Gå til innhold

E


Sommer2464

Anbefalte innlegg

Jeg tror oppriktig at han er på veg, hvor langt han har kommet er særs vanskelig å få noe feeling på da. 
Jeg håper og tror han har kommet så langt at de fleste her til lands slipper å miste alle eiendommene sine

Anonymkode: 099eb...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Odyssinous skrev (11 minutter siden):

Tvilsomt. Hvorfor uteble han under 2. verdenskrig, 1. verdenskrig, napoleonskrigen, hundreårskrigen, syvårskrigen osv? 

Nei, dette er like fjernt fra virkeligheten som flat jord, Illuminati, astrologi feminisme, transideologi osv.

Hvordan vet du at Gud uteble under 1 og andre verdenskrig? At Hitler måtte gi tapt kan være fordi Gud styrte begivenhetene som menneskene i sin ondskap satte i gang. Det betyr ikke at mennesker ikke blir rammet av konsekvensene av menneskeslekten sin ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (11 minutter siden):

Hvordan vet du at Gud uteble under 1 og andre verdenskrig? At Hitler måtte gi tapt kan være fordi Gud styrte begivenhetene som menneskene i sin ondskap satte i gang. Det betyr ikke at mennesker ikke blir rammet av konsekvensene av menneskeslekten sin ondskap.

gud gjorde en slett jobb isåfall. Alt for mange uskyldige døde eller fikk sine liv ødelagt før han grep inn

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (49 minutter siden):

Ja mange som heter Johannes også, eller Kristin, Krister, Kristoffer,  eller 100 andre avarter som peker tilbake på Bibelske navn. De er jo ikke de bibelske personene av den grunn :) Skrullinger!

hvordan kan man vite hvem som er hvem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (13 minutter siden):

hvordan kan man vite hvem som er hvem?

Det klarer alle som har passert barnehage alder :)  Vi lar den ligge.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (17 minutter siden):

gud gjorde en slett jobb isåfall. Alt for mange uskyldige døde eller fikk sine liv ødelagt før han grep inn

Gud har aldri sagt at han vil gripe inn hele tiden når mennesker finner på dumme ting, da ville vi vært hans roboter. Vi er mennesker med fri vilje! Og det benytter mange mennesker til å gjøre med ondskap, så skjer det at Gud styrer de til nederlag. Noe som Bibelen forteller mye om. Driter du i bilbeltet når du kjører, står ikke Gud der fremme i lyskrysset og stanser deg, du må ta konsekvensen av det. Politiet stanser deg og gir deg bot ;)  Eller i verste fall så blir du klint ut over dashbordet.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antiviruset skrev (18 minutter siden):

Gud har aldri sagt at han vil gripe inn hele tiden når mennesker finner på dumme ting, da ville vi vært hans roboter. Vi er mennesker med fri vilje! Og det benytter mange mennesker til å gjøre med ondskap, så skjer det at Gud styrer de til nederlag. Noe som Bibelen forteller mye om. Driter du i bilbeltet når du kjører, står ikke Gud der fremme i lyskrysset og stanser deg, du må ta konsekvensen av det. Politiet stanser deg og gir deg bot ;)  Eller i verste fall så blir du klint ut over dashbordet.

dumme ting? Er gorskjell på dumme ting og onde ting. Gud burde alltid gripe inn ved sistnevnye om ikke kan han bare gå å pensjonere seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 16.3.2022 den 14.35):

Det tror jeg spesielt med tanke på Ukraina krigen. Tror dere andre kristne det? Ønsker ikke noe tullesvar fra ateister om at Jesus ikke finnes.

Nei. 
 

Anonymkode: 10dd5...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

dumme ting? Er gorskjell på dumme ting og onde ting. Gud burde alltid gripe inn ved sistnevnye om ikke kan han bare gå å pensjonere seg

Da må han trosse den frie viljen til  mennesket hele tiden, blant annet dine innlegg her inne :) Vil du egentlig det ? Dumhet og ondskap går ofte hånd i hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det tviler jeg du har vært. Tipper du synder daglig. 

Anonymkode: 802cc...f58

Som absolutt alle mennesker gjør, også kristne. Forskjellen er av Jesus døde for våre synder og vi som er kristne har tatt imot dette og tror på det, noe ikke-kristne ikke gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (2 minutter siden):

Da må han trosse den frie viljen til  mennesket hele tiden, blant annet dine innlegg her inne :) Vil du egentlig det ? Dumhet og ondskap går ofte hånd i hånd.

ikke hele tiden men altså han må da kunne overstyre litt da når en gal psycho bestemmer seg for å begå folkemord. Nei. Hitler var lynende intelligent 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus tok til orde og sa: «Pass på at ikke noen fører dere vill!  5 For mange skal komme i mitt navn og si: ‘Jeg er Messias!’ Og de skal villede mange.  6 Dere skal høre om kriger, og det skal gå rykter om krig. Se da til at dere ikke lar dere skremme! For dette må skje, men ennå er ikke enden kommet.  7 Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike, og det skal være hungersnød og jordskjelv mange steder.  8 Men alt dette er bare begynnelsen på fødselsriene.
     9 Da skal de utlevere dere til forfølgelse og slå dere i hjel; ja, dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld. 10 Da skal mange falle fra, og de skal angi hverandre og hate hverandre. 11 Mange falske profeter skal stå fram og føre mange vill. 12 Og fordi lovløsheten tar overhånd, skal kjærligheten bli kald hos de fleste. 13 Men den som holder ut til enden, skal bli frelst. 14 Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.

