese, kan ikke alfabetet en gang. Ikke kan hun regne 1+1 heller, og hun var ikke bleiefri før hun fylte 3 år. På dag, ja, ikke i nærheten om natten, og ikke for bæsj, kun for tiss på dagtid. Ikke er hun interessert i bokstaver eller tall heller. Det er gøy å telle, men hun teller 1, 2, 3, 5,7,8,13 som oftest. Hun holder 3 fingre opp og sier "fire appelsiner". Ikke bruker vi timer på å lære dette daglig heller, tvert i mot bruker vi veldig lite tid på dette, siden hun ikke finner det interessant i det hele tatt. Har hun dysleksi/tall-dysleksi eller er hun egentlig et helt normalt barn, selv om sosiale medier - og KG - ofte skal ha det til det motsatte? Anonymkode: 9b33b...030
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnet mitt er 3 år. Blir 4 til høsten/vinteren. Hun kan ikke lese, kan ikke alfabetet en gang. Ikke kan hun regne 1+1 heller, og hun var ikke bleiefri før hun fylte 3 år. På dag, ja, ikke i nærheten om natten, og ikke for bæsj, kun for tiss på dagtid. Ikke er hun interessert i bokstaver eller tall heller. Det er gøy å telle, men hun teller 1, 2, 3, 5,7,8,13 som oftest. Hun holder 3 fingre opp og sier "fire appelsiner". Ikke bruker vi timer på å lære dette daglig heller, tvert i mot bruker vi veldig lite tid på dette, siden hun ikke finner det interessant i det hele tatt. Har hun dysleksi/tall-dysleksi eller er hun egentlig et helt normalt barn, selv om sosiale medier - og KG - ofte skal ha det til det motsatte? Anonymkode: 9b33b...030 🤣 unnskyld meg hun høres helt normal ut Anonymkode: 8ee32...ede 20 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 Stakkars barn. La de være barn til de blir slavebundet til skolebenken... Det er helt normalt Anonymkode: 97af6...9ac 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 Hun høres jo helt normal ut slik du beskriver henne😊 Så ikke stress med dette. Anonymkode: b3f86...0c6 2
Silva Pluvialis Skrevet 18. mars 2022 #5 Skrevet 18. mars 2022 De aller færreste treåringer kan alfabetet, regning eller lesing. Du har et helt normalt barn. 7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. mars 2022 #6 Skrevet 18. mars 2022 Høres ut som en helt normal unge.
Lorieen Skrevet 18. mars 2022 #7 Skrevet 18. mars 2022 Fullstendig normalt! La henne få være barn, hun kommer da virkelig tidsnok inn i skolesystemet. 1
Fru Uperfekt Skrevet 18. mars 2022 #8 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Barnet mitt er 3 år. Blir 4 til høsten/vinteren. Hun kan ikke lese, kan ikke alfabetet en gang. Ikke kan hun regne 1+1 heller, og hun var ikke bleiefri før hun fylte 3 år. På dag, ja, ikke i nærheten om natten, og ikke for bæsj, kun for tiss på dagtid. Ikke er hun interessert i bokstaver eller tall heller. Det er gøy å telle, men hun teller 1, 2, 3, 5,7,8,13 som oftest. Hun holder 3 fingre opp og sier "fire appelsiner". Ikke bruker vi timer på å lære dette daglig heller, tvert i mot bruker vi veldig lite tid på dette, siden hun ikke finner det interessant i det hele tatt. Har hun dysleksi/tall-dysleksi eller er hun egentlig et helt normalt barn, selv om sosiale medier - og KG - ofte skal ha det til det motsatte? Anonymkode: 9b33b...030 Pust med magen Barnet ditt er perfekt akkurat som hun er 1
