Gå til innhold

E


Sommer2464

Anbefalte innlegg

Jeg tipper at Jesus har gitt opp hele menneskeheten for veldig lenge siden. 

Nå gidder han ikke å kaste bort mer tid på oss...        

Anonymkode: d8afa...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifølge bibelen skulle han komme tilbake etter kort tid, allerede i levetiden til disiplene. 

Etter 2000 års forsinkelse kan vi kanskje konkludere med at han ikke kommer? 

Hvor lenge ville du ventet på noen andre før du innså at personen ikke kom? 

Anonymkode: fd263...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tror jeg ikke. Det går ikke an å «komme tilbake».

Anonymkode: 7bc15...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er ærlig om min kristne tro, og jeg kan med hånden på hjerte si at Jesus finnes, og dere andre kan tro hva dere vil. 
 
Når Jesus kommer tilbake er det ingen som vet, en dag er som 1000 år og 1000 år er som en dag. 
Men alikevel tror jeg Jesus hjemkomst er veldig nær. Jeg tror det ikke skjer i vår tid. 

Anonymkode: f0242...f28

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 14.51):

Absolutt alle kristne tror at Jesus kommer tilbake i løpet av deres levetid. Det er fryktelig selvsentrert og et stort 'I'm super special' mindset.

"Jesus kommer selvfølgelig tilbake mens JEG lever." 

Alle som har trodd det hittil har dødd uten at noe som helst har skjedd, så hvorfor tror du at det vil være annerledes for deg? 

Anonymkode: 7ed14...1b0

Jeg er kristen og tror absolutt IKKE at Jesus kommer tilbake i min levetid, så der tok du feil, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er ærlig om min kristne tro, og jeg kan med hånden på hjerte si at Jesus finnes, og dere andre kan tro hva dere vil. 
 
Når Jesus kommer tilbake er det ingen som vet, en dag er som 1000 år og 1000 år er som en dag. 
Men alikevel tror jeg Jesus hjemkomst er veldig nær. Jeg tror det ikke skjer i vår tid. 

Anonymkode: f0242...f28

Ja en dag for Gud er ikke som en dag for et menneske, Gud er evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en prest som da til meg en gang han visste året og datoen og timen Jesus kommer tilbake, og hvis presten har rett, så vil Jesus komme tilbake i vår tid. 

Jeg er oppvokst i kristen familie og er selv kristen og tror på Jesus, og jeg kan si med nesten 100% sikkerhet at det året den presten sier Jesus kommer tilbake er feil. 
Hvis noen vil vite hvilket år det er snakk om, si ifra. Er mange kristne som tror Jesus kommer tilbake i deres tid. 
 

Litt om hva jeg tror selv: Jesus vil komme tilbake, en dag er som 1000 år og 1000 år er som en dag som en skriver ser jeg. 
Jeg tror IKKE Jesus kommer tilbake under vår levetid. 
Men jeg kan ta feil også. 

Jeg ønsker at de som er serriøse kristne skriver her om når dere tror Jesus kommer tilbake. Jeg sitter på hvilket år den presten mener Jesus hjemkomst vil skje, men det sier jeg kun ved interesse. 
 

Ha en fin dag, og husk at herren er med dere uansett 😊

Anonymkode: f0242...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo tydelig i Bibelen st ingen kjenner dagen eller timen, heller ikke Jesus, men bare Gud så da forstår jeg ikke egentlig spørsmålet. Jeg tror ingenting, men det er heller ikke viktig for enten vi er døde eller lever ennå når det skjer, så blir vi jo påvirket uansett. Folk som går rundt og sender endetidsvarsler er de aller siste jeg hører på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...