Matteus 24:6

 

Jesus begynte da med å si: «Pass på at ikke noen fører dere vill!  6 Mange skal komme i mitt navn og si: ‘Det er jeg!’ Og de skal villede mange.  7 Når dere hører om kriger og det går rykter om krig, så la dere ikke skremme! Dette må skje, men ennå er ikke enden kommet.  8 Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike. Det skal være jordskjelv mange steder, og det skal være hungersnød. Dette er begynnelsen på fødselsriene.

Markus 13:5

Veldig enkelt å finne i Bibelen (begge fra 2011-oversettelsen)

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (1 minutt siden):

Jesus tok til orde og sa: «Pass på at ikke noen fører dere vill!  5 For mange skal komme i mitt navn og si: ‘Jeg er Messias!’ Og de skal villede mange.  6 Dere skal høre om kriger, og det skal gå rykter om krig. Se da til at dere ikke lar dere skremme! For dette må skje, men ennå er ikke enden kommet.  7 Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike, og det skal være hungersnød og jordskjelv mange steder.  8 Men alt dette er bare begynnelsen på fødselsriene.
     9 Da skal de utlevere dere til forfølgelse og slå dere i hjel; ja, dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld. 10 Da skal mange falle fra, og de skal angi hverandre og hate hverandre. 11 Mange falske profeter skal stå fram og føre mange vill. 12 Og fordi lovløsheten tar overhånd, skal kjærligheten bli kald hos de fleste. 13 Men den som holder ut til enden, skal bli frelst. 14 Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.

Matteus 24:6

 

Jesus begynte da med å si: «Pass på at ikke noen fører dere vill!  6 Mange skal komme i mitt navn og si: ‘Det er jeg!’ Og de skal villede mange.  7 Når dere hører om kriger og det går rykter om krig, så la dere ikke skremme! Dette må skje, men ennå er ikke enden kommet.  8 Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike. Det skal være jordskjelv mange steder, og det skal være hungersnød. Dette er begynnelsen på fødselsriene.

Markus 13:5

Veldig enkelt å finne i Bibelen (begge fra 2011-oversettelsen)

jordskjelv og hungersnød forekommer jo både titt og ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

jordskjelv og hungersnød forekommer jo både titt og ofte

Helt riktig, alt som ramses opp skjer hele tiden, derfor skal man ikke være redde! Jesus kan komme i morgen, eller Han kan komme om 1000 år. Man skal leve som om det er lenge til Han kommer, men ha forventning (uten å overdrive) som om Han kommer i morgen.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (1 minutt siden):

Helt riktig, alt som ramses opp skjer hele tiden, derfor skal man ikke være redde! Jesus kan komme i morgen, eller Han kan komme om 1000 år. Man skal leve som om det er lenge til Han kommer, men ha forventning (uten å overdrive) som om Han kommer i morgen.

mao han var full of shit og kommer ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (12 timer siden):

Beklager for at jeg var litt sen med svar men hvis du ikke er kristen hvorfor tror du Jesus kommer tilbake?

Er ikke bare kristne som tror på det 😊

every soul shall taste death, og han er den eneste som ikke har dødd på jorden (enda). 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Odyssinous
Antiviruset skrev (11 timer siden):

Hvordan vet du at Gud uteble under 1 og andre verdenskrig? At Hitler måtte gi tapt kan være fordi Gud styrte begivenhetene som menneskene i sin ondskap satte i gang. Det betyr ikke at mennesker ikke blir rammet av konsekvensene av menneskeslekten sin ondskap.

Det var absolutt ingen indikasjoner på noen guds tilstedeværelse den gangen. Og det var vel også snakk om Jesus sin tilbakekomst. Dersom han kom tilbake og dommedag var i gang i henhold til bibelske profetier ville vel de fleste lagt merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 3/17/2022 den 20.49):

Beklager for at jeg var litt sen med svar men hvis du ikke er kristen hvorfor tror du Jesus kommer tilbake?

Fordi Mesias er endetidens tegn og flagg som Gud har sagt skal komme.

I samtlige skrifter vi har, inneholder egne kapitler som kun omhandler Jesus gjenkomst.

Det står detaljert om tiden før, når og etter Jesus andre komme.

Vi tror at Jesus er Guds vilje og at han er hengiven ovenfor Gud i tro, handling og ord. Jesus gjenkomst er for å implementere Guds lov på jord og for å avslutte den største fitna (prøvelse og katastrofe) som menneskeheten vil gå gjennom.

 

Endret av omarel
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (På 17.3.2022 den 21.27):

Ja, men da trenger du ikke delta i denne diskusjonen. Om du mener at han ikke finnes, hvorfor gidder du da delta i diskusjonen? Bare må du mene noe om alt liksom :) Finnes han ikke har du ikke noe å frykte da.

Hva er det å frykte? Jesus skal jo være godheten selv. 

Og, nei, jeg tror ikke han kommer tilbake snart. Tror aldri han kommer, faktisk.

Anonymkode: 85787...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...