Gjest lurven Skrevet 18. mars 2022 #9 Skrevet 18. mars 2022 Barnet mitt kunne regne når han var 3 år. Men bæsja på seg til han var 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #10 Skrevet 18. mars 2022 Spiller ingen rolle, bare det er et vakkert barn. Da kan en skli gjennom livet på en räkmacka! Anonymkode: 06e14...f54 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #11 Skrevet 18. mars 2022 Helt normalt. Og mye kan plutselig endre seg. Min som nå er fem år kunne kun sin egen bokstav fra hun var 3,5. Helt til nå. Nå kan hun fler. Hun kan heller ikke alfabetet og IKKE interessert i å lære det. Bruker bleie på natten, men vært tørr i mange år på dagen. Hun sier tall som ikke finnes. Hun har kun talt til "evle" i to år. Det kommer. Hun gidder ikke lære fra meg, det har vi skolen til 😅 Anonymkode: 67e5e...b6a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #12 Skrevet 19. mars 2022 Har dere utredet for autisme? Anonymkode: a5189...264 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #13 Skrevet 19. mars 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Barnet mitt er 3 år. Blir 4 til høsten/vinteren. Hun kan ikke lese, kan ikke alfabetet en gang. Ikke kan hun regne 1+1 heller, og hun var ikke bleiefri før hun fylte 3 år. På dag, ja, ikke i nærheten om natten, og ikke for bæsj, kun for tiss på dagtid. Ikke er hun interessert i bokstaver eller tall heller. Det er gøy å telle, men hun teller 1, 2, 3, 5,7,8,13 som oftest. Hun holder 3 fingre opp og sier "fire appelsiner". Ikke bruker vi timer på å lære dette daglig heller, tvert i mot bruker vi veldig lite tid på dette, siden hun ikke finner det interessant i det hele tatt. Har hun dysleksi/tall-dysleksi eller er hun egentlig et helt normalt barn, selv om sosiale medier - og KG - ofte skal ha det til det motsatte? Anonymkode: 9b33b...030 Høres ut som hun har en eller annen diagnose, hadde tatt en sjekk av henne hos lege. Hun kommer til henge veldig etter andre barn hvis ikke hun bedrer seg Anonymkode: 78edc...a95 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #14 Skrevet 19. mars 2022 Helt normalt! Hun finner interessen en dag skal du se, og om ikke så kommer de seg gjennom livet de som ikke er så interessert også! Jeg kunne lese store og små bokstaver til skolestart, men jeg hadde store søsken som jeg tror var mye av grunnen. De som ikke kunne lese og skrive til skolestart er nok ikke noe dummere enn meg i dag. Så jeg vil ikke tro det er hverken en fordel eller bakdel med å være sein/tidlig ut. Samme som de som kravler eller går tidlig, de blir ikke flinkere til å gå enn andre.. Anonymkode: c5659...206
Rhodiola Skrevet 19. mars 2022 #15 Skrevet 19. mars 2022 Tråden er ryddet for latterliggjøring og avsporing. I tillegg er denne tråden ryddet for kommentarer til moderasjon, vi tar i mot spørsmål og kommentarer til moderering av forumet på PM til moderator, eller i Ris, ros og spørsmål-rommet. -Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #16 Skrevet 19. mars 2022 Det morsomste med dette er alle de som ikke skjønner at dette er ironi🤣 Anonymkode: e62dd...e04 9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #18 Skrevet 19. mars 2022 Problemet her er vel moren. Anonymkode: 1dd55...994 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #19 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det morsomste med dette er alle de som ikke skjønner at dette er ironi🤣 Anonymkode: e62dd...e04 Det skjønner nok alle, derimot er det litt vanskelig å forstå hva «ironien» består i. At enkelte forteller om barn som er tidlig ute - er det noe andre foreldre ikke klarer å takle? Det er da mange, mange fler som forteller om barn som sliter, ikke blir tørre, har problemer både sosialt og kognitivt. Men dette er vel typisk en del kvinner, at man på død og liv MÅ sammenlikne seg med andre og ikke har noe trygghet i morsrollen. Tips til Ts: les faglitteratur, ikke sosiale medier hvis du ikke tåler å høre at barn er forskjellige. Anonymkode: 1dd55...994 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #20 Skrevet 19. mars 2022 TS sin vits ————-—-> KG-medlemmer 👁👄👁 Anonymkode: a5189...264 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå