Gå til innhold

HJELP. DESPERAT HJELP

vimsdal854

Anbefalte innlegg

I oktober 2021 gjorde jeg noe dumt, jeg lånte bort lett sykkelen min. Jeg ville egentlig bare hjem, men vedkommende maste om å prøve og at han ikke skulle kjøre langt. Jeg angrer som bare det. Han har altså ikke lappen eller kunne ikke kjøre. Så greide han å tryne, han velta den og bakbremsa på den ene siden knakk av. Han nekter å betale. 

Hva gjør jeg? Har han rett i at jeg har ansvaret og at jeg må ta støyten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er uansvarlig av dere begge, men det er ikke en god venn hvis han nekter å betale..

Anonymkode: 2d42e...b9e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er uansvarlig av dere begge, men det er ikke en god venn hvis han nekter å betale..

Anonymkode: 2d42e...b9e

Dette er det eneste riktige svaret 

Anonymkode: 9ee58...920

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hva som kalles en dyr lærepenge! 

Du var temmelig dum, og har nå fått deg en erfaring. 

Slapp ganske billig unna mtp at det faktisk ikke er lovlig å låne bort kjøretøy til mennesker uten førekort for den aktuelle klassen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du komme noen vei her må du jo innrømme at du har leigd ut kjøretøyet til noen du visste ikke hadde lappen. Det kan du straffes for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ditt ansvar som eier av kjøretøyet at du sjekker at vedkommende du låner bort til har både førerkort og er edru, det er faktisk straffbart å låne bort kjøretøy til noen som ikke har førerkort eller er edru så dette tror jeg ikke du kommer noen vei med.

Anonymkode: 0e9f6...497

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt naturlig at vennen betaler for skaden, men noe j… dumt å gi etter for maset også. Låner aldri bort noe som er dyrt å erstatte, får aldri noe oppgjør for det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
vimsdal854 skrev (1 time siden):

I oktober 2021 gjorde jeg noe dumt, jeg lånte bort lett sykkelen min. Jeg ville egentlig bare hjem, men vedkommende maste om å prøve og at han ikke skulle kjøre langt. Jeg angrer som bare det. Han har altså ikke lappen eller kunne ikke kjøre. Så greide han å tryne, han velta den og bakbremsa på den ene siden knakk av. Han nekter å betale. 

Hva gjør jeg? Har han rett i at jeg har ansvaret og at jeg må ta støyten?

slett han som venn på facebook.

Anonymkode: 6ecb4...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør lese forumsreglene, spesielt punktet som omhandler tittel på trådene...

Anonymkode: 7e5d1...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Perelandra, mod  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...