Gå til innhold

E


Sommer2464

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

er det ikke gud sjøl som burde ta den jobben? Holder det å sende guttungen da?

Nå er jo Jesus en del av guddommen! Dette hadde du vist om du kunne noe om kristendommen. Litt vanskelig å snakke om "guttunge" for en som er JHVH, jeg er direkte oversatt fra hebraisk. Som har eksistert fra evighet til evighet. Men dette kan du jo ta opp med han når den tid kommer.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antiviruset skrev (Akkurat nå):

Nå er jo Jesus en del av guddommen! Dette hadde du vist om du kunne noe om kristendommen. Litt vanskelig å snakke om "guttunge" for en som er JHVH, jeg er direkte oversatt fra hebraisk. Som har eksistert fra evighet til evighet. Men dette kan du jo ta opp med han når den tid kommer.

hæ er ikke jesus sønnen til gud da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

hæ er ikke jesus sønnen til gud da?

Jo han ble jo det rent fysisk da han ble født inn i menneskeslekten for 2022 år siden. Før det var han en del av guddommen fra evigheten. Det samme gjelder den 3 dimensjonen av guddommen den Hellige ånd. Men dette er jo gresk for de som ikke er kristne og som heller ikke har lest Bibelen. Så ikke ta den diskusjonen når du ikke har innsikten :) 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (5 minutter siden):

Jo han ble jo det rent fysisk da han ble født inn i menneskeslekten for 2022 år siden. Før det var han en del av guddommen fra evigheten. Det samme gjelder den 3 dimensjonen av guddommen den Hellige ånd. Men dette er jo gresk for de som ikke er kristne og som heller ikke har lest Bibelen. Så ikke ta den diskusjonen når du ikke har innsikten :) 

joda men uansett burde jo hele guddommen komme da. Holder ikke med en tredjedel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

joda men uansett burde jo hele guddommen komme da. Holder ikke med en tredjedel

De handler jo ikke uavhengig av hverandre, det heter treenigheten :) Du kan jo lese deg opp på dette. Tilbake fra avsporingen din, tegnene i tiden vil si noe om at dette er i emning. I vår tid ser vi den globalismen som vokser frem, mennesket ønske om en verdensregjering. Dette vil skje når antikrist tar makten. Noe helt uforståelig og umulig å se for de generasjonene som var før oss helt opp til vår tid. Det en verdensleder vil styre hele verden med en jernhånd i en begrenset periode. Teknologien i dag og den vi ser konturene av vil muliggjøre dette. Ingen skal kunne handle uten hans "merke" og det har først blitt mulig i vår tid. Kina sin totale kontroll på sin befolkning ? Slik vil det se ut i hele verden når dette kommer. Skjer det om 10 år, 100 år eller 300 år ? Ingen kjenner dagen og timen, men tegnene vil alle som leser Guds ord kjenne godt igjen når dette nærmer seg.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antiviruset skrev (2 minutter siden):

De handler jo ikke uavhengig av hverandre, det heter treenigheten :) Du kan jo lese deg opp på dette. Tilbake fra avsporingen din, tegnene i tiden vil si noe om at dette er i emning. I vår tid ser vi den globalismen som vokser frem, mennesket ønske om en verdensregjering. Dette vil skje når antikrist tar makten. Noe helt uforståelig og umulig å se for de generasjonene som var før oss helt opp til vår tid. Det en verdensleder vil styre hele verden med en jernhånd i en begrenset periode. Teknologien i dag og den vi ser konturene av vil muliggjøre dette. Ingen skal kunne handle uten hans "merke" og det har først blitt mulig i vår tid. Kina sin totale kontroll på sin befolkning ? Slik vil det se ut i hele verden når dette kommer. Skjer det om 10 år, 100 år eller 300 år ? Ingen kjenner dagen og timen, men tegnene vil alle som leser Guds ord kjenne godt igjen når dette nærmer seg.

men hvem er antikrist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 16.3.2022 den 14.35):

Det tror jeg spesielt med tanke på Ukraina krigen. Tror dere andre kristne det? Ønsker ikke noe tullesvar fra ateister om at Jesus ikke finnes.

Hvorfor er det tullesvar at man skriver at Jesus ikke finnes? Er like mye riktig for oss som mener at han ikke finnes, enn det er for deg som mener at han eksisterte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Katten.2.0 said:

Kan godt være han har kommet tilbake, men ser for meg at det førte til en enveisbillett til lukket avdeling. 

Det er bedre behandling enn vi ga Jesus første gang han var på jorda.

Anonymkode: 16a79...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm i flere spansktalende labd går det rundt og lever en hel haug med menn som heter jesus . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
Sommer2464 skrev (På 16.3.2022 den 14.35):

Det tror jeg spesielt med tanke på Ukraina krigen. Tror dere andre kristne det? Ønsker ikke noe tullesvar fra ateister om at Jesus ikke finnes.

Ukrainakrigen er ikke verre enn mange andre kriger. Hvorfor skulle Jesus komme akkurat nå mener du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffekanne skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det tullesvar at man skriver at Jesus ikke finnes? Er like mye riktig for oss som mener at han ikke finnes, enn det er for deg som mener at han eksisterte

Ja, men da trenger du ikke delta i denne diskusjonen. Om du mener at han ikke finnes, hvorfor gidder du da delta i diskusjonen? Bare må du mene noe om alt liksom :) Finnes han ikke har du ikke noe å frykte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

hmm i flere spansktalende labd går det rundt og lever en hel haug med menn som heter jesus . 

Ja mange som heter Johannes også, eller Kristin, Krister, Kristoffer,  eller 100 andre avarter som peker tilbake på Bibelske navn. De er jo ikke de bibelske personene av den grunn :) Skrullinger!

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

omarel skrev (På 16.3.2022 den 15.49):

Nært. Det er mange ting som skal skje før han kommer. Men en ting er sikkert ogvdet er at han kommer når den store antikrist herjer på jorden. Før det vil det være storkrig. Russland og Ukraina er forstadiet av det som kommer.

Mange som har studert endetiden mener Jesus kommer tilbake FØR antikrist setter seg på tronen. Og dersom dette er forløpet til 3. verdenskrig, så kommer Jesus i løpet av krigen... vi kristne skal slippe unna antikrist og Den store trengsel.... 

Så ja, jeg tror Jesus kommer snart. Men det er fortsatt mange folkeslag som ikke har hørt om Jesus ennå.... 

«Og alle skal se Han komme i skyen!»

Han blir filmet m andre ord, og det sendes på TV/ Internett! .,., 📹📽

Vi går apokalyptiske tider i møte....

Jeg har drømt for 4 år siden at Norge blir bombet av et land i Øst. Nå skjønner jeg at det må være Russland. Håper jeg tar feil.

Anonymkode: 88faf...cfb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odyssinous
Sommer2464 skrev (På 16.3.2022 den 14.35):

Det tror jeg spesielt med tanke på Ukraina krigen. Tror dere andre kristne det? Ønsker ikke noe tullesvar fra ateister om at Jesus ikke finnes.

Tvilsomt. Hvorfor uteble han under 2. verdenskrig, 1. verdenskrig, napoleonskrigen, hundreårskrigen, syvårskrigen osv? 

Nei, dette er like fjernt fra virkeligheten som flat jord, Illuminati, astrologi feminisme, transideologi osